Virusbeveiliging

Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Virusbeveiliging

Bericht door freek »

Vandaag heb ik uit pure frustratie mijn virusscanner van de computer afgegooid (Norton nogwat). Hij gaf al meer dan een jaar een melding dat ie verlengd moest worden, maar als ik de link volgde stuurde hij me naar een pakket van minstens 75 dollar. En daar heb ik weinig zin in. Daarnaast werden al mijn computerhandelingen vertraagd doordat er zo'n iritant blokje omhoogschoof, dus waardeloos allemaal.
Weten jullie een goede (en uiteraard GRATIS) virusscanner op internet te vinden, die makkelijk te downloaden is. VOor de duidelijkheid: googlen kan ik ook, maar dat levert zoveel opties op... :?

Bij voorbaat dank alvast.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Ik geef je alleen een tip als je belooft nooit meer Norton op je PC te doen
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Johannes 3:16
Berichten: 913
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Bericht door Johannes 3:16 »

Johannes 3:16
Berichten: 913
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Bericht door Johannes 3:16 »

-verwijderd-
Laatst gewijzigd door Johannes 3:16 op 19 sep 2007, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Gian schreef:Ik geef je alleen een tip als je belooft nooit meer Norton op je PC te doen
Dat beloof ik :D
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

http://free.grisoft.com/
AVG dus, zoals Joh. 3: 16 je ook al heeft aanbevolen.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Avast vind ik wat gebruiksvriendelijker.
http://avast.nl/

Vergeet niet te registreren. Dat maakt je licensie een jaar gratis.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Zelf gebruik ik avast (in combinatie met Microsofts anti spyware). Lijkt goed te werken tot nog toe.
Aan Norton-zooi begin ik ook nooit meer.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

AVG is de beste. Gebruikt weinig capaciteit van de PC en doet niet meer dan hij moet doen.

Andere pakketten (waaronde Avast) installeren allerlei geintjes die je niet nodig hebt.

Norton is daar helemaal een ramp in!

Of evt. kun je http://nl.clamwin.com/ proberen, ook in Nederlands!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Virusbeveiliging

Bericht door Kislev »

freek schreef:Weten jullie een goede (en uiteraard GRATIS) virusscanner op internet te vinden, die makkelijk te downloaden is. VOor de duidelijkheid: googlen kan ik ook, maar dat levert zoveel opties op... :?

Bij voorbaat dank alvast.
Tssss... laat dit nou ook mijn vraag zijn. Handig topic dus. Ben nu met het aanbevolen AVG bezig. Maar ik wordt altijd zo moe van die computers..... kHeb nu al 5 x op download geklikt en elke keer opent die een nieuw schermpje e.d.

Edit: is geinstalleerd en is nu aan het scannen.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

jakobmarin schreef:Andere pakketten (waaronde Avast) installeren allerlei geintjes die je niet nodig hebt.
Zoals? Avast installeert niets extras bij mij. Of bedoel je dat er iets meer mogelijkheden inzitten?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Virusbeveiliging

Bericht door Tiberius »

Kislev schreef:Maar ik wordt altijd zo moe van die computers..... kHeb nu al 5 x op download geklikt en elke keer opent die een nieuw schermpje e.d.
Eén keer is voldoende hoor: dan scant hij net zoveel virussen als bij 5x.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

wim schreef:
jakobmarin schreef:Andere pakketten (waaronde Avast) installeren allerlei geintjes die je niet nodig hebt.
Zoals? Avast installeert niets extras bij mij. Of bedoel je dat er iets meer mogelijkheden inzitten?
Soms firewalling, of bemoeit zich met websites die bezocht worden, etc.

Ik ken niet de nieuwste versie van Avast, maar zo'n 1,5 jaar geleden werden er extra modules geïnstalleerd.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

jakobmarin schreef:
wim schreef:
jakobmarin schreef:Andere pakketten (waaronde Avast) installeren allerlei geintjes die je niet nodig hebt.
Zoals? Avast installeert niets extras bij mij. Of bedoel je dat er iets meer mogelijkheden inzitten?
Soms firewalling, of bemoeit zich met websites die bezocht worden, etc.

Ik ken niet de nieuwste versie van Avast, maar zo'n 1,5 jaar geleden werden er extra modules geïnstalleerd.
Je kunt wat dingetjes aan of uitzetten. Met de sites die ik bezoek bemoeit Avast zich niet. Het is zeker niet nadrukkelijk aanwezig. Zelf heb ik ook een hekel aan allerlei onnodige toeters en bellen.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Mensen hartelijk bedankt voor jullie tips! Ik heb gekozen voor Avast. Inmiddels heb ik geen last van gezeur meer op dit vlak. Wel iets anders. Zie daarvoor een ander topic.
Plaats reactie