Bio-resonantie

Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Je hebt het nu over de bio-resonantie, Miscanthus?
:+
Als jij dan toch deskundig bent, nog maar een vraag.
Is dit die methode van het "doormeten"? Je moet iets in je hand houden en dan meet de behandelaar allerlei dingen door en daar komt dan uit dat je allergisch bent voor sinaasappels of voor andijvie (bofferd) of voor andere dingen.
Of is het toch een andere methode?
Ja,

klopt wel ongeveer.Hier vindt je wat meer informatie.
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

Ik heb er wat over zitten lezen, maar volgens mij klopt er geen hout van.

"Een meridiaan met een afwijkende weerstandswaarde herstelt zich binnen enkele seconden tot de normale waarde zodra een passend medicijn (al dan niet homeopathisch) in het meetcircuit wordt opgenomen. En dat terwijl het medicijn in een glazen buisje zit (of door middel van de apparatuur aan u wordt aangeboden)! Dit wonderlijke verschijnsel doet denken aan bijvoorbeeld mobiele telefonie, waarbij de informatie immers ook dwars door een glazen ruit heen kan gaan."

'Meridianen' zijn als ik het goed begrijp de 'energiebanen' uit de acupunctuur. Volgens hen zijn die dus meetbaar doordat de weerstand van acupunctuurpunt naar acupuntuurpunt lager is dan elders. Als dat zo was, waarom is het bestaan van dergelijke energiebanen dan niet breed geaccepteerd?

Enige uitleg over hoe de 'informatie' (welke informatie) door de straling wordt getransporteerd naar het lichaam? Waar bevindt zich de 'antenne' van het lichaam? M.a.w. hoe werkt de interactie van het lichaam met de straling?

Verder: wat bedoelen ze precies met frequentie en resonantie? Ze praten over frequenties op orgaan- en zelfs lichaamsniveau, dat kunnen m.i. eigen alleen maar (mechanische) eigenfrequenties zijn. Maar tegelijkertijd hebben ze het over het lymfestelsen, bacterien, Bach bloesems (???)...

Typisch zo'n methode waarvan men claimt dat het voor alles helpt, zonder dat ook maar in de verste verte duidelijk is hoe.

Qua methode: ze gaan met een grote metalen staaf in een ruimte zitten die vol staat met elektrische apparatuur en verwachten dan dat je subtiele signalen kunt meten. Misschien gebruiken ze een lock-in, (een apparataat waarmee je een bepaalde frequentie uit het hele spectrum filtert) maar vermoedelijk meten ze voornamelijk de frequentie van de lichtspanning, plus een hoop ruis.

Hoe ver dringt dergelijke laagfrequente straling eigenlijk door in het lichaam? 't Zou me niet verbazen als het nauwelijks verder komt dan de huid.

Van dat 'wetenschappelijke' artikel hoef je alleen de samenvatting maar te lezen om je een beeld te vormen van de kwaliteit....

Miscanthus, ik ben blij voor je dat die man de juiste diagnose stelde. Maar ik betwijfel zeer sterk of het iets te maken had met zijn 'onderzoeksmethode'. Het hoeft m.i. ook niet direkt occult te zijn, ik lees althans niets over geesten of natuurverering; het klinkt allemaal vooral heel dom.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Als dat zo was, waarom is het bestaan van dergelijke energiebanen dan niet breed geaccepteerd?
Dat is juist het hele probleem. Het gooit de hele medice wetenschap op z'n kop omdat het vele malen beter is.
In de eerste instantie vond ik het puur flauwekul. Nu weet ik er teveel van om het flauwekul te vinden, sterker, ik ben heel positief gestemd.
Waar ik wel heel veel moeite mee heb, is de absurd hoge prijzen voor allerlei ampullen ect. Dat is echt geldklopperij. Dit is tevens misbruik mede vanwege de mega lange wachtlijsten.
Overigens is deze methoden in Duitsland in Duitsland gewoongoed en hoogst populair.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door David JMiscanthus, ik ben blij voor je dat die man de juiste diagnose stelde. Maar ik betwijfel zeer sterk of het iets te maken had met zijn 'onderzoeksmethode'. Het hoeft m.i. ook niet direkt occult te zijn, ik lees althans niets over geesten of natuurverering; het klinkt allemaal vooral heel dom.
Hoi David,

ik kan je geen ongelijk geven, maar God maakte door middel van een stuk hout het water zoet en door middel van speeksel en blinde ziende. Zo heeft Hij ook een kwakzalver gebruikt om ons zoontje op te laten knappen, waar de reguliere geneeskunst geen raad mee wist.

Blij om te horen dat ook jij niets occults er in ziet. Ik heb me er van overtuigd dat er niets occults in was, voordat we er (biddend) naar toe gingen.
bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Als dat zo was, waarom is het bestaan van dergelijke energiebanen dan niet breed geaccepteerd?
Dat is juist het hele probleem. Het gooit de hele medice wetenschap op z'n kop omdat het vele malen beter is.
In de eerste instantie vond ik het puur flauwekul. Nu weet ik er teveel van om het flauwekul te vinden, sterker, ik ben heel positief gestemd.
Waar ik wel heel veel moeite mee heb, is de absurd hoge prijzen voor allerlei ampullen ect. Dat is echt geldklopperij. Dit is tevens misbruik mede vanwege de mega lange wachtlijsten.
Overigens is deze methoden in Duitsland in Duitsland gewoongoed en hoogst populair.
Het zou gewoon in het ziekenfondspakket moeten...
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Als dat zo was, waarom is het bestaan van dergelijke energiebanen dan niet breed geaccepteerd?
Dat is juist het hele probleem. Het gooit de hele medice wetenschap op z'n kop omdat het vele malen beter is.
In de eerste instantie vond ik het puur flauwekul. Nu weet ik er teveel van om het flauwekul te vinden, sterker, ik ben heel positief gestemd.
Dit is complotdenken: iets nieuws wordt niet geaccepteerd omdat het tegen gevestigde belangen ingaat en de 'machthebbers' het daarom tegenhouden. Op welke manier zou het eventuele bestaan van meridianen overigens de regulieren wetenschap schaden? Ze zouden er gewoon een onderdeel van worden!

Natuurlijk bestaan er (grote) gevestigde belangen in de (medische) wetenschap. En wetenschap is conservatief: het kost moeite om geaccepteerde theorien los te laten. Maar de geschiedenis laat keer op keer zien dat nieuwe feiten uiteindelijk niet te negeren zijn. Als meridianen werkelijk zouden bestaan, zouden ze aangetoond zijn, want er is al heel veel onderzoek naar gedaan.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door David J
Oorspronkelijk gepost door Gian
Als dat zo was, waarom is het bestaan van dergelijke energiebanen dan niet breed geaccepteerd?
Dat is juist het hele probleem. Het gooit de hele medice wetenschap op z'n kop omdat het vele malen beter is.
In de eerste instantie vond ik het puur flauwekul. Nu weet ik er teveel van om het flauwekul te vinden, sterker, ik ben heel positief gestemd.
Dit is complotdenken: iets nieuws wordt niet geaccepteerd omdat het tegen gevestigde belangen ingaat en de 'machthebbers' het daarom tegenhouden. Op welke manier zou het eventuele bestaan van meridianen overigens de regulieren wetenschap schaden? Ze zouden er gewoon een onderdeel van worden!

Natuurlijk bestaan er (grote) gevestigde belangen in de (medische) wetenschap. En wetenschap is conservatief: het kost moeite om geaccepteerde theorien los te laten. Maar de geschiedenis laat keer op keer zien dat nieuwe feiten uiteindelijk niet te negeren zijn. Als meridianen werkelijk zouden bestaan, zouden ze aangetoond zijn, want er is al heel veel onderzoek naar gedaan.
Ditzelfde is gebeurd met het Kiss-syndroom (huilbabies). Veel huisartsen geloven er niet in en steeds meer mensen herkennen het en hebben baat bij behandelingdoor een manueeltherapeut. Veel huisartsen gruwen bij de gedachte ....:!

[Aangepast op 8/3/05 door Miscanthus]
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthushet Kiss-syndroom (huilbabies)
Huilbaby's zijn niet alleen Kiss-syndroom baby's

(dat was even offtopic)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Of bepaalde ziekten herkend en erkend worden is nog iets anders dan zuiver lichamelijke dingen. Als er inderdaad van die meridianen bestaan (de chinezen zijn er al een paar duizend jaar van overtuigd) moet dat toch aan te tonen zijn? Volgens mij zijn er een heleboel dokters die graag met iets nieuws wat te bewijzen is op de proppen willen komen.

Een ziekte is iets heel anders. Neem nou de hele ME-discussie. Modeziekte? Tussen de oren? Je weet het gewoon niet. Daar zal wat tijd overheen moeten gaan voor je weet of dat nou een echte ziekte is of niet. En of huisartsen nou gruwen van een bepaalde handelswijze, nouja. Er zijn altijd conservatieve huisartsen, of eenzijdige huisartsen, zoals je die in alle beroepen vindt.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Ach ja, ik geloof niet in al die rare vormen van behandeling, zoals machnetisme, homeopathie, apucuntuur, bestraling, handoplegging en weet ik veel wat er tegenwoordig allemaal voor onzin verzonnen wordt om goedgelovige of radeloze mensen hun centen af te troggelen.

Maar we moeten niet vergeten dat er een hoop 'alternatieve artsen' zijn die expirimenteren met nieuwe technieken die nog niet wetenschappelijk bewezen zijn, en die daarmee goede resultaten behalen.

Maargoed, voor mij is de grens dat ik er biddend naartoe moet kunnen. Satan kan slecht tegen mensen die bidden. Misschien naief en erg kort door de bocht: een arts die occulte technieken gebruikt kan nooit resultaten halen als de patient bidt tot God om Zijn leiding...
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door memento
Ach ja, ik geloof niet in al die rare vormen van behandeling, zoals machnetisme, homeopathie, apucuntuur, bestraling, handoplegging en weet ik veel wat er tegenwoordig allemaal voor onzin verzonnen wordt om goedgelovige of radeloze mensen hun centen af te troggelen.

Maar we moeten niet vergeten dat er een hoop 'alternatieve artsen' zijn die expirimenteren met nieuwe technieken die nog niet wetenschappelijk bewezen zijn, en die daarmee goede resultaten behalen.

Maargoed, voor mij is de grens dat ik er biddend naartoe moet kunnen. Satan kan slecht tegen mensen die bidden. Misschien naief en erg kort door de bocht: een arts die occulte technieken gebruikt kan nooit resultaten halen als de patient bidt tot God om Zijn leiding...
Je gaat ionderdaad wel erg kort door de bocht, ben ik niet zo gewend van je ;)
Je legt de mensen die die sport beoefenen wel een erg slecht motief op. Het feit dat jij er niet in gelooft wil niet zeggen dat het onzin is en nog minder dat het bedoeld is om geld af te trioggelen. dat moet je je in de reguliere geneeskunst ook danig afvragen. Alleen wordt dat helaas wat minder gedaan omdat de ziektekostenverzekeraar het betaalt.
Plaats reactie