Wie kent dit boek?

Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1429
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Marck »

Dia. Ik begreep al dat jij Kerstens Korte Lessen bedoelde maar ik heb het over een andere uitgave. Niet erg hoor. Maar de Korte Lessen heb ik zelf ook vroeger doorgenomen. Zelf heb ik ook de nieuwste groene uitgave daarvan met betere indeling en uitleg bij wat moeilijkere woorden. Handig voor de jongere generaties hier.
Maar goed, die bedoelde ik dus niet:-)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door -DIA- »

Marck schreef: 03 jul 2023, 13:32 Dia. Ik begreep al dat jij Kerstens Korte Lessen bedoelde maar ik heb het over een andere uitgave. Niet erg hoor. Maar de Korte Lessen heb ik zelf ook vroeger doorgenomen. Zelf heb ik ook de nieuwste groene uitgave daarvan met betere indeling en uitleg bij wat moeilijkere woorden. Handig voor de jongere generaties hier.
Maar goed, die bedoelde ik dus niet:-)
Is de nieuwe uitgave ook meer uitgebreid?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1429
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Marck »

-DIA- schreef: 03 jul 2023, 13:37
Marck schreef: 03 jul 2023, 13:32 Dia. Ik begreep al dat jij Kerstens Korte Lessen bedoelde maar ik heb het over een andere uitgave. Niet erg hoor. Maar de Korte Lessen heb ik zelf ook vroeger doorgenomen. Zelf heb ik ook de nieuwste groene uitgave daarvan met betere indeling en uitleg bij wat moeilijkere woorden. Handig voor de jongere generaties hier.
Maar goed, die bedoelde ik dus niet:-)
Is de nieuwe uitgave ook meer uitgebreid?
Denk het niet. Maar durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door -DIA- »

Wie kent dit boek:
Gravemeijer, H.E.: Leesboek over de Gereformeerde Geloofsleer in 3 delen

Mij is gewezen op dit boek, vanwege de zuiver gereformeerde leer die in dit (deze boeken) wordt verhandeld.
Ik heb wat rondgekeken op internet, maar het is zeker niet veel meer te koop. In een enkel geval zie je het via een antiquariaat nog te koop.

Wie kent dit boek, dat de gereformeerde leer behandeld. De predikant was Nederlands Hervormd, en heb verder op boeken en/of artikelen van deze predikant gezocht. Maar het blijkt dat er verschillende predikanten zijn geweest met deze naam...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bevindelijk
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jun 2019, 13:02

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Bevindelijk »

-DIA- schreef: 17 jul 2023, 09:19 Wie kent dit boek:
Gravemeijer, H.E.: Leesboek over de Gereformeerde Geloofsleer in 3 delen

Mij is gewezen op dit boek, vanwege de zuiver gereformeerde leer die in dit (deze boeken) wordt verhandeld.
Ik heb wat rondgekeken op internet, maar het is zeker niet veel meer te koop. In een enkel geval zie je het via een antiquariaat nog te koop.

Wie kent dit boek, dat de gereformeerde leer behandeld. De predikant was Nederlands Hervormd, en heb verder op boeken en/of artikelen van deze predikant gezocht. Maar het blijkt dat er verschillende predikanten zijn geweest met deze naam...
Ik heb de boeken staan. Je mag ze van mij overnemen.
newton
Berichten: 681
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door newton »

Google books heeft in elk geval de eerste 2 delen ook ingescand en gratis beschikbaar
https://www.google.nl/books/edition/Lee ... =nl&gbpv=0
https://www.google.nl/books/edition/Lee ... =nl&gbpv=0
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door -DIA- »

newton schreef: 17 jul 2023, 09:39 Google books heeft in elk geval de eerste 2 delen ook ingescand en gratis beschikbaar
https://www.google.nl/books/edition/Lee ... =nl&gbpv=0
https://www.google.nl/books/edition/Lee ... =nl&gbpv=0
Dank u! Zijn die geheel gratis te lezen? Bijzonder!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door -DIA- »

Bevindelijk schreef: 17 jul 2023, 09:38
-DIA- schreef: 17 jul 2023, 09:19 Wie kent dit boek:
Gravemeijer, H.E.: Leesboek over de Gereformeerde Geloofsleer in 3 delen

Mij is gewezen op dit boek, vanwege de zuiver gereformeerde leer die in dit (deze boeken) wordt verhandeld.
Ik heb wat rondgekeken op internet, maar het is zeker niet veel meer te koop. In een enkel geval zie je het via een antiquariaat nog te koop.

Wie kent dit boek, dat de gereformeerde leer behandeld. De predikant was Nederlands Hervormd, en heb verder op boeken en/of artikelen van deze predikant gezocht. Maar het blijkt dat er verschillende predikanten zijn geweest met deze naam...
Ik heb de boeken staan. Je mag ze van mij overnemen.
Het is wel een een kwestie van centen he? Veel heb ik niet te besteden... Maar dank voor het aanbod!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Posthoorn »

Is wel een mooie gereformeerde dogmatiek. Leest prettig.
Mijn ouders erfden 'm van mijn opa. Mijn moeder heeft hem een paar keer gelezen en vond hem erg mooi.
Ik heb hem ook gelezen dacht ik, vele jaren geleden, en later ook nog wel geraadpleegd.
Zeker een aanrader, -DIA-.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1429
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Marck »

De dagboeken van J.M. Vermeulen. Met name die van de Redelijke Godsdienst en de HC verklaring van Van der Kemp.
Benieuwd naar jullie ervaring van zijn dagboeken. Ik wil ze graag aan wat jongeren aanbevelen om kennis te maken met de oorspronkelijke werken.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Job »

Marck schreef: 14 sep 2023, 21:45 De dagboeken van J.M. Vermeulen. Met name die van de Redelijke Godsdienst en de HC verklaring van Van der Kemp.
Benieuwd naar jullie ervaring van zijn dagboeken. Ik wil ze graag aan wat jongeren aanbevelen om kennis te maken met de oorspronkelijke werken.
Ik ben ook benieuwd. Het dagboek rondom de diverse oudvaders vind ik niet zo'n fijne vorm. Is meer een leesboek dan een dagboek.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door merel »

Mijn oudste werd tijdens de godsdienst les 'Bloedboek' behandeld. Zoals je kan vinden is dat boek een seculier boek waarin vooral wordt aangegeven hoe geweldadige God is. Kent iemand dit boek?

De insteek was welk weerwoord christenen konden hebben tijdens gesprekken over dergelijke boeken.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Nasrani »

Benieuwd of iemand hier de boeken Leven met de psalmen van Benoit Standaert kent?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Arja »

Nasrani schreef: 14 okt 2023, 00:15 Benieuwd of iemand hier de boeken Leven met de psalmen van Benoit Standaert kent?
Ik had nog nooit van hem gehoord. En ging op zoek. Dus deel ik een video: Benedictijn Benoît Standaert (Kruispunt kloosterserie 2008, 2/4) https://www.youtube.com/watch?v=S-FLoeGz2pE

Moet het me trekken? Het is een mooie video. Met zijn boeken bereikt hij vele spirituele zoekers en hij wijst mensen de weg naar de schat van het leven. Hij is een spirituele goeroe. Hij raakt meer en meer bereikt, als een olievlek. Luister naar eens. Daarna koop je misschien wel een boek van hem. Of juist niet.

Zeer mystiek.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door J.C. Philpot »

Nasrani schreef: 14 okt 2023, 00:15 Benieuwd of iemand hier de boeken Leven met de psalmen van Benoit Standaert kent?
Ik had niet eerder over hem gehoord. Maar afgaande wat ik op internet van hem leest, lijkt hij een zeer vage spiritualiteit te prromoten. Er zijn wat mij betreft veel bijbelgetrouwere boeken over de psalmen in de internationale evangelicale en gereformeerde wereld.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie