Heilige Geest.

Gebruikersavatar
saphira
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 apr 2008, 17:55

Heilige Geest.

Bericht door saphira »

Ben ik vol van de Heilige Geest wanneer ik tot Jezus gekomen ben of moet ik nog een keer vervuld worden met Hem.
Hoe zien jullie dat.

:quoi :tilt
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Heilige Geest.

Bericht door Marnix »

Ik denk het wel, hoewel het echt niet altijd dezelfde uitwerking heeft. Kijk uit met denken in de zin van: Als ik echt vol van de Geest ben dan.... (en verzin allerlei mooie dingen). Hij richt je focus op Hem, die uitwerking is de enige die je zeker terug zal vinden :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Heilige Geest.

Bericht door Wilma van den Berg »

saphira schreef:Ben ik vol van de Heilige Geest wanneer ik tot Jezus gekomen ben of moet ik nog een keer vervuld worden met Hem.
Hoe zien jullie dat.

:quoi :tilt
Ik zie het eigenlijk hetzelfde als je bekering. Wedergeboorte is eenmalig, bekering is/moet dagelijks als het goed is. Je hebt niet genoeg aan eenmalig de Heilige Geest ontvangen maar je moet Hem dagelijks ontvangen...vernieuwend
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
saphira
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 apr 2008, 17:55

Re: Heilige Geest.

Bericht door saphira »

Dus ontvang je Zijn aanwezigheid in stukjes? Wat jij zegt is toch iets anders dan Marnix zegt, Wilma?
Hoe moet ik dat nou zien?
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Heilige Geest.

Bericht door Gijs83 »

saphira schreef:Dus ontvang je Zijn aanwezigheid in stukjes? Wat jij zegt is toch iets anders dan Marnix zegt, Wilma?
Hoe moet ik dat nou zien?
Pas ervoor op dat er je er geen 'optelsom' van maakt. Ik bedoel te zeggen je bent op gegeven moment niet 'volkmaakt bekeerd'. Dus dat je stapjes steeds bekeerder wordt. Je kunt wel steeds meer van Hem leren en dat wil de Heilige Geest werken!
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Heilige Geest.

Bericht door Gian »

De Geest is in ieder wedergeboren mens. Je kan door slordige levenswandel of zonden wel de werking van de Geest blussen. Dat betekent dat de Geest in je , je niet kan vervullen met Zijn werk.
Dus is er eerst zondebelijdenis nodig en gebed om weer vol te worden van Zijn Geest.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Heilige Geest.

Bericht door JolandaOudshoorn »

Vervuld worden met de Geest is een steeds terugkerend gebeuren. Lees Handelingen maar, daar staat regelmatig in dat de apostelen (weer) vervuld werden!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Heilige Geest.

Bericht door Wilma van den Berg »

JolandaOudshoorn schreef:Vervuld worden met de Geest is een steeds terugkerend gebeuren. Lees Handelingen maar, daar staat regelmatig in dat de apostelen (weer) vervuld werden!
Juist. Dat bedoelde ik oa. te zeggen in mijn posting
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Heilige Geest.

Bericht door MarthaMartha »

De Heilige Geest is een persoon, Hij komt als persoon in je wonen wanneer je Christus toebehoort. De volheid van Hem ervaar je waar je je totaal mag overgeven. Waar je niets meer achterhoudt. Wanneer je de zonden toestaat in je hart en leven dan trekt Hij zich terug.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
JaCa
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:48
Locatie: Veenendaal, Werkendam
Contacteer:

Re: Heilige Geest.

Bericht door JaCa »

Ik raad jullie echt allemaal aan om de lezing over de Heilige Geest te luisteren van 22 april...zie de onderstaande link!
Heel verhelderend!

http://www.amvroegop.nl/mambo/index.php ... Itemid=151

My one and only goal;
His image in my soul.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Heilige Geest.

Bericht door refo »

De Heilige Geest is God.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Heilige Geest.

Bericht door Sola Scriptura »

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Heilige Geest.

Bericht door Marnix »

JolandaOudshoorn schreef:Vervuld worden met de Geest is een steeds terugkerend gebeuren. Lees Handelingen maar, daar staat regelmatig in dat de apostelen (weer) vervuld werden!
Klopt. Maar we belijden toch ook dat God met zijn Geest in ons wil wonen. Dat is toch niet iets dat terugkerend gebeurt. Vervuld van de Geest is wanneer iemand er helemaal vol van wordt. Je ziet dat het vaak aan preken vooraf gaat. Iemand wordt vervuld van de Geest en gaat profeteren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
saphira
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 apr 2008, 17:55

Re: Heilige Geest.

Bericht door saphira »

Marnix schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Vervuld worden met de Geest is een steeds terugkerend gebeuren. Lees Handelingen maar, daar staat regelmatig in dat de apostelen (weer) vervuld werden!
Klopt. Maar we belijden toch ook dat God met zijn Geest in ons wil wonen. Dat is toch niet iets dat terugkerend gebeurt. Vervuld van de Geest is wanneer iemand er helemaal vol van wordt. Je ziet dat het vaak aan preken vooraf gaat. Iemand wordt vervuld van de Geest en gaat profeteren.
Dat had Saul ook. Hoe zit dat?
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
Gebruikersavatar
saphira
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 apr 2008, 17:55

Re: Heilige Geest.

Bericht door saphira »

JaCa schreef:Ik raad jullie echt allemaal aan om de lezing over de Heilige Geest te luisteren van 22 april...zie de onderstaande link!
Heel verhelderend!

http://www.amvroegop.nl/mambo/index.php ... Itemid=151
Lieve JaCa,

Ik heb de lezing over de Heilige Geest beluisterd.
Ik reageer zo gauw ik tijd heb want ik heb nog een paar vraagjes.

Doeg.

Saph.
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
Plaats reactie