Reizen door de lucht, mag dat?

matthijs019

Reizen door de lucht, mag dat?

Bericht door matthijs019 »

Veel mensen zijn hier vanwege hun principes op tegen, u ook of niet.

[Veranderd op 30/9/02 door matthijs019]
Lecram

Bericht door Lecram »

Nee, waarom zou ik erop tegen zijn????
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Lijkt me wel kek: een reisje naar de maan...:bou:

Wat zou daar op tegen zijn?
Frost

Bericht door Frost »

Efeze 6:12: Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar (...) tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
Ik ken mensen die daarom niet in een vliegtuig stappen. Misschien komen bezwaren tegen ruimtereizen daarvandaan? De ruimte is ten slotte nog hoger dan 'de lucht'.
(Van principiele bezwaren tegen het inademen van lucht vanwege de genoemde tekst heb ik overigens nooit gehoord :D )
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Origineel geplaatst door matthijs019
Veel mensen zijn hier vanwege hun principes op tegen, u ook of niet.
Door de ruimte en het luchtruim
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Als je kijkt naar het nutteloos versmijten van geld voor al deze onzin! Voor de mens die alles wil weten en nooit genoeg kennis heb. Dan zeg ik nee, we kunnen hier niet aan mee doen.

Wat voor nut heeft het allemaal? Het is de nieuwsierigheid. Satelieten plaatsen heeft nut, maar dat is dan ook het enigste! Met al het geld dat hierin gepompt wordt kunnen duizenden mensen of misschien zelfs miljoenen worden voorzien van voedsel!

Het is dus veelal nutteloos geld weggooien terwijl een medemens sterft van de honger. Maar voor deze mensen heeft men geen geld over, want men wil een uitdaging aangaan en is nieuwsierig!!!!:?
Christen

Bericht door Christen »

Jes 40:22 Hij troont boven het rond der aarde, en haar bewoners zijn als sprinkhanen; Hij breidt de hemel uit als een doek en spant hem uit als een tent waarin men woont.

Ik vind dit altijd een geweldig mooi gedeelte in Jesaja. Het 40ste hoofdstuk spreekt zo majestueus over Zijn grootheid en liefde voor de kleine mens zonder kracht (vs. 29-31).

Hij troont boven het ROND der aarde (is de aarde plat?). Maar Hij heeft ons ook daar de toegemeten landgrenzen gegeven om te wonen. Op andere planeten is geen zuurstof, geen juiste temperatuur, enz. Ik heb dan wel moeite met de gedachte dat de maan bijv. ook wel een mogelijkheid is om te wonen (wat hier is de NASA mee bezig). Is dat nu Gods idee? Is bijv. de maan daarvoor geschapen?

Verder gaan er miljarden om in de ruimtevaart, ik kan meevoelen met wat Kridje zegt. En dat geld voor heel veel dingen hier op aarde.

Tegelijkertijd is astronomie iets wat mij zeer boeit, en als ik dan in de boeken duik en zie hoe ongelooflijk groot het heelal is, en door een telescoop mag kijken en de grootsheid mag zien van Jupiter, of Saturnus, of de maan...., :$ dan voel ik me helemaal klein worden en inderdaad een stofje aan de weegschaal. Dan denk je, wie ben ik?? Dan denk je, hoe is het mogelijk dat ik zo kostbaar ben voor de schepper en dat daar Iemand Zijn leven voor gaf... Wonderbaar.
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Ik las laatst een stukje ergens en dat ging over een ruimtevaarder. Die zij toen hij in de ruimte was is hij tot geloven gekomen dat God bestaat. En ging vanaf die tijd altijd naar de kerk.
de Paus

Bericht door de Paus »

Origineel geplaatst door matthijs019
Veel mensen zijn hier vanwege hun principes op tegen, u ook of niet.
Waarschijnlijk ben ik hier tegen omdat het zo belachelijk veel milieuvervuiling met zich mee brengt om in de ruimte te komen.....
:stu :stu :stu
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Volgens mij hebben wij heel veel te danken aan de ruimtevaart, omdat ongelooflijk veel technologieen waarvan wij hedentendagen afhankelijk zijn (helaas) voortkomen uit de ruimtevaart (en de oorlog).

Het is wel grappig om hier op te merken dat de mens bij elke grote logistieke revolutie vraagtekens zette: de oude Grieken (met name Seneca) vond het onnatuurlijk voor de mens om te gaan varen: het zou de samenleving kapot maken. En dan heb je natuurlijk nog de auto, het vliegtuig, etc... zo schokkend vinden wij die dingen tegenwoordig niet meer (wel milieuvervuilend en geldverkwistend, maar niet schokkend). Ik denk dat dat met de ruimtevaart over een paar honderd jaar ook zo zal zijn.
madelief

Bericht door madelief »

Over de geestelijke boosheden in de lucht............tja maar daar bedoelen ze echt wat anders mee hoor. En zeker geen vliegtuigen.
Ik denk eerder dat ze demonen enz bedoelen. En denk eens aan de MAF vliegers, vind ik geen geld verspilling.
En als ja dan toch gaat praten over geld verspilling dan is lang telefoneren ook geldverspilling. En dan kun je nog wel ff door gaan.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Lang telefoneren is ook geldverspilling ja... :) Maar de overheden in de lucht, daar zijn ze misschien meer bang voor omdat ze er misschien tegen aan vliegen of zo, misschien is dat het wel... ik vind het een beetje wetenschappelijk onmogelijk. Ik heb al aardig wat keren gevlogen en ben nog geen een keer met overheden in de lucht in aanraking gekomen.... de Airforce One, dat zijn overheden in de lucht! :,

Maar uhm, ja die overheden dat zijn demonische machten, en gelukkig hoeft een ieder die in Jezus is daar geen angst voor te hebben, dus...
appie21

Bericht door appie21 »

Waar slaat dit nu weer op... weet je eigenlijk wel wat een astronout doet .... ik denk het niet dus....


Origineel geplaatst door kridje
Als je kijkt naar het nutteloos versmijten van geld voor al deze onzin! Voor de mens die alles wil weten en nooit genoeg kennis heb. Dan zeg ik nee, we kunnen hier niet aan mee doen.

Wat voor nut heeft het allemaal? Het is de nieuwsierigheid. Satelieten plaatsen heeft nut, maar dat is dan ook het enigste! Met al het geld dat hierin gepompt wordt kunnen duizenden mensen of misschien zelfs miljoenen worden voorzien van voedsel!

Het is dus veelal nutteloos geld weggooien terwijl een medemens sterft van de honger. Maar voor deze mensen heeft men geen geld over, want men wil een uitdaging aangaan en is nieuwsierig!!!!:?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Origineel geplaatst door matthijs019Door de lucht reizen.
Veel mensen zijn hier vanwege hun principes op tegen, u ook of niet.
Véél mensen zijn hier op tegen???

'k Moet de eerste nog tegenkomen!!!

Op tegen omdat het geld kost zeker? Een andere reden kan ik niet bedenken.



Een 'breekje' van Breekijzertje

[Veranderd op 19/10/02 door Breekijzertje]
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ja, ik heb ook nog niet zo heel veel mensen gesproken die principieel tegen vliegen waren.... :?
Plaats reactie