Christelijke you-tube

Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Christelijke you-tube

Bericht door Sola Scriptura »

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Christelijke you-tube

Bericht door J.C. Philpot »

Aanbevolen te overdenking, ook voor mezelf:
http://www.godtube.com/view_video.php?v ... 62b912c3bd
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Christelijke you-tube

Bericht door Mister »

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Christelijke you-tube

Bericht door memento »

J.C. Philpot schreef:Aanbevolen te overdenking, ook voor mezelf:
http://www.godtube.com/view_video.php?v ... 62b912c3bd
Jammer van de beelden en de muziek, maar de woorden van deze machtige predikers zijn het waard om gehoord te worden. Woorden die ook vandaag voor onze gezindte nog hoogst actueel zijn, zowel voor de groepen die een opwekking voorstaan, als groepen die alleen maar verlangen naar hoe het vroeger was...
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Christelijke you-tube

Bericht door Jongere »

memento schreef:
J.C. Philpot schreef:Aanbevolen te overdenking, ook voor mezelf:
http://www.godtube.com/view_video.php?v ... 62b912c3bd
Jammer van de beelden en de muziek, maar de woorden van deze machtige predikers zijn het waard om gehoord te worden. Woorden die ook vandaag voor onze gezindte nog hoogst actueel zijn, zowel voor de groepen die een opwekking voorstaan, als groepen die alleen maar verlangen naar hoe het vroeger was...
memento, je neemt de woorden zowat letterlijk uit mijn mond. Ik stoorde me ook aan de "setting" van het filmpje, maar het is zeker de moeite waard om te bekijken. Inderdaad: machtige predikers!
Ethan
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2008, 15:42
Locatie: Berea

Re: Christelijke you-tube

Bericht door Ethan »

memento schreef:
J.C. Philpot schreef:Aanbevolen te overdenking, ook voor mezelf:
http://www.godtube.com/view_video.php?v ... 62b912c3bd
Jammer van de beelden en de muziek, maar de woorden van deze machtige predikers zijn het waard om gehoord te worden. Woorden die ook vandaag voor onze gezindte nog hoogst actueel zijn, zowel voor de groepen die een opwekking voorstaan, als groepen die alleen maar verlangen naar hoe het vroeger was...
Mee eens, hoewel ik, volgens mij, al snel een "ketterij" ontdek. Correct me if I'm wrong.

Why should a person come to he cross? Why should a person embrace death with Christ? Because it's the only way that God can get glory out of a human beeing.

God wordt ook verheerlijkt in een mens door hem rechtvaardig te straffen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Christelijke you-tube

Bericht door jvdg »

Ethan schreef:
memento schreef:
J.C. Philpot schreef:Aanbevolen te overdenking, ook voor mezelf:
http://www.godtube.com/view_video.php?v ... 62b912c3bd
Jammer van de beelden en de muziek, maar de woorden van deze machtige predikers zijn het waard om gehoord te worden. Woorden die ook vandaag voor onze gezindte nog hoogst actueel zijn, zowel voor de groepen die een opwekking voorstaan, als groepen die alleen maar verlangen naar hoe het vroeger was...
Mee eens, hoewel ik, volgens mij, al snel een "ketterij" ontdek. Correct me if I'm wrong.

Why should a person come to he cross? Why should a person embrace death with Christ? Because it's the only way that God can get glory out of a human beeing.

God wordt ook verheerlijkt in een mens door hem rechtvaardig te straffen.
Ik vind deze "ketterij" wat gezocht.

Overigens op welke bijbelteksten baseer je de stelling?
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Christelijke you-tube

Bericht door Jongere »

jvdg schreef:
Ethan schreef:Mee eens, hoewel ik, volgens mij, al snel een "ketterij" ontdek. Correct me if I'm wrong.

Why should a person come to he cross? Why should a person embrace death with Christ? Because it's the only way that God can get glory out of a human beeing.

God wordt ook verheerlijkt in een mens door hem rechtvaardig te straffen.
Ik vind deze "ketterij" wat gezocht.

Overigens op welke bijbelteksten baseer je de stelling?
Het is wat off-topic, maar er komen toch geen on-topic reacties meer. ;)
Ik denk dat Ethan gelijk heeft, maar om dit een "ketterij" te noemen vind ik wel wat ver gaan. Hier een stukje uit een preek van ds. Huisman over dit onderwerp.
God wordt verheerlijkt in de zaligheid van zondaren, meer dan dat
Hij ooit verheerlijkt zal worden in de straf, die de ongelovigen
zullen ontvangen, wanneer zij van Hem zullen worden weggedaan.
Ook daarin zal God verheerlijkt worden. Verheerlijkt in Zijn
rechtvaardigheid. Maar nooit zal Hij zo verheerlijkt worden door
degenen die verloren gaan, want zij zullen de deugd van Gods
rechtvaardigheid nooit voldragen. Ze zullen eeuwig schuldenaar
blijven. Ze zullen nooit tegen God kunnen zeggen: Nu hebben wij
onze schuld afbetaald en nu hebt U Uw gerechtigheid gekregen. Ze
zullen eeuwig schuldig blijven door hun zonden tegen God. Daarom
zal de toorn van God eeuwig op hen blijven rusten. Maar met de
gelovigen is het anders. Met de schapen, door Christus bijeen vergaderd,
gewassen en gereinigd door Zijn bloed, gezaligd door Zijn
Heilige Geest en saamgebracht in het Vaderhuis, met die zal het
anders zijn, die zullen al Gods heerlijke deugden, al Gods volmaaktheden
tot in alle eeuwigheid bezingen. Want de eer van God
bestaat in de handhaving van Zijn gerechtigheid, en in de openbaring
van Zijn liefde, barmhartigheid, goedertierenheid en genade,
die vervuld zal worden in de gezaligde zondaar.
Ethan
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2008, 15:42
Locatie: Berea

Re: Christelijke you-tube

Bericht door Ethan »

Idd, vandaar "ketterij" tussen aanhalingstekens hé.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Christelijke you-tube

Bericht door Marnix »

Je moet goed lezen wat er staat. God wordt niet verheerlijkt door mensen die Hij rechtvaardig straft. Dat Gods verheerlijkt wordt omdat Hij rechtvaardig is, en Hij omdat Hij rechtvaardig is straft, wil niet zeggen dat Hij "Glory out of a human being" krijgt ALS Hij iemand straft.

Want wie verheerlijken Hem om zijn rechtvaardigheid? Hen die door Christus niet gestraft worden. Stel dat iedereen gestraft zou worden en niemand genade zou krijgen, welke mensen zouden Hem dan verheerlijken?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ethan
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2008, 15:42
Locatie: Berea

Re: Christelijke you-tube

Bericht door Ethan »

Marnix schreef:Je moet goed lezen wat er staat. God wordt niet verheerlijkt door mensen die Hij rechtvaardig straft. Dat Gods verheerlijkt wordt omdat Hij rechtvaardig is, en Hij omdat Hij rechtvaardig is straft, wil niet zeggen dat Hij "Glory out of a human being" krijgt ALS Hij iemand straft.

Want wie verheerlijken Hem om zijn rechtvaardigheid? Hen die door Christus niet gestraft worden. Stel dat iedereen gestraft zou worden en niemand genade zou krijgen, welke mensen zouden Hem dan verheerlijken?
Ik zeg ook niet "door" en er wordt ook niet gesproken over: "by a human", maar "out of a human".
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Christelijke you-tube

Bericht door Marnix »

komt op het zelfde neer. God krijgt geen eer uit iemand als hij die persoon straft. Hij krijgt eer van wie Hij niet straft en die Hem prijzen om zijn rechtvaardigheid... en die rechtvaardigheid houdt ook in dat Hij straft.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
JaCa
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:48
Locatie: Veenendaal, Werkendam
Contacteer:

Re: Christelijke you-tube

Bericht door JaCa »


My one and only goal;
His image in my soul.
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Christelijke you-tube

Bericht door Sola Scriptura »

het filmpje is erg ''hollywood'' speelt in op de emotie, en hoeveel er van ONS word gehouden.
de anologie slaat de plank mis.

de man in de film maakt een fout, of er gaat iets fout, of de zondeval en de loop van geschiedenis een ''foutje'' was van God en niet de bedoeling, daar valt theologisch gezien nog over te discussieren.

God word niet door overmacht in een hoek gedreven waar Hij beperkt is.
God hoeft ons niet te redden. Het was genade.
De man in paniek, waar het in het einde dan toch nog ''ondanks'' alles in orde mee komt kan ik niet geheel met de God van de Bijbel vergelijken.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Christelijke you-tube

Bericht door Marnix »

http://www.youtube.com/watch?v=yX_7j32zgNw

Jammer dat deze er nog niet op staat. Voor wie hem nog niet kent, een indrukwekkend stukje proclamatie uit een preek van S.M. Lockridge (That's my King!).
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie