Vrijwilligerswerk

Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Vrijwilligerswerk

Bericht door vlinder »

Dat is werk wat altijd voor het laatst wordt bewaard, waar weinig tijd in wordt gestoken, maar wat wel een mooi restultaat geeft en de verkoopcijfers beïnvloed.

Spiegelen is het naar voren halen van artikelen. Bij de albert heijn zie je soms van die mooie strakke rijen hakpotjes of jampotten of pakken sap. Bij de aldi moet je ver het schap in duiken om iets te pakken (ik genaraliseer) Dus het mooi recht maken en stak zetten heeft spiegelen. Ik vind het heerlijk (dom) werk en personeel heeft er weinig tijd voor. Het resultaat ziet er altijd (20 min.) zo leuk uit....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Vrijwilligerswerk

Bericht door jvdg »

Vlinder en Tib, dank voor de toelichting.
Ik had er nog nooit van gehoord.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Vrijwilligerswerk

Bericht door Jongere »

Ik ben het wel met je eens vlinder, dat het leuk werk is, al is het vrij simpel. Heb het voor mijn vorige baan altijd tussendoor moeten doen als ik niet bij de kassa bezig was. Sindsdien heb ik heel vaak de neiging als ik langs een lelijk schap loop in de winkel het één en ander naar voren te trekken en recht te zetten. :D
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Vrijwilligerswerk

Bericht door MarthaMartha »

vlinder schreef: Als ik weer vrijwilligerswerk ga doen, wil ik iets simpels als spiegelen in een supermarkt ofzo.....
spiegelen :quoi
vlinder schreef:Verder ben ik chronisch te vroeg op mijn werk en ga te laat weg. Is dat ook vrijwilligerwerk? ;(
Ligt eraan of je de uren opschrijft......... :barbare
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Vrijwilligerswerk

Bericht door vlinder »

MarthaMartha schreef:
vlinder schreef: Als ik weer vrijwilligerswerk ga doen, wil ik iets simpels als spiegelen in een supermarkt ofzo.....
spiegelen :quoi
vlinder schreef:Verder ben ik chronisch te vroeg op mijn werk en ga te laat weg. Is dat ook vrijwilligerwerk? ;(
Ligt eraan of je de uren opschrijft......... :barbare
nopz. Ben gisteravond nog (in eigen belang voor een opdracht) in eigen tijd 2 uur teruggegaan.....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Vrijwilligerswerk

Bericht door JolandaOudshoorn »

vlinder schreef:
MarthaMartha schreef:
vlinder schreef: Als ik weer vrijwilligerswerk ga doen, wil ik iets simpels als spiegelen in een supermarkt ofzo.....
spiegelen :quoi
vlinder schreef:Verder ben ik chronisch te vroeg op mijn werk en ga te laat weg. Is dat ook vrijwilligerwerk? ;(
Ligt eraan of je de uren opschrijft......... :barbare
nopz. Ben gisteravond nog (in eigen belang voor een opdracht) in eigen tijd 2 uur teruggegaan.....
Eigen belang?? Dat is geen vrijwilligerswerk..... :langue
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Vrijwilligerswerk

Bericht door Marnix »

wij doen een wijkproject waarbij elke week voor armen en eenzamen / alleenstaanden wordt gekookt. Dat is wel erg leuk.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Vrijwilligerswerk

Bericht door vlinder »

Marnix schreef:wij doen een wijkproject waarbij elke week voor armen en eenzamen / alleenstaanden wordt gekookt. Dat is wel erg leuk.
Heb je gelijk wat te doen, hoef je niet te zitten/liggen en je hoeft je niet te vervelen. Dan doe je dat deze week toch iedere dag? :super
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
HenriekeK
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 mei 2008, 19:06

Re: Vrijwilligerswerk

Bericht door HenriekeK »

ik geef vrijwillig schaakles aan kinderen van de schaakclub :) :yahoo
the only thing is following that Light
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Vrijwilligerswerk

Bericht door henriët »

Jongere schreef:Ik ben het wel met je eens vlinder, dat het leuk werk is, al is het vrij simpel. Heb het voor mijn vorige baan altijd tussendoor moeten doen als ik niet bij de kassa bezig was. Sindsdien heb ik heel vaak de neiging als ik langs een lelijk schap loop in de winkel het één en ander naar voren te trekken en recht te zetten. :D
haha dat herken ik ja!!
daarom ga ik graag naar ah, daar doen ze het (bij ons althans) heel goed,
apart eigenlijk dat dat (voor mij) fijner winkelt
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Vrijwilligerswerk

Bericht door Rens »

Ik "draai mee" in het Gehandicaptenplatform Dongeradeel/Datumadeel, en hoop binnenkort mee te gaan draaien in de Belangenvereniging Peasens-Moddergat, en sta op de lijst als vrijwilliger bij het museum "ut Fiskershûske" in Moddergat
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
JaCa
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:48
Locatie: Veenendaal, Werkendam
Contacteer:

Re: Vrijwilligerswerk

Bericht door JaCa »

Ik ben zondagschool juf....:)
Vrijwilliger JijDaar...ook nog :D

En oja...
Even een citaat uit een mailtje die ik kreeg....

Graag willen we jullie nogmaals uitnodigen om deel te nemen aan de Week van Hoop. We kunnen nog steeds medewerkers gebruiken.

Even in het kort:
House of Hope een jonge organisatie die is voortgekomen uit de ICF-gemeente (International Christian Fellowship) te Rotterdam, organiseert een week vol activiteiten voor de Tarwewijk. Een week waarin we een praktische invulling willen geven aan ons christen-zijn en in liefde uit willen reiken naar de wijk.
Deze Rotterdamse wijk ligt aan de Maashaven. Een wijk van 11.000 mensen, waarvan slechts ca 2% nog kerkganger is, waarin 60% van de gezinnen gebroken is, waar de werkloosheid 54% bedraagt en veel nood is onder kinderen, tieners en ouderen.

* Datum: 16 t/m 24 augustus 2008.
* Als je niet de hele week beschikbaar bent en je toch graag mee wilt werken, dan is het natuurlijk ook mogelijk je op te geven voor een aantal dagen of dagdelen.
* Mocht je in welke vorm dan ook ondersteuning willen geven aan de Week van Hoop, dan horen we dat graag (bijv. het bieden van slaapplaatsen binnen Rotterdam aan de medewerkers).
* Voor degene die zich al hebben aangemeld: binnenkort ontvangen jullie een uitnodiging voor de eerste ontmoeting.
* Zegt het voort...... :-)!!!!

My one and only goal;
His image in my soul.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Vrijwilligerswerk

Bericht door Marnix »

HenriekeK schreef:ik geef vrijwillig schaakles aan kinderen van de schaakclub :) :yahoo
Ik zou wel wat meer willen leren van het nimzo-indisch. Geef jij me ff les dan? ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
HenriekeK
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 mei 2008, 19:06

Re: Vrijwilligerswerk

Bericht door HenriekeK »

Marnix schreef: Ik zou wel wat meer willen leren van het nimzo-indisch. Geef jij me ff les dan? ;)
Ha, een medeschaker! Ik ben trouwens wel benieuwd wie er nog meer schaken van de mensen op refoforum:) ik geef les aan kinderen in Stap 2, dus die leren nog geen openingen, maar wie weet :super
the only thing is following that Light
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33336
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vrijwilligerswerk

Bericht door Tiberius »

HenriekeK schreef:
Marnix schreef: Ik zou wel wat meer willen leren van het nimzo-indisch. Geef jij me ff les dan? ;)
Ha, een medeschaker! Ik ben trouwens wel benieuwd wie er nog meer schaken van de mensen op refoforum:) ik geef les aan kinderen in Stap 2, dus die leren nog geen openingen, maar wie weet :super
Mijn zoontje (nee, niet die hier naast staat).
Maar ja, hij zit niet op refoforum.
Plaats reactie