Zomervakantie 2008

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door JolandaOudshoorn »

tja, vraag aan een wereldreiziger: wat is het mooiste land ter wereld, dan zegt hij Noorwegen!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door bazz »

Noorwegen is best een betaalbaar land, alleen voor luxe betaal je erg veel. ben je bereid een vakantie zonder veel luxe door te brengen, dan kan het behoorlijk goedkoop. kamperen mag je overal gratis, zolang het niet op prive-terrein is (noorwegen kent het allemansrecht: terrein wat van de overheid is, is van iedereen), en op privé-terrein mag het vaak ook wel al je het vraagt.

Overigens, Jolanda, zal niet iedere wereldreiziger het met je eens zijn :) hoewel het absoluut een van de mooiste landen ter wereld is qua natuurschoon, zijn er wel landen die eraan kunnen tippen, zoals Argentinië, Zuid-Afrika, Canada en VS, Rusland, IJsland (en dan noem ik alleen maar landen met (op plaatsen) een vergelijkbare natuur). daarbij is er veel meer wat een land mooi maakt dan de natuur alleen, ook de cultuur speelt mee.

Maar dat neemt niet weg dat ik zeker nog wel een aantal keer naar Noorwegen ga, want het blijft een schitterend land, met vriendelijke mensen, waar het prettig reize is.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Marnix »

JolandaOudshoorn schreef:tja, vraag aan een wereldreiziger: wat is het mooiste land ter wereld, dan zegt hij Noorwegen!
Een Nederlandse misschien die wel wat landen in de buurt heeft gezien :) En tja, Noorwegen is heel mooi. Maar Nieuw Zeeland heeft alles wat Noorwegen heeft ook en daarnaast nog veel meer (heb ik me laten vertellen) :)

Noorwegen is alleen goed te bereizen, Nieuw Zeeland wat minder.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Lassie »

Wie weet nog een goedkope/leuke vakantie(parken)huizen in Europa. (het is voor een weekje)
Cultuur vindt ik wel erg leuk maar wandelen is ook iets voor ons. Wie o wie?
Leonora
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:34

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Leonora »

Lassie schreef:Wie weet nog een goedkope/leuke vakantie(parken)huizen in Europa. (het is voor een weekje)
Cultuur vindt ik wel erg leuk maar wandelen is ook iets voor ons. Wie o wie?
Je moet gewoon op de kaart kijken welk gebied je leuk vindt. Dan zoek je van een paar plaatsen in die omgeving de website op, bijvoorbeeld http://www.winterberg.de of http://www.wienerwald.org.
Daar kijk je of er (particulier) vakantiehuisjes/appartementen/pensionnetjes op aangeboden worden. Die mensen mail je persoonlijk of er nog plek is en hoeveel het kost.
Op deze manier heb ik de laatste jaren al een paar keer een leuk adresje gevonden. Doe ik ook altijd voor overnachtingen :yahoo
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Lassie »

ik ben puur opzoek naar een huisje. (geen app.of pensionnetje of b&b).
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Marnix »

Tja, misschien beter om eerst te definieren waar je heen wil? :)

Wat heb je trouwens tegen appartementen ofzo? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Lassie »

we hebben een huisje geboekt... dichtbij het meer van Geneve (en dichtbij m'n broer en schoonzus, woeihhh)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door refo »

Lassie schreef:we hebben een huisje geboekt... dichtbij het meer van Geneve (en dichtbij m'n broer en schoonzus, woeihhh)

Dat is wat je noemt een impulsboeking.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Lassie »

hoe moet ik dat zien?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Marnix »

Dat het een snelle plotselinge boeking is.

Wel een mooi gebied trouwens. En je kan in de voetsporen van Calvijn treden en (op zondag uiteraard) gaan roeien op het meer! :D:D:D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Lassie »

tsja.. je moet toch wat? Als je iets goedkoops ziet en dan nog in een mooie omgeving... dan ga je toch niet verder zoeken. En nog eens dichtbij je fam..(die over een paar weken een kindje krijgen). :love
Plaats reactie