TV kijken

Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: TV kijken

Bericht door Rens »

hans1234 schreef:Een TV mag niet van de Heere, omdat daar o.a. rare dingen op komen, en die vindt de Heere niet goed hoor!.
Op de grote dag des Heeren, zullen we er rekenschap van moeten afleggen!.
Hans, mag ik vragen waar jij, en velen mét jou, je visie op baseerd? Ik kan hooguit bedenken dat het een afgeleide is van de bede uit het Gebed Des Heeren : "En leidt ons niet in verzoeking'

Maar, verklaar alsjeblieft waarop jij je visie baseerd.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: TV kijken

Bericht door albion »

Rens schreef:
hans1234 schreef:Een TV mag niet van de Heere, omdat daar o.a. rare dingen op komen, en die vindt de Heere niet goed hoor!.
Op de grote dag des Heeren, zullen we er rekenschap van moeten afleggen!.
Hans, mag ik vragen waar jij, en velen mét jou, je visie op baseerd? Ik kan hooguit bedenken dat het een afgeleide is van de bede uit het Gebed Des Heeren : "En leidt ons niet in verzoeking'

Maar, verklaar alsjeblieft waarop jij je visie baseerd.....
Ds. Van der Poel speelde vaak met woorden, zoals EO = Eeuwige Ondergang of TV = Tot Verschrikking, Tot Verderving, Tot Verdoemenis etc...
TV wordt ook wel het kastje van de duivel genoemd en nog veel meer. Maar het verschil tussen Internet en TV vindt ik toch dat TV passief is en Internet actief.
Nu kun je alles verkeerd gebruiken, ook het Internet. Je moet het Internet dan maar zien als stations of winkels. Als je gaat winkelen, mijd je ook bepaalde winkels.

Van allebei geldt dat de tijd zo om is, als je het gebruikt. En het werkt verslavend.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11432
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: TV kijken

Bericht door Mister »

albion schreef: Ds. Van der Poel speelde vaak met woorden, zoals EO = Eeuwige Ondergang of TV = Tot Verschrikking, Tot Verderving, Tot Verdoemenis etc...
Het is maar de vraag of je hier iets mee opschiet. Zitten bovendien zware woorden bij.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: TV kijken

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mister schreef:
albion schreef: Ds. Van der Poel speelde vaak met woorden, zoals EO = Eeuwige Ondergang of TV = Tot Verschrikking, Tot Verderving, Tot Verdoemenis etc...
Het is maar de vraag of je hier iets mee opschiet. Zitten bovendien zware woorden bij.
Ik hou niet zo van zulke woordspelletjes.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: TV kijken

Bericht door Kaw »

JolandaOudshoorn schreef:
Mister schreef:
albion schreef: Ds. Van der Poel speelde vaak met woorden, zoals EO = Eeuwige Ondergang of TV = Tot Verschrikking, Tot Verderving, Tot Verdoemenis etc...
Het is maar de vraag of je hier iets mee opschiet. Zitten bovendien zware woorden bij.
Ik hou niet zo van zulke woordspelletjes.
Moet je maar geen tv nemen. Dan heb je Lingo en nog meer van die woordspelletjes... ;)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18745
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: TV kijken

Bericht door helma »

Mister schreef:
albion schreef: Ds. Van der Poel speelde vaak met woorden, zoals EO = Eeuwige Ondergang of TV = Tot Verschrikking, Tot Verderving, Tot Verdoemenis etc...
Het is maar de vraag of je hier iets mee opschiet. Zitten bovendien zware woorden bij.
wij hoorden een dominee van de preekstoel waarschuwen voor DVD (want het was maar een letter verschil met de afkorting van de grootste vloek)
:quoi
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11432
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: TV kijken

Bericht door Mister »

Hij zal dan wel gewaarschuwd hebben tegen de DVD, neem ik aan? :OO3
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: TV kijken

Bericht door Kaw »

helma schreef:
Mister schreef:
albion schreef: Ds. Van der Poel speelde vaak met woorden, zoals EO = Eeuwige Ondergang of TV = Tot Verschrikking, Tot Verderving, Tot Verdoemenis etc...
Het is maar de vraag of je hier iets mee opschiet. Zitten bovendien zware woorden bij.
wij hoorden een dominee van de preekstoel waarschuwen voor DVD (want het was maar een letter verschil met de afkorting van de grootste vloek)
:quoi
Zo heeft een dominee eens gezegt dat gospel verkeerd is omdat het een hels kabaal is.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: TV kijken

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:
Mister schreef:
albion schreef: Ds. Van der Poel speelde vaak met woorden, zoals EO = Eeuwige Ondergang of TV = Tot Verschrikking, Tot Verderving, Tot Verdoemenis etc...
Het is maar de vraag of je hier iets mee opschiet. Zitten bovendien zware woorden bij.
wij hoorden een dominee van de preekstoel waarschuwen voor DVD (want het was maar een letter verschil met de afkorting van de grootste vloek)
:quoi
Ik heb wel eens gehoord dat mode zo verkeerd is, want als je het andersom leest is het edom!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: TV kijken

Bericht door JolandaOudshoorn »

tjonge dit topic gaat echt helemaal nergens meer over. Zullen we maar weer normaal doen?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: TV kijken

Bericht door Marnix »

Albion, hoezo is de tv volgens jou passief? Mijn ervaring is dat het actief is. Als je er verantwoord mee om wil gaan moet je weten wat je wel en niet wil zien... niet doelloos gaan zappen maar weten wat je wil kijken.

Daar is de EO-gids overigens ook heel geschikt voor. Ik pleit dan ook in twee opzichten voor TV kijken met Visie. :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: TV kijken

Bericht door Gijs83 »

Marnix schreef:Albion, hoezo is de tv volgens jou passief? Mijn ervaring is dat het actief is. Als je er verantwoord mee om wil gaan moet je weten wat je wel en niet wil zien... niet doelloos gaan zappen maar weten wat je wil kijken.

Daar is de EO-gids overigens ook heel geschikt voor. Ik pleit dan ook in twee opzichten voor TV kijken met Visie. :D
Het is maar de vraag of je je zelf 'de baas' en op een slecht moment aan het zappen gaat. We bidden in het Onze Vader: "Leid ons niet in verzoeking". Nou met TV doe je dat zeker. Die kun je buiten de deur houden, maar internet word tegenwoordig steeds moeilijker. Ik vraag af of op TV tegenwoordig nog wel veel goeds te vinden is. Het is ook de sfeer die van het TV kijken uitgaat. Verhoud dat zich met een leven met God. Ik denk dat je je wel met betere dingen bezig kunt houden!
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: TV kijken

Bericht door BJD »

De argumenten over "niet in verzoeking willen komen" en "baas over knop" kun je dan natuurlijk niet alleen op TV toepassen. Als jij denkt geen baas over de kop te zijn ben je dat ook niet over je muis.

Voor sommige is de autopagina van het RD hun zonde... ze zijn "te " gek van auto's. Rd eruit?
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: TV kijken

Bericht door albion »

Marnix schreef:Albion, hoezo is de tv volgens jou passief? Mijn ervaring is dat het actief is. Als je er verantwoord mee om wil gaan moet je weten wat je wel en niet wil zien... niet doelloos gaan zappen maar weten wat je wil kijken.

Daar is de EO-gids overigens ook heel geschikt voor. Ik pleit dan ook in twee opzichten voor TV kijken met Visie. :D
Ik ben in een heleboel dingen geïnteresseerd, dan spring je gauw van het ene net naar het andere. De meeste omroepen hebben wel een programma waar je door geboeid wordt en dan blijf het vaak bij kijken en de avond is om voor je het weet. Bovendien moeten ze er niet doorheen praten (want anders kan je het niet volgen) etc. Als het afgelopen is dan ligt er nog een heleboel werk op je te wachten (waar je niet aan toe gekomen bent omdat je alleen maar gekeken hebt). :nonnon (Maar dat heb ik met het kijken naar een DVD eigenlijk ook. Of ik moet een documentaire bekijken waar ik vragen bij stel zodat mijn leerlingen die kunnen beantwoorden, dan ben ik toch nog bezig geweest).
Als ik naar de radio luister, dan strijk ik ondertussen of ik maak de kamer schoon, of ik kijk na. Dan ben je ook bezig.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: TV kijken

Bericht door Hendrikus »

Heb 't al vaker verteld: we hebben meerdere keren vakantie gevierd in een huisje waar tv stond. En dus werd er tv gekeken. Na zo'n periode van een of twee weken mét tv was onveranderlijk de conclusie van onze kids: blij dat we thuis geen tv hebben! Het aanbod is voor 95% bagger.
Plaats reactie