uitstraling

nouria

uitstraling

Bericht door nouria »

We schrijven 23 oktober. Een 18-jarige inwoonster uit Renswoude wil na een avondje uit instappen bij haar Turkse vriend. Een drietal opgeschoten jongeren, duidelijk in de heer, proberen haar hiervan te weerhouden. Wanneer het meisje er toch in slaagt om bij de Turkse jongen in de auto te stappen, zetten de drie onmiddellijk de achtervolging in. Uiteindelijk weten zij het tweetal dermate af te snijden en op te jagen dat de auto van het stel zich om een boom vouwt na een mislukte inhaalmanouvre. Het meisje wordt met nek- rug- en hersenletsel naar het ziekenhuis vervoerd. Haar vriend raakt eveneens gewond, maar is buiten levensgevaar. Drie dagen vechten de artsen voor haar leven, maar op 26 oktober komt zij alsnog te overlijden.


De begrafenis volgt op 30 oktober en volgens verwachting wordt de zaak door de dominee met de mantel der liefde bedekt. Je gaat immers natuurlijk niet je eigen nest bevuilen. Zo was het natuurlijk allemaal Gods wil en daar moest de gemeenschap zich dan ook maar bij neerleggen. Want stel je voor dat dit verhaal naar buiten zou komen. Daarom is het volgens de dominee ook maar beter dat de aanstichters niet vervolgd dienen te worden.



De moraal van dit verhaal. Christenen hebben het achter hun ellebogen, wanneer je valt op een buitenlander wordt je als paria behandeld, aangespoord door de dominee zelf. Ons medeleven gaat uit naar de familie van beide slachtoffers en we zullen de zaak op de voet blijven volgen totdat het drietal zich voor de rechter zal moeten verantwoorden. Het woord is nu aan Justitie. Nu is het jullie kans om je te revancheren voor de blunders in de zaak Eric O.



Met dank aan vrienden van het slachtoffer.

Dit stukje is overgenomen van de website - - - knip - - -

[Aangepast op 2/11/04 door OSW Moderator]
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Die website neem ik dus niet serieus. Die praat over christenhonden etc. Totaal opgeklopt verhaal, dat niet nergens op gefundeerd is.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

:#

Ben je hier lid voor geworden?
nouria

Bericht door nouria »

makkelijk om het hier zo mee af te maken.
Ik wilde al langer lid worden. lees hier vaak het forum. Maar ik woon in de buurt waar dit drama zich heeft afgespeeld, en ben er kapot van. Ik ben er ook kapot van wat dit voor een beeld bij de buitenwereld op roept. Makkelijk om dan te zeggen die website deugt niet....

[Aangepast op 2/11/04 door nouria]

[Aangepast op 2/11/04 door nouria]
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ow oke... Het schoot me gewoon in het verkeerde keelgat omdat - - - knip - - - echt de meest zieke website is die ik ken.

De dominee heeft hier een grote fout gemaakt door de normale rechtsgang min of meer te verachten en de gereformeerde gordijn van de liefde er boven te hangen. Ik heb zelf een zaak van dichtbij meegemaakt waar de ouders van het slachtoffer min of meer door de gemeenschap gedwongen zijn om die gordijn te accepteren en te zwijgen. Heel erg allemaal.

Maar de politie gaat hier dwars doorheen en er zal recht geschieden.

Ik denk wel dat het moraal wat hier geschetst wordt ietwat vertekent wordt door de schrijver die natuurlijk enig gevoel van boosheid heeft over de gang van zaken.

[Aangepast op 2/11/04 door Kaw]

[Aangepast op 2/11/04 door OSW Moderator]
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Kaw, ik ben het er helemaal mee eens.
Verschrikkelijk natuurlijk, ook van die dominee. Wel jammer dat de schrijver met de sfeer van zijn verslag een toon zet. Met uitspraken als 'in de Heer' kom je ook niet ver. Wat er is gebeurd is gewoon heel erg.

[Aangepast op 2/11/04 door Jongere]
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door nouria
makkelijk om het hier zo mee af te maken.
Ik wilde al langer lid worden. lees hier vaak het forum. Maar ik woon in de buurt waar dit drama zich heeft afgespeekd, en ben er kaopt van. Ik ben er ook kapot van wat dit voor een beeld bij de buitenwereld op roept. makkelijk om dan te zeggen die web stie deugt niet....
Ben jij op de hoogte van de werkelijke versie van dit ongeval dan? ( ik niet) Klopt het ook zoals het beschreven is? Want als dit geen waar verhaal is het ook werkelijk - - - knip - - -. En anders: Diep triest....

[Aangepast op 2/11/04 door OSW Moderator]
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Jongere
Kaw, ik ben het er helemaal mee eens.
Verschrikkelijk natuurlijk, ook van die dominee. Wel jammer dat de schrijver met de sfeer van zijn verslag een toon zet. Met uitspraken als 'in de Heer' kom je ook niet ver. Wat er is gebeurd is gewoon heel erg.

[Aangepast op 2/11/04 door Jongere]
O, ik vermoedde dat het om een tikfout ging, duidelijk in de leer...
nouria

Bericht door nouria »

Zoals het ongeval hier beschreven wordt, zo is het hier in de media ook beschreven, en zo heb ik het ook gehoord van insiders. Ik ken de website - - - knip - - - ook, en weet dat dit inderdaad een website is die heel kwetsende dingen publiceert over christenen. Maar het is wel afschuwelijk dat christenen (de jongeren) dit hebben veroorzaakt, en de dominee het ook nog eens wil verdoezelen. Laten we het daar over hebben en niet over - - - knip - - -.

[Aangepast op 2/11/04 door nouria]

[Aangepast op 2/11/04 door OSW Moderator]
Bezai

Bericht door Bezai »

Mensen, wat een vreselijke reacties.

Is er ook een soort internetpolitie? Dit soort kwetsend taalgebruik raakt mij persoonlijk wel. Ze mogen best hun mening uiten, maar op deze manier gaat dat echt te ver! Volgens mij mag dat ook niet eens.

Bezai
QrunchyPlane

Bericht door QrunchyPlane »

Het vreemde is, christenen worden op zulk gedrag afgerekend, maar waarom worden atheïsten op zulk gedrag niet afgerekend? waarom worden atheïsten als individu gezien, en christenen als één pot nat? Terwijl de gemiddelde christen helemaal niet zo impulsief handeld? (hier is ook het spanningsveld, in hoeverre willen we als christenen als 'eenheid' beschouwd worden)

MAAR: Dit verhaal is een van de vele verhalen die je vraagtekens doet zetten bij het regeringsbeleid van God en Zijn relatie met de mens (voor mij althans). Dat haal ik tenminste uit het verhaal. En daar zou ik best over door willen praten..

Maar zulke verhaaltjes worden ook misbruikt vind ik, want in ditzelfde verhaal kun je netzogoed een stel new-age-vrienden zetten waar hun 'gevoel' zegt dat ze niet met hem mee moet gaan.. Of een stel moslims die ALLAH AKBAR schreeuwen en de vervolging inzetten, of een stel spiritisten die... Ga zo maar door. Hoeveel atheïsten zijn er wel crimineel?? Vlug álle atheïsten de brandstapel op... Yeah right, hoezo middeleeuws, net als de reactie van verschillende mensen tegenwoordig op religie. Als mensen dus enkel met zulke verhaaltjes komen om anderen af te zeiken, zonder verdere interesse voor diegene's visie (zoals vaak het geval is), dan kan ik geen respect opbrengen voor zulke mensen..

Een rechter zoekt uit hoe de vork aan de steel zit, sommige mensen schreeuwen de kritiek van de daken, en sluiten de deur voor uitleg.
Bezai

Bericht door Bezai »

Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Tot nu toe zie ik nog geen reden. Altans niet over dit onderwerp.
QrunchyPlane

Bericht door QrunchyPlane »

Om er dan een zinnige draai aan te geven.. Waarom laat God niet duidelijk(er) merken aan die 'drie vrienden' dat het niet Zijn wil is haar in de soep te rijden?
Bezai

Bericht door Bezai »

Oorspronkelijk gepost door QrunchyPlane
Om er dan een zinnige draai aan te geven.. Waarom laat God niet duidelijk(er) merken aan die 'drie vrienden' dat het niet Zijn wil is haar in de soep te rijden?
Het was Gods wil ook niet!
Maar het was wel naar Gods raad.
God wist van te voren dat het zou gaan gebeuren.
Plaats reactie