Vraag (pc en internet)

Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Mannetje »

Hoe kan ik van één site (te weten van de rabobank) de vooraf ingevulde gegevens verwijderen? Ik heb sinds deze week een nieuwe pas, maar omdat het oude pasnummer standaard was opgeslagen, krijg ik nu een foutmelding. Dus wil ik het vooraf ingevulde pasnummer uitschakelen, maar ik kan alleen voor een hele tijdsperiode alles wissen in Edge...
Het probleem zit echt in Edge, want in een andere browser die ik verder nooit gebruik kan ik wel gewoon inloggen, net als op een andere laptop
-
HannekeL
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 jul 2023, 09:59

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door HannekeL »

Mannetje schreef: 23 jan 2024, 16:52 Hoe kan ik van één site (te weten van de rabobank) de vooraf ingevulde gegevens verwijderen? Ik heb sinds deze week een nieuwe pas, maar omdat het oude pasnummer standaard was opgeslagen, krijg ik nu een foutmelding. Dus wil ik het vooraf ingevulde pasnummer uitschakelen, maar ik kan alleen voor een hele tijdsperiode alles wissen in Edge...
Het probleem zit echt in Edge, want in een andere browser die ik verder nooit gebruik kan ik wel gewoon inloggen, net als op een andere laptop
Ik zou de browsergeschiedenis verwijderen en daarbij aanvinken dat ook de gegevens van de invulformulieren mag worden gewist.
HannekeL
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 jul 2023, 09:59

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door HannekeL »

HannekeL schreef: 23 jan 2024, 17:19
Mannetje schreef: 23 jan 2024, 16:52 Hoe kan ik van één site (te weten van de rabobank) de vooraf ingevulde gegevens verwijderen? Ik heb sinds deze week een nieuwe pas, maar omdat het oude pasnummer standaard was opgeslagen, krijg ik nu een foutmelding. Dus wil ik het vooraf ingevulde pasnummer uitschakelen, maar ik kan alleen voor een hele tijdsperiode alles wissen in Edge...
Het probleem zit echt in Edge, want in een andere browser die ik verder nooit gebruik kan ik wel gewoon inloggen, net als op een andere laptop
Ik zou de browsergeschiedenis verwijderen en daarbij aanvinken dat ook de gegevens van de invulformulieren mag worden gewist.
Mijn excuses, ik zie dat je werkt met Edge, dan werkt mijn gegeven tip niet.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Mannetje »

En ik wil echt alleen van de rabobank weggooien, niet van alle sites...
-
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1788
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Ararat »

Mannetje schreef: 23 jan 2024, 17:29 En ik wil echt alleen van de rabobank weggooien, niet van alle sites...
Ik dacht dat je via de instellingen de cookies per site kunt verwijderen. Uit m'n hoofd: instellingen > cookies > alle cookies weergeven > site opzoeken > deleten
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Mannetje »

Alleen cookies was nog niet afdoende, raar genoeg... of werkt dat pas bij een volgende keer browser opstarten?
-
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door HersteldHervormd »

Het heeft niks met cookies te maken volgens mij. Dit heet automatisch aanvullen.

Ik ben niet bekend met Edge, maar je kan het volgende proberen: 3 puntjes rechtsboven - Instellingen - Privacy, zoeken en services. Misschien kan je hier wat mee.
Of even googlen op automatisch aanvullen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Willemsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2022, 09:06

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Willemsen »

Als je rekeningnummer invoert, zie je dan rechtsbovenin bij je toetsenbord een sleutel? Daar kan je 'wachtwoord beheren', misschien daar aan te passen?
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Mannetje »

Zover kwam ik niet, maar het is opgelost.

Via de DevTools van Edge (oproepbaar met F12) niet alleen cookies, maar ook nog dieper liggende opgeslagen dingen weggegooid en nu kunnen we er weer in.
Fijne is nu dat van andere sites niets is weggegooid.

Maar dank voor alle tips.
-
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Mannetje »

Een nieuwe vraag.

Onze oudste is vandaag 18 jaar geworden. Nu zat hij nog steeds aan Google Family Link gekoppeld en dat gaf op zich geen problemen. Maar nu is het wel leuk als hij ook hierin helemaal volwassen is en willen we hem ontkoppelen.
Nu ja, dat lijkt alleen te kunnen als we zijn account wissen, maar hij kan zijn gmailaccount niet zomaar weggooien, want daar zit tegenwoordig al heel wat aan gekoppeld.

Is er een mogelijkheid tot ontkoppelen zonder zijn account te verwijderen? Het zou neem ik aan automatisch moeten gaan, maar dat gaat het dus niet...
-
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Mannetje »

Dat klopte helaas niet wat daar stond. Het knopje "toezicht stoppen" staat niet in Family Link.
Maar gelukkig bleek dat hij twee jaar geleden op zijn verjaardag een mail kreeg met een knopje waarmee het kon... En ja, dat werkte nog.

Tja, bij de oudste moet je nog wel eens iets leren...
-
Online
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Anselmus »

Nasrani schreef: 19 mei 2023, 17:20 Op de telefoons en tablets hebben we hier thuis Familylink geïnstalleerd. Blijkbaar is het redelijk eenvoudig om de schermtijd er af te halen via het kinderaccount.
We willen nu even verder zoeken naar alternatieven. Wie heeft er tips of ervaringen?
Hier positieve ervaringen met Famisafe.
Fides Quaerens Intellectum
Gezang
Verbannen
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 jan 2024, 19:40

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Gezang »

Waar zijn Psalm en Cyrillus? Ik mis hun bijdragen. Zij waren super goed in de discussie..
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Mannetje »

Gezang schreef: 17 feb 2024, 09:57 Waar zijn Psalm en Cyrillus? Ik mis hun bijdragen. Zij waren super goed in de discussie..
Typisch rellen on-line :D
-
Plaats reactie