Zomervakantie 2008

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Marnix »

Prachtige stad, mooie cultuur ook vooral. Tip: Bereid je van tevoren goed voor, wat je wil zien enzo. Vergeet vooral Parque Guell niet. De combinatie van fantasie-architectuur en het prachtige uitzicht over de stad, even relaxen in de grot met de bogen en prachtige "gaudi-tegels" onder het genot van spaanse gitaar... dat mag je niet missen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Marnix »

Kaw schreef:
Daphne schreef:Scheveningen ::flood
:haha

Misschien een 8-daagse bergwandeling in mei voor het bedrijf. Dat noem ik geen werk ;) Ik mag mijn vrouw meenemen.

In de zomervakantie willen we naar Oostenrijk en Italie. Gewoon rijden met een tentje achter in en maar zien waar het schip strandt.
Hm heerlijk, Tirol is zo mooi. Wat ook wel mooi is is Karinthie, bergen, recreatieve meren... en je bent vanaf daar heel snel in Venetie dus als je via Oostenrijk naar Italie wil is dat misschien wel een leuke optie?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:Prachtige stad, mooie cultuur ook vooral. Tip: Bereid je van tevoren goed voor, wat je wil zien enzo. Vergeet vooral Parque Guell niet. De combinatie van fantasie-architectuur en het prachtige uitzicht over de stad, even relaxen in de grot met de bogen en prachtige "gaudi-tegels" onder het genot van spaanse gitaar... dat mag je niet missen :)
Zo zie je maar weer, smaken verschillen. Parc Guell: 't is wel apart, maar mooi? Nee, ik vond er geen bal aan, eerlijk gezegd :mosc
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Kaw »

Marnix schreef:
Kaw schreef:
Daphne schreef:Scheveningen ::flood
:haha

Misschien een 8-daagse bergwandeling in mei voor het bedrijf. Dat noem ik geen werk ;) Ik mag mijn vrouw meenemen.

In de zomervakantie willen we naar Oostenrijk en Italie. Gewoon rijden met een tentje achter in en maar zien waar het schip strandt.
Hm heerlijk, Tirol is zo mooi. Wat ook wel mooi is is Karinthie, bergen, recreatieve meren... en je bent vanaf daar heel snel in Venetie dus als je via Oostenrijk naar Italie wil is dat misschien wel een leuke optie?
En jij kunt me wat wijs maken over Oostenrijk of Italie :langue
Ben al 4 keer in Oostenrijk geweest. Ken Noord Italie ook vrij goed. Venetie is bekend terrein.

Barcelona overigens ook. Ik vond Granada mooier. Gaudi is overigens wel een toffe architect en was zeker wel van hem onder de indruk.
rivers
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 okt 2005, 09:09

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door rivers »

Hoe is het weer in Karinthië? Het lijkt ons wel wat, maar hebben wel graag mooi weer. :haha
Men ontmoet maar zelden een persoon die wil luisteren naar wat hij niet horen wil.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Kaw »

rivers schreef:Hoe is het weer in Karinthië? Het lijkt ons wel wat, maar hebben wel graag mooi weer. :haha
Ik heb 10 minuten voor je gegoogled en dit is het beste wat ik voor je kon vinden: "Vaak schijnt de zon, want de Middellandse en Adriatische zee beïnvloeden het weer sterk. ,,Door het milde klimaat valt gemiddeld weinig regen in de zomer."
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Marnix »

Ja. Karinthie wordt wel het zonnebalkon van Oostenrijk genoemd vanwege de zuidelijke ligging en daardoor de invloeden van het Mediteraanse klimaat. Je hebt Je hebt er ook prachtige oude steden trouwens, naast de bergen en meren. Wenen (zeker de moeite waard), Venetie en Ljubljana zijn erg goed te berijden.

Kaw, ik zie dat je het al aardig kent. :) Heb je dan niet eens zoiets van: Dan maar eens een hele andere kant op? :)

Hendrikus, smaken verschillen ja. :) Ik vind het mooi. Sommigen vinden het vreselijk. Je moet van de stijl houden. Dat is net als met Dali bijvoorbeeld. Sommige mensen vinden klassieke kunst veel mooier maar Dali vinden ze vreselijk, anderen vinden het weer geweldig :) Ik vind de stijl van Gauidi in ieder geval erg mooi.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Kaw »

Marnix schreef:Kaw, ik zie dat je het al aardig kent. :) Heb je dan niet eens zoiets van: Dan maar eens een hele andere kant op? :)
Mijn lieftallige vrouw is er nog nooit echt geweest :? Dus de hoogste tijd om haar Oostenrijk te laten ontdekken. :)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Marnix »

Een hele goede reden. Daarom wil ik ook nog graag een keer terug naar Barcelona :D

En wil Joanne dat ik een keer mee naar Spitsbergen ga. Lijkt me ook erg gaaf!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Margriet »

En wij krijgen loge's
Uit Nederland!
Hoera!!
:yahoo :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door JolandaOudshoorn »

Margriet schreef:En wij krijgen loge's
Uit Nederland!
Hoera!!
:yahoo :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo
Heb je straks weer een lekkere fles Ketjap Manis!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Rens »

Ik ga naar Tuinesia...........lijkt me schitterend......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door BJD »

Rens schreef:Ik ga naar Tuinesia...........lijkt me schitterend......
ja, dat kan je af met je scootmobiel, als je maar niet wegzakt in het gras :haha
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik heb zooooooo'n zin om te gaan!!! Nog twee weekjes (amper) en dan heerlijk ff weg.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wieneke
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jan 2008, 14:50
Locatie: Stellendam Z-H

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Wieneke »

Deze zomer naar Friesland! Lekker zeilen met Amarant reizen!
Niet te ver weg dus, want als studente moet je niet al te gekke dingen in je hoofd halen...
Die milieubelasting op het vliegen, maken de er prijzen er ook niet aantrekkelijker op.
(Tenzij je natuurlijk zelf een reis regelt en vliegt via Brussel of Weze).
Plaats reactie