Benzineverbruik

Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Benzineverbruik

Bericht door henriët »

weet je dat ik het heel niet weet, als het metertje tegen rood aanloopt, ga ik weer tanken, en wanneer en bij hoeveel of wat dan ook, geen idee :jongle
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Benzineverbruik

Bericht door caprice »

Bij http://www.autoweek.nl is zo'n lijst ook te krijgen.

Ik kan zo'n beetje gemiddeld 1 op 17/18 halen met Mercedes 190 2.0 D. Op de snelweg 1 op 19/20.
Afbeelding
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Benzineverbruik

Bericht door Bert Mulder »

1 op 6....

GMC Yukon...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Benzineverbruik

Bericht door caprice »

Vandaag 1 op 20 gemiddeld verbruik. :humhihi
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Benzineverbruik

Bericht door refo »

Hoe verhoudt deze opmerking zich met je onderschrift?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Benzineverbruik

Bericht door caprice »

refo schreef:Hoe verhoudt deze opmerking zich met je onderschrift?
Dat we de aarde moeten bebouwen en bewaren, en dat we zodoende ook nog wat extra geld over kunnen houden voor de zending of een ander doel.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Benzineverbruik

Bericht door Marco »

Bert Mulder schreef:1 op 6....

GMC Yukon...
Zou je die nu nog gekocht hebben..?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Benzineverbruik

Bericht door refo »

Marco schreef:
Bert Mulder schreef:1 op 6....

GMC Yukon...
Zou je die nu nog gekocht hebben..?

Benzine kost daar nix.
Kreeg net een breaking news mail van CNN: benzine is in de US 4 USD per gallon. Een all time high. Omgerekend per liter USD 1,06. In Euro is dat een dubbeltje of zeven. :nananere
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Benzineverbruik

Bericht door Marco »

refo schreef:Benzine kost daar nix.
Kreeg net een breaking news mail van CNN: benzine is in de US 4 USD per gallon. Een all time high. Omgerekend per liter USD 1,06. In Euro is dat een dubbeltje of zeven. :nananere
Dan rijdt hij omgerekend duurder dan veel van ons: Een normale tot zuinige diesel rijdt ongeveer 1 op 18 tot 1 op 20, dus drie of drieenhalf keer zo zuinig als Bert z'n bak, en ook de meeste benzinemoteren in Europese autos halen 1 op 12 tot 1 op 15. Even er vanuit gaand dat de prijzen in Canada en de US elkaar niet veel ontlopen is Bert per kilometer dus ongeveer net zoveel of meer kwijt dan wij. En dat zijn ze daar niet gewend. Zeker niet omdat het aantal kilometers in Canada nog wel eens op wil lopen.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Benzineverbruik

Bericht door Bert Mulder »

stop maar eens acht personen in een normale Nederlandse passagierswagen...

(en dan zitte we er nog niet eens allemaal in....)

(dit hoort ook in 'wist je dat')
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Benzineverbruik

Bericht door Marco »

Bert Mulder schreef:stop maar eens acht personen in een normale Nederlandse passagierswagen...

(en dan zitte we er nog niet eens allemaal in....)

(dit hoort ook in 'wist je dat')
Om maar bij m'n "eigen" merk te kijken:

Renault Grand Espace, ook niet echt klein: 9,7 l/100 km, oftewel volgens boekje net iets beter dan 1 op 10. Zal in de praktijk, en zeker vertaald naar Canadese omstandigheden rond 1 op 10 halen. Da's per 100 km 6 liter minder... Toch wel.

Ga je naar een kleinere wagen, dan wordt het 7-persoons, maar toch, dan haal je met een grand Scenic op Diesel al snel 1 op 18, terwijl de benzine versie 1 op 11,6 (volgens boekje) scoort.

Mijn lease-renault (Mégane GrandTour 1.5 dci techline) scoort regelmatig 1 op 21, op diesel. Kan je dus 1100 km op een tank mee rijden, voordat je aan tanken moet gaan denken. Op rustige snelwegen, en niet boven de 110 km/h, gaat het trouwens al snel naar 4 l/100 km.

Overigens zijn er Yukons XL waar een dieselmotor in zit. Die lopen op de snelweg 1 op 8... (vergelijk: Grand Espace 1 op 15,2 buiten bebouwde kom, 1 op 13,2 gemiddeld).

Amerikaanse autos hebben zo hun voordelen: ze zijn ruim en comfortabel (zo lang je er geen al te bochtige wegen mee rijdt). Maar zuinig zijn ze over het algemeen gewoon niet.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Benzineverbruik

Bericht door caprice »

Een paar keer een tank 1 op 19 ruim. Nu door veel binnendoor rijden wat onzuiniger helaas: 1 op 17. +1:((
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Benzineverbruik

Bericht door Lourens »

Mijn Nissan Primera loop 1-16 of 1-17 denk ik (nooit echt nagemeten).

Nu ik in Utrecht wrk ga ik op het motortje. Die loop 1-20 volgens laatste meting.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Benzineverbruik

Bericht door Rens »

M'n Amica slurpt 1 liter op 30 km.......lekker zuinig dus, althans op de lange afstanden. Op korte (stads-)ritten gaat het verbruik aardig omhoog naar 1:22
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Barmhartigheid
Berichten: 233
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:41

Re: Benzineverbruik

Bericht door Barmhartigheid »

caprice schreef:Een paar keer een tank 1 op 19 ruim. Nu door veel binnendoor rijden wat onzuiniger helaas: 1 op 17. +1:((
Jammer! :cry
Ik ken Uw gunst, ik ken Uw trouw hieraan, Dat zich mijn vijand niet
Beroemen zal, noch ik te gronde gaan; Wijl gij mij bijstand biedt,
Mij onderhoudt in mijn oprechtigheid, en, voor Uw aangezicht,
Met teed're zorg en trouwe hulp, geleidt naar 't eeuwig zalig licht
Plaats reactie