Wilders wil koningin uit de regering

Plaats reactie
freek

Bericht door freek »

RIJSWIJK (ANP) - Wilders vindt dat koningin Beatrix geen deel meer moet uitmaken van de regering en alleen nog ceremoniële taken moet krijgen. De PVV-leider ergerde zich aan haar kersttoespraak die volgens hem tegen de PVV gericht was, meldde hij donderdag in De Telegraaf, Trouw en het AD.

De koningin neemt het in haar kersttoespraak op voor verscheidenheid en tolerantie. De toespraak is volgens Wilders ’politiek’ en zat ’vol multiculti-onzin’.De politicus wil wel dat de koningin blijft als staatshoofd dat lintjes doorknipt, maar vindt het een ’onmogelijke situatie’ dat de minister-president verantwoordelijk is voor de woorden van de majesteit.

Bon: refdag.nl

------------------

Dat zat er wel in.
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik denk dat Wilders het liefst iedereen weg wil hebben die het niet met hem eens is.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
cosmo

Bericht door cosmo »

Unionist schreef:Ik denk dat Wilders het liefst iedereen weg wil hebben die het niet met hem eens is.
Dat lijkt er wel op.

Overigens ben ik het wel met hem eens dat het staatshoofd enkel een ceremoniële functie zou moeten hebben, zij het om andere redenen dan Wilders aandraagt.
Vrijheid

Bericht door Vrijheid »

Afgezien wat Wilders allemaal zou willen en niet willen, met een Republiek zouden we beter af zijn zo ook Vlaanderen en dan de vereniging van de Nederlanden,het verenigde land en haar bevolking zouden tot grote welvaart komen en onze grootse cultuur en wetenschap verder uitbouwen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Vrijheid schreef:Afgezien wat Wilders allemaal zou willen en niet willen, met een Republiek zouden we beter af zijn zo ook Vlaanderen en dan de vereniging van de Nederlanden,het verenigde land en haar bevolking zouden tot grote welvaart komen en onze grootse cultuur en wetenschap verder uitbouwen.
Tja, de koningin beknot ons wel in de wetenschappelijke ontwikkeling, dat moge duidelijk zijn. :shock:
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Wat ik van de kersttoespraak onthouden heb, is dat de koningin een lans brak voor tolerantie, gemeenschapszin en verdraagzaamheid. Dat doet ze vrijwel elk jaar in haar kerstboodschap, dus wat dat betreft was er niets nieuws. Blijkbaar moet Wilders daar niets van hebben. Dat zegt dan meer over hem dan over de koningin.
Vrijheid schreef:Afgezien wat Wilders allemaal zou willen en niet willen, met een Republiek zouden we beter af zijn zo ook Vlaanderen en dan de vereniging van de Nederlanden,het verenigde land en haar bevolking zouden tot grote welvaart komen en onze grootse cultuur en wetenschap verder uitbouwen.
Hmm, zie je het al voor je: president Wilders?
Geef me dan Beatrix maar.

Een vereniging van Nederland met Vlaanderen klinkt leuker dan het is. Dan mogen wij zeker de Belgische staatsschuld aflossen?
Unionist

Bericht door Unionist »

elbert schreef: Een vereniging van Nederland met Vlaanderen klinkt leuker dan het is. Dan mogen wij zeker de Belgische staatsschuld aflossen?
Nee, die helft van de erfenis krijgt Wallonië. Zij hebben die schuld immers ook veroorzaakt.

En dan gaat Wilders samen met DeWinter tot een grote volkspartij fuseren onder de naam "Vrijheidsbelang". 't Zal nog wel even knokken worden wie die partij gaat leiden en presidentskandidaat wordt.

De blanke boeren van Zuid Afrika mogen er dan ook bij als overzees gebiedsdeel, dat geeft weer een impuls aan het gereformeerde volksdeel, wat natuurlijk gemarginaliseerd wordt na de toetreding van het katholieke Vlaanderen.

I have a dream, I'm dreaming of a white Christmas...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik ben het op dit punt wel met Wilders eens.
Maar niet met zijn argumenten.
Plaats reactie