Homo's: liefhebbend veroordelen?

Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door anemoonen de uitdrukking die ik er neerschreef betekent dat we de zonde als zodanig moeten haten
maar de mens niet
mee eens. God haatte Adam niet, maar zocht hem op: Adam waar ben je? Werd Adam weggevaagd?
Nee, God kwam met een belofte.
Had God de zonde lief? nee, natuurlijk niet.
Had God de zondaar lief? Ja, wonderbaarlijk.
Sabra

Bericht door Sabra »

Ik vind de titel van de topic al verkeerd: homo's, veroordelen.

Ik ben van mening dat je geen mensen kan en mag veroordelen, je kunt je enkel uitspreken op hetgeen iemand doet.
aorta

Bericht door aorta »

Oorspronkelijk gepost door Sabra
Ik vind de titel van de topic al verkeerd: homo's, veroordelen.

Ik ben van mening dat je geen mensen kan en mag veroordelen, je kunt je enkel uitspreken op hetgeen iemand doet.
Mee eens, spreek elkaar op basis van Gods Woord in liefde aan. "De homo" kan mij zo waarschijnlijk nog op heel veel aanspreken. Dat is iets anders dan elkaar veroordelen.
Zeeuw3

Bericht door Zeeuw3 »

Ja je heb gelijk miscanthus, we moeten de zondaar waarschuwen voor zijn zonde! maar dan moeten we ook bij ons zelf kijken denk ik! Als ik tenminste van mij zelf uit ga! En God zal de zondaar inderdaad niet haten!
ventweg

Bericht door ventweg »

[quote]Dus ten aanzien van homifilie, en zeker homosexualiteit zal er altijd de barierre moeten staan: Nee is Nee! (en daarmee basta.) Begrip tonen moet niet ten koste gaan van een heldere afwijzing. [/quote]

als ervaringsdeskundige wil ik hier graag even op reageren. Waar ligt dan de grens? je kunt wel zeggen: "nee is nee" maar wat kan een homo daarmee? Getuigd niet echt van naasteliefde :wink:
Petrus

Bericht door Petrus »

Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde.................

want langs wélke meetlat meen je een ander te moeten meten?

vóórdat je er ook maar een ogenblik erg in hebt, leg je iemand langs je éigen meetlat, ofwel langs de maat van normen, waarden en mate van tolerantie die wel eens geheel ánders zouden moeten liggen!

Er zijn vele zonden waarmee een mens belast door het leven moet, om maar even een heel zware zonde op te noemen: pedofilie........althans een zonde volgens ónze moderne maatstaven.

Want in lang vervlogen tijden, Grieken en Romeinen o.a., maakten velen zich daar "schuldig" aan, want het was een gebruikelijke gewoonte, en dat heeft doorgeduurd tot nog maar een luttele 150 jaar geleden dat het geaccepteerd was.

Dus langs wélke maatlat wil men meten? Volgens je eigen meetlat? Volgens de zeden en gebruiken, óók ten tijde van Jezus omwandelingen op aarde?? Volgens wát dan wél?

Bedenkt éér gij meet.....

Ieder mens is kostbaar voor God, een parel in Gods hand. Aan wie moet het oordeel zijn? Aan ons, omdat iemand iets doet wat wij verafschuwen, of aan God die die bepaalde zonde haat.....maar wél de zondaar liefheeft.

Hebben wij dan wel die zondaar lief door hem/haar zo te veroordelen vóórdat God hem/haar kan oordelen??

Sorry, ik maak af en toe die fout zelf ook wel eens, maar probeer die recht te zetten tegen die bepaalde mens.

Ik probeer niet te oordelen laat staan te véroordelen, dat laat ik in volledig vertrouwen aan God over op de jongste dag, en probeer een zo goed mogelijke omgang met die man/vrouw op te bouwen in oprechte naastenliefde die niet veroordelend is.
ventweg

Bericht door ventweg »

mag ik vragen waarom je pedofilie hier opeens aanhaalt?
Dat heeft toch verder niets met het onderwep te maken?
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

ventweg schreef:
Dus ten aanzien van homifilie, en zeker homosexualiteit zal er altijd de barierre moeten staan: Nee is Nee! (en daarmee basta.) Begrip tonen moet niet ten koste gaan van een heldere afwijzing.
als ervaringsdeskundige wil ik hier graag even op reageren. Waar ligt dan de grens? je kunt wel zeggen: "nee is nee" maar wat kan een homo daarmee? Getuigd niet echt van naasteliefde :wink:
Hier op deze site duidelijke taal : www.refohomo.com
Petrus

Bericht door Petrus »

ventweg schreef:mag ik vragen waarom je pedofilie hier opeens aanhaalt?
Dat heeft toch verder niets met het onderwep te maken?
Nee, maar wordt ook als een "zware" zonde gezien waarbij je óók weleens langs een verkeerde meetlat kunt gaan meten, net als bij homofilie.

Een mens is een mens is een mens nietwaar?? (citaat van ???)
ventweg

Bericht door ventweg »

[quote="geledu"][quote="ventweg"][quote]Dus ten aanzien van homifilie, en zeker homosexualiteit zal er altijd de barierre moeten staan: Nee is Nee! (en daarmee basta.) Begrip tonen moet niet ten koste gaan van een heldere afwijzing. [/quote]

als ervaringsdeskundige wil ik hier graag even op reageren. Waar ligt dan de grens? je kunt wel zeggen: "nee is nee" maar wat kan een homo daarmee? Getuigd niet echt van naasteliefde :wink:[/quote]

Hier op deze site duidelijke taal : [url=http://www.refohomo.8k.com]www.refohomo.com[/url][/quote]

dat kun je idd wel zeggen. Duidelijk voorbeeld hoe het niet moet. lees dit maar eens.
[url=http://www.refohomo.8k.com/photo6.html]klik[/url]
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

ventweg schreef:
geledu schreef:
ventweg schreef:
Dus ten aanzien van homifilie, en zeker homosexualiteit zal er altijd de barierre moeten staan: Nee is Nee! (en daarmee basta.) Begrip tonen moet niet ten koste gaan van een heldere afwijzing.
als ervaringsdeskundige wil ik hier graag even op reageren. Waar ligt dan de grens? je kunt wel zeggen: "nee is nee" maar wat kan een homo daarmee? Getuigd niet echt van naasteliefde :wink:
Hier op deze site duidelijke taal : www.refohomo.com
dat kun je idd wel zeggen. Duidelijk voorbeeld hoe het niet moet. lees dit maar eens.
klik

Hier kom ik niet uit !
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

geledu schreef:
ventweg schreef:
geledu schreef:
ventweg schreef: als ervaringsdeskundige wil ik hier graag even op reageren. Waar ligt dan de grens? je kunt wel zeggen: "nee is nee" maar wat kan een homo daarmee? Getuigd niet echt van naasteliefde :wink:
Hier op deze site duidelijke taal : www.refohomo.com
dat kun je idd wel zeggen. Duidelijk voorbeeld hoe het niet moet. lees dit maar eens.
klik

Hier kom ik niet uit !

nu ik zelf weer gequote heb wel !!

Maar wil je je eens verduidelijken.
Volgens mij laat hij juist zien hoe sterk de zonde kan trekken en dat een mens zonder weerhoudende genade daar maar moeilijk, zo niet onmogelijk, tegen kan strijden.
ventweg

Bericht door ventweg »

Mijns inziens is het niet nodig om tegen jezelf als schepsel van God te strijden. God heeft mij gemaakt als homo anders was ik hier niet geweest. Ik wil Zijn schepping niet vernederen of niet accepteren. Daarom pleit ik ervoor dat homo's zichzelf accepteren zoals ze zijn en mogen zijn voor God.
Gesloten