Reizen door de lucht, mag dat?

de Paus

Bericht door de Paus »

Wanneer we hier al problemen van gaan maken, dan zijn we echt wettisch bezig !!!
De waarheidsvriend

Bericht door De waarheidsvriend »

Tegen vliegen met een vliegtuig ben ik niet. Het is een makkelijk vervoersmiddel, het spaart een heleboel tijd uit.

Tegen de ruimtevaart heb ik wel iets meer bezwaren. Ze zullen misschien best wel met nuttige dingen bezig zijn, maar ook met nutteloze zaken. Ook is de achterligende gedachte niet altijd goed. Vaak zijn ze op zoek naar leven op andere planeten. Dit is toch niet naar de bijbel. En de Heere heeft de aarde volmaakt geschapen. Hij heeft de aarde voor de mensen uitgezocht. Hier moet de mens het mee eens zijn.

Verder is het mooi dat een astronaut tot bekering is gekomen in het helal. Maar hoeveel mensen zijn er niet in de kroeg bekeerd? En die komen er ook nooit meer.
Adje

Bericht door Adje »

Tegen vliegen met een vliegtuig ben ik niet. Het is een makkelijk vervoersmiddel, het spaart een heleboel tijd uit.
Als er iets milieuvervuilend is, is het wel vliegen!!!! En dan de energie die het kost....
appie21

Bericht door appie21 »

Je geeft inderdaad een heel mooi antwoord natuurlijk is het niet van belang dat wij uitzoeken of er nog meer wezens zijn? en waarom ze het wel doen is het om puur te bewijzen dat de evolutie theorie juist is... maar denk je nou echt dat ze al zover zijn???? ze zijn nog niet eens op de maan geweest ??!! laat staan op mars?

maar er worden wel intressante experimenten gedaan in de ruimte hoor.. Ze kunnen in de ruimte bijv. heel goed een medicijn maken tegen zuikerziekte? (vraag niet hoe?) en wat denk je van satelieten? het is toch wel makkelijk om naar canada tekunnen bellen ???? toch


Origineel geplaatst door De waarheidsvriend
Tegen vliegen met een vliegtuig ben ik niet. Het is een makkelijk vervoersmiddel, het spaart een heleboel tijd uit.

Tegen de ruimtevaart heb ik wel iets meer bezwaren. Ze zullen misschien best wel met nuttige dingen bezig zijn, maar ook met nutteloze zaken. Ook is de achterligende gedachte niet altijd goed. Vaak zijn ze op zoek naar leven op andere planeten. Dit is toch niet naar de bijbel. En de Heere heeft de aarde volmaakt geschapen. Hij heeft de aarde voor de mensen uitgezocht. Hier moet de mens het mee eens zijn.

Verder is het mooi dat een astronaut tot bekering is gekomen in het helal. Maar hoeveel mensen zijn er niet in de kroeg bekeerd? En die komen er ook nooit meer.
appie21

Bericht door appie21 »

Zet jij nu onmiddelijk je computer uit??? weet jewel eens dat die voeding wel 250W -300Wgebruikt van je computer????

:D :D
Origineel geplaatst door Adje
Tegen vliegen met een vliegtuig ben ik niet. Het is een makkelijk vervoersmiddel, het spaart een heleboel tijd uit.
Als er iets milieuvervuilend is, is het wel vliegen!!!! En dan de energie die het kost....
[Veranderd op 21/10/02 door appie21]
Refojongere

Bericht door Refojongere »

CITAATJE:
[quote]Ruimtevaart

De maanreis van de drie Amerikaanse astronauten Armstrong, Collins en Aldrin heeft heel wat stof op doen waaien. En op hun reis door vele landen werden de drie Amerikanen als ware goden bejubeld. Ook in Nederland zijn ze geweest. Duizenden mensen waren op de been om hen met grote eer te overladen. Sindsdien hebben al enkele maanreizen plaatsgehad.
De maan is de eerste trede van een trap die naar de sterren leidt, zo wordt reeds door geleerden voorspeld. Zij houden echter geen rekening met God en Zijn Woord, dat eeuwig vast en zeker is. Het vernuft en technische kennis van de mens wordt verafgood en de wereld heeft zich geschaard achter het beest uit de afgrond. Het is alles tevergeefs, gezien in het licht van Gods Woord. De aarde heeft de Heere de mensenkinderen gegeven. Het is onder de toelating Gods, dat de mens zich vergrijpt aan de schepping Gods. Maar de uitkomst is des Heeren. Daar riep de profeet Obadja reeds zovele eeuwen geleden uit: “Al verhief gij u gelijk de arend en al steldet gij uw nest tussen de sterren, zo zal Ik u vandaar nederstoten, spreekt de Heere.â€
appie21

Bericht door appie21 »

mooi maare geloof jij dat ze op de maan geweest zijn nou ik dus niet en ik ben er heel hard mee bezig om dit te bewijzen...

Ik heb alleen weinig tijd om mijn boek verder aftemaken

Dus kom maar met bewijzen....

En dank voor dit mooie artitikel, dit zou ik ook in m,n boek kunnen plaatsen toch? of heb je dit niet zelf geschreven...


[quote]Origineel geplaatst door Refojongere
CITAATJE:
[quote]Ruimtevaart

De maanreis van de drie Amerikaanse astronauten Armstrong, Collins en Aldrin heeft heel wat stof op doen waaien. En op hun reis door vele landen werden de drie Amerikanen als ware goden bejubeld. Ook in Nederland zijn ze geweest. Duizenden mensen waren op de been om hen met grote eer te overladen. Sindsdien hebben al enkele maanreizen plaatsgehad.
De maan is de eerste trede van een trap die naar de sterren leidt, zo wordt reeds door geleerden voorspeld. Zij houden echter geen rekening met God en Zijn Woord, dat eeuwig vast en zeker is. Het vernuft en technische kennis van de mens wordt verafgood en de wereld heeft zich geschaard achter het beest uit de afgrond. Het is alles tevergeefs, gezien in het licht van Gods Woord. De aarde heeft de Heere de mensenkinderen gegeven. Het is onder de toelating Gods, dat de mens zich vergrijpt aan de schepping Gods. Maar de uitkomst is des Heeren. Daar riep de profeet Obadja reeds zovele eeuwen geleden uit: “Al verhief gij u gelijk de arend en al steldet gij uw nest tussen de sterren, zo zal Ik u vandaar nederstoten, spreekt de Heere.â€
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ha echt? Zijn er nog nooit mensen op de maan geweest? Ik had een ingezonden stuk in het RD 4 jaar geleden wel eens gelezen. Ik fronste mijn wenkbrauwen en dacht hoofdschuddend: Hoe kun je zo naief zijn? Maar ik ben benieuwd appie!
(De schrijver is trouwens A. G. Eggebeen; ooit van gehoord??)
appie21

Bericht door appie21 »

Wow dank je wel...
nou dat artikel heb ik ook ooit gelezen maar toen ik 6 was wist ik al dat het nooit kon? ik ben nu met het hoofd stuk fotografie op de maan bezig erg leuk om te kijken wat er mis is aan die fotos,

(en dat is heel wat geloof me)
Origineel geplaatst door Refojongere
Ha echt? Zijn er nog nooit mensen op de maan geweest? Ik had een ingezonden stuk in het RD 4 jaar geleden wel eens gelezen. Ik fronste mijn wenkbrauwen en dacht hoofdschuddend: Hoe kun je zo naief zijn? Maar ik ben benieuwd appie!
(De schrijver is trouwens A. G. Eggebeen; ooit van gehoord??)
De waarheidsvriend

Bericht door De waarheidsvriend »

Appie21, je zei dat de mensen nooit op de maan zijn geweest. Ik heb dat nog nooit eerder gehoord. Zou je je argumentatie daarvoor is kort kunnen weergeven. Ik ben er zeer benieuwd naar. Groeten van de waarheidsvriend.;)
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Origineel geplaatst door appie21
ik ben nu met het hoofd stuk fotografie op de maan bezig erg leuk om te kijken wat er mis is aan die fotos,

(en dat is heel wat geloof me)
Hé dit is interessant!
Sommige mensen zeggen wel eens tegen mij: "jij gelooft ook nooit wat, je wilt altijd weten of het echt waar is." Ja, dat is zo. Maar dat er mensen op de maan zijn geweest daar twijfelde ik nooit aan. Er zijn toch foto's van?
Nou Appie, ik ben erg nieuwsgierig naar je bewijzen!!! Hoe en waar hebben ze die foto's dan gemaakt? Of hoe hebben ze ze bewerkt? Zoveel jaren geleden waren er toch nog helemaal niet zulke programma's om foto's te bewerken als nu?
appie21

Bericht door appie21 »

nee er is nix bewerkt maar erkloppen een paar dingen niet...

ik zal als ik tijd heb even een paar foto,s online zeteen met cometaar!!!
Origineel geplaatst door pingpongbal
Origineel geplaatst door appie21
ik ben nu met het hoofd stuk fotografie op de maan bezig erg leuk om te kijken wat er mis is aan die fotos,

(en dat is heel wat geloof me)
Hé dit is interessant!
Sommige mensen zeggen wel eens tegen mij: "jij gelooft ook nooit wat, je wilt altijd weten of het echt waar is." Ja, dat is zo. Maar dat er mensen op de maan zijn geweest daar twijfelde ik nooit aan. Er zijn toch foto's van?
Nou Appie, ik ben erg nieuwsgierig naar je bewijzen!!! Hoe en waar hebben ze die foto's dan gemaakt? Of hoe hebben ze ze bewerkt? Zoveel jaren geleden waren er toch nog helemaal niet zulke programma's om foto's te bewerken als nu?
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Oké ik wacht af. Want er zijn toch echt foto's van mensen die op de maan lopen. Ik ben benieuwd wat er niet aan klopt...

mens op de maan
appie21

Bericht door appie21 »

daar heb je at een foto bijv...

ik zal de echte er straks is ff bijpakken...
Origineel geplaatst door pingpongbal
Oké ik wacht af. Want er zijn toch echt foto's van mensen die op de maan lopen. Ik ben benieuwd wat er niet aan klopt...

mens op de maan
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ik heb dat artikel eens gelezen, maar daar zit ook veel sfeermakerij in hoor. ALleen al die eerste zin: en de astronauten werden over heel de wereld als goden ontvangen... elke rasrefo valt natuurlijk van zijn stoel van verontwaardiging als hij/zij dat leest: mensen die als goden aanbeden worden, foei foei!
Als de schrijver in plaats daarvan de wat meer zinnigere bewoording 'helden' had gebruikt, dan zou het al een stuk netter zijn geweest.
Hoe doe je dat trouwens, mensen 'als goden' ontvangen? Is er vergelijkingsmateriaal met een keer dat men daadwerkelijk goden ontving?
Nee, ik hou daar niet zo van, die stemmingsmakerij. Dat schept al een heel verwrongen beeld van hoe het er in werkelijkheid aan toe ging.

En wat betreft het bewijzen dat ze niet op de maan zijn geweest, doe je dat omdat je het erg vind dat ze gelogen hebben, of omdat je het gewoon interessant vind om deze 'scam' uit te pluizen, of omdat je tegen ruimtereizen in het algemeen bent?
Plaats reactie