Gebed gevraagd

Christen
Berichten: 761
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Christen »

Heftig. Sterkte!
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gebed gevraagd

Bericht door -DIA- »

parsifal schreef: 14 mar 2023, 21:01 Afgelopen week is bij mijn vrouw de ziekte van Hodgkin geconstateerd. Binnenkort zal de behandeling beginnen. We zijn verontrust natuurlijk, ook met extra stress voor kinderopvang regelen. We hebben wel veel hulp van kerk en buren.
Heel veel sterkte gewenst.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Terri »

parsifal schreef: 14 mar 2023, 21:01 Afgelopen week is bij mijn vrouw de ziekte van Hodgkin geconstateerd. Binnenkort zal de behandeling beginnen. We zijn verontrust natuurlijk, ook met extra stress voor kinderopvang regelen. We hebben wel veel hulp van kerk en buren.
Gods nabijheid toegebeden en toegewenst nu jullie leven min of meer op de kop staat. Regels uit onderstaand vers kwamen bij me op.....


Wat de toekomst brengen moge,
mij geleidt des Heren hand;
moedig sla ik dus de ogen
naar het onbekende land.
Leer mij volgen zonder vragen;
Vader, wat Gij doet is goed!
Leer mij slechts het heden dragen
met een rustig kalme moed!

Heer, ik wil Uw liefde loven,
al begrijpt mijn ziel U niet.
Zalig hij, die durft geloven,
ook wanneer het oog niet ziet.
Schijnen mij Uw wegen duister,
zie, ik vraag U niet: waarom?
Eenmaal zie ik al Uw luister,
als ik in Uw hemel kom!

Laat mij niet mijn lot beslissen:
zo ik mocht, ik durfde niet.
Ach, hoe zou ik mij vergissen,
als Gij mij de keuze liet!
Wil mij als een kind behand'len,
dat alleen de weg niet vindt:
neem mijn hand in Uwe handen
en geleid mij als een kind.

Waar de weg mij brengen moge,
aan des Vaders trouwe hand
loop ik met gesloten ogen
naar het onbekende land.
Profesto
Berichten: 755
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Profesto »

Sterkte, parsifal!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Orchidee »

Maanenschijn schreef:Veel sterkte en ik hoop en bid dat de middelen gezegend mogen worden tot herstel.
Hier sluit ik me bij aan @Parsifal.
Zijn nabijheid toegewenst!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
KDD
Berichten: 1496
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Gebed gevraagd

Bericht door KDD »

Sterkte met dit verdrietig nieuws Parsifal.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gebed gevraagd

Bericht door parsifal »

Dank allemaal. We weten dat we in goede handen zijn. Op onze bruiloft werd "Wat de toekomst brengen moge" gezongen (in Indonesische vertaling), nu mag het het gebed blijven.

Waarschijnlijk begint dinsdag de chemo al. Er lijkt ook ruimte voor onze kinderen op kinderopvang en de hulp can mensen om ons heen is groot.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Terri »

parsifal schreef: 15 mar 2023, 20:11 Dank allemaal. We weten dat we in goede handen zijn. Op onze bruiloft werd "Wat de toekomst brengen moge" gezongen (in Indonesische vertaling), nu mag het het gebed blijven.

Waarschijnlijk begint dinsdag de chemo al. Er lijkt ook ruimte voor onze kinderen op kinderopvang en de hulp can mensen om ons heen is groot.
Dat raakt me parsifal, want ik ken jullie niet en weet niet van liederen op jullie bruiloft. Ik gaf enkel door. Jullie zijn in Zijn hand idd.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gebed gevraagd

Bericht door GerefGemeente-lid »

Een ernstige ontwikkeling, die veel gebed vraagt.
https://www.rd.nl/artikel/1013439-grote ... -verbieden
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 20 mar 2023, 12:15 Een ernstige ontwikkeling, die veel gebed vraagt.
https://www.rd.nl/artikel/1013439-grote ... -verbieden
Wat vind je er ernstig aan? Kun je dat wat uitwerken? Ik weet niet zo goed wat ik met dit nieuws moet. Het volgen van Jezus lijkt veel te gaan kosten in Israël. Ik kan niet in Gods grote plan kijken, maar ik vind het in ieder geval opvallend nieuws, en dat in de lijdensweken.
Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef: 20 mar 2023, 12:50
GerefGemeente-lid schreef: 20 mar 2023, 12:15 Een ernstige ontwikkeling, die veel gebed vraagt.
https://www.rd.nl/artikel/1013439-grote ... -verbieden
Wat vind je er ernstig aan? Kun je dat wat uitwerken? Ik weet niet zo goed wat ik met dit nieuws moet. Het volgen van Jezus lijkt veel te gaan kosten in Israël. Ik kan niet in Gods grote plan kijken, maar ik vind het in ieder geval opvallend nieuws, en dat in de lijdensweken.
Ik vermoed dat GG-lid de gemeente in Nazareth op het oog heeft, die dan zal moeten verdwijnen
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gebed gevraagd

Bericht door GerefGemeente-lid »

Piet Puk schreef: 20 mar 2023, 13:00
Ad Anker schreef: 20 mar 2023, 12:50
GerefGemeente-lid schreef: 20 mar 2023, 12:15 Een ernstige ontwikkeling, die veel gebed vraagt.
https://www.rd.nl/artikel/1013439-grote ... -verbieden
Wat vind je er ernstig aan? Kun je dat wat uitwerken? Ik weet niet zo goed wat ik met dit nieuws moet. Het volgen van Jezus lijkt veel te gaan kosten in Israël. Ik kan niet in Gods grote plan kijken, maar ik vind het in ieder geval opvallend nieuws, en dat in de lijdensweken.
Ik vermoed dat GG-lid de gemeente in Nazareth op het oog heeft, die dan zal moeten verdwijnen
Inderdaad. Maar dat niet alleen, want er zijn veel christelijke organisaties actief.

Met deze wet kan bijvoorbeeld ds. Dekker de cel in. Daar vind ik nogal wat van.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Herman »

Het is in hoge mate speculatief of dit erdoor komt. Het is afkomstig van een klein rechtse orthodoxe partij. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit door gaan zetten. (Maar het past wel in het millennia lange beleid van christenen om wederkerig de joodse godsdienst te verbieden). Historisch en politiek gezien is het dus niet erg verbazingwekkend.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gebed gevraagd

Bericht door merel »

parsifal schreef: 15 mar 2023, 20:11 Dank allemaal. We weten dat we in goede handen zijn. Op onze bruiloft werd "Wat de toekomst brengen moge" gezongen (in Indonesische vertaling), nu mag het het gebed blijven.

Waarschijnlijk begint dinsdag de chemo al. Er lijkt ook ruimte voor onze kinderen op kinderopvang en de hulp can mensen om ons heen is groot.
Sterkte morgen parsifal!
Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Piet Puk »

Herman schreef: 20 mar 2023, 13:25 Het is in hoge mate speculatief of dit erdoor komt. Het is afkomstig van een klein rechtse orthodoxe partij. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit door gaan zetten. (Maar het past wel in het millennia lange beleid van christenen om wederkerig de joodse godsdienst te verbieden). Historisch en politiek gezien is het dus niet erg verbazingwekkend.
Zeg je hiermee dat ze zich daar in Israël ten onrechte ongerust maken dan? Dat ze, gechargeerd gezegd, eigenlijk rustig kunnen gaan slapen?
Plaats reactie