zin in zondag

uitgeworpen
Berichten: 939
Lid geworden op: 11 sep 2006, 20:10

zin in zondag

Bericht door uitgeworpen »

Wat moet je doen om echt 'zin' in zondag te krijgen?
Zin in de dienst van de Heere.
:oops:
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Re: zin in zondag

Bericht door Christiaan »

uitgeworpen schreef:Wat moet je doen om echt 'zin' in zondag te krijgen?
Zin in de dienst van de Heere.
:oops:
Je mag er in ieder geval om bidden!!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
Ad Kalle
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 aug 2007, 23:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: zin in zondag

Bericht door Ad Kalle »

uitgeworpen schreef:Wat moet je doen om echt 'zin' in zondag te krijgen?
Zin in de dienst van de Heere.
Meestal krijg ik veel zin in de "zondag" / dienst van de Heere als ik denk aan wat de Heere voor ons heeft gedaan. Daar hoort ook gebed bij om het te mogen zien. Als je dat ziet.... dan is het iedere dag zondag. :!:
Gevoelens zijn meer dan woorden, woorden zijn slechts uitingen van gevoelens.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: zin in zondag

Bericht door jvdg »

Ad Kalle schreef:
uitgeworpen schreef:Wat moet je doen om echt 'zin' in zondag te krijgen?
Zin in de dienst van de Heere.
Meestal krijg ik veel zin in de "zondag" / dienst van de Heere als ik denk aan wat de Heere voor ons heeft gedaan. Daar hoort ook gebed bij om het te mogen zien. Als je dat ziet.... dan is het iedere dag zondag. :!:
:oops:

Ìk iets doen.......?
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Re: zin in zondag

Bericht door Christiaan »

jvdg schreef:
Ad Kalle schreef:
uitgeworpen schreef:Wat moet je doen om echt 'zin' in zondag te krijgen?
Zin in de dienst van de Heere.
Meestal krijg ik veel zin in de "zondag" / dienst van de Heere als ik denk aan wat de Heere voor ons heeft gedaan. Daar hoort ook gebed bij om het te mogen zien. Als je dat ziet.... dan is het iedere dag zondag. :!:
:oops:

Ìk iets doen.......?
Wat bedoelt u te zeggen?
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: zin in zondag

Bericht door jvdg »

jvdg schreef:
Christiaan schreef:
jvdg schreef:
Ad Kalle schreef: Meestal krijg ik veel zin in de "zondag" / dienst van de Heere als ik denk aan wat de Heere voor ons heeft gedaan. Daar hoort ook gebed bij om het te mogen zien. Als je dat ziet.... dan is het iedere dag zondag. :!:
:oops:

Ìk iets doen.......?
Wat bedoelt u te zeggen?
Wat Ad schrijft krijg ik niet voor mekaar.
Let wel: Ik ben het voledig met Ad eens.
Gebruikersavatar
Ad Kalle
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 aug 2007, 23:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: zin in zondag

Bericht door Ad Kalle »

jvdg schreef:
jvdg schreef:
Christiaan schreef:
jvdg schreef: :oops:

Ìk iets doen.......?
Wat bedoelt u te zeggen?
Wat Ad schrijft krijg ik niet voor mekaar.
Let wel: Ik ben het voledig met Ad eens.
Even wat verduidelijken: Als ik denk aan wat God voor ons/mij wilde doen.
God de Vader wilde Zijn Zoon geven tot redding van mij
De Heere Jezus wilde VRIJWILLIG naar deze aarde komen, vernederd worden, geslagen, bespot en uiteindelijk vermoord. Dat allemaal (ook) voor mijn zonden. De Heilige Geest wilde mijn ogen open voor deze genade.
Als ik op het gebed dat in het geloof mag zien, dan is het voor mij al zondag. Dan is het moment om hem te loven en te dienen aangebroken. Helaas zijn dat vaak "uurtjes van korte duurtjes".

jvdg schreef: Wat Ad schrijft krijg ik niet voor elkaar. Tja dat is helaas ook vaak mijn ervaring. Zo verschrikkelijk vaak is alles toch nog op mezelf gericht en kijk ik naar mezelf, wat ik wil, wat ik kan, wat ik doe. En op dat moment zie ik Jezus niet meer of een vertroebeld beeld. Toch mag je erom bidden, dat je het mag geloven en door het geloof zien en beleven. Dan mag je je beroepen op wat de Heere Jezus zei: Al wat je de Vader bidt in Mijn naam, dat ZAL Hij je geven. Dat is de enige "pleitgrond" In ik geloof dat je dan ook (op Zijn tijd) het mag zien.
Gevoelens zijn meer dan woorden, woorden zijn slechts uitingen van gevoelens.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Re: zin in zondag

Bericht door Christiaan »

Zeker Ad. mooi gezegd.
JvdG, daarom ook nu weer we mogen en moeten zien op Christus niet op onszelve! Bij ons is het niet maar bij Christus wel!
Als we alleen maar op onszelf zien komt het nooit goed.
Maar we mogen het steeds weer van Hem verwachten.
Ook in dit. Uitgeworpen mag het daarom ook in dit geval zoeken bij de God des Hemels. De hoorder der gebeden.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: zin in zondag

Bericht door JolandaOudshoorn »

Christiaan schreef:
uitgeworpen schreef:Wat moet je doen om echt 'zin' in zondag te krijgen?
Zin in de dienst van de Heere.
:oops:
Je mag er in ieder geval om bidden!!
Gisterenavond een mooie preek gehoord over deze vraag. Centraal daarin stond de prediking, hoe kan ik vrucht krijgen van de prediking. De ds noemde twee oorzaken van een vaak "tegenvallende" vrucht van de prediking. 1) verwacht de dienstknecht zelf dat God overvloedig geeft? Weet hij nog dat hij het Woord van God zelf brengt? 2) Verwachten de hoorders dat God zelf nog werkt? Realiseren ze dat door de prediking God zelf tot ons wil spreken? Of zien ze nog steeds de ds, de boodschapper en niet de zender.
Om Gods zegen te krijgen op de prediking zijn twee dingen nodig: gebed, activiteit in de binnenkamer en gehoorzaamheid aan het Woord, doen wat Hij zegt.
Het schriftgedeelte van deze dienst was Handelingen 10:42-11:18. Daarin wordt duidelijk dat Petrus, de dienstknecht in gebed was en God hem een gezicht liet zien. (het laken met de dieren) Aan de andere kant was Cornelius ook in gebed en God zendt hem een engel met de boodschap dat hij Simon Petrus uit Joppe moest roepen. Beide waren in gebed, beide gehoorzaamden. Petrus ging mee met de boden die Cornelius had gestuurd. En de zegen: De Heilige Geest vervulde een ieder in dat huis!
De ds haalde nog veel meer uit de tekst, maar dit was van toepassing in dit topic.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
uitgeworpen
Berichten: 939
Lid geworden op: 11 sep 2006, 20:10

Re: zin in zondag

Bericht door uitgeworpen »

JolandaOudshoorn schreef:
Christiaan schreef:
uitgeworpen schreef:Wat moet je doen om echt 'zin' in zondag te krijgen?
Zin in de dienst van de Heere.
:oops:
Je mag er in ieder geval om bidden!!
Gisterenavond een mooie preek gehoord over deze vraag. Centraal daarin stond de prediking, hoe kan ik vrucht krijgen van de prediking. De ds noemde twee oorzaken van een vaak "tegenvallende" vrucht van de prediking. 1) verwacht de dienstknecht zelf dat God overvloedig geeft? Weet hij nog dat hij het Woord van God zelf brengt? 2) Verwachten de hoorders dat God zelf nog werkt? Realiseren ze dat door de prediking God zelf tot ons wil spreken? Of zien ze nog steeds de ds, de boodschapper en niet de zender.
Om Gods zegen te krijgen op de prediking zijn twee dingen nodig: gebed, activiteit in de binnenkamer en gehoorzaamheid aan het Woord, doen wat Hij zegt.
Het schriftgedeelte van deze dienst was Handelingen 10:42-11:18. Daarin wordt duidelijk dat Petrus, de dienstknecht in gebed was en God hem een gezicht liet zien. (het laken met de dieren) Aan de andere kant was Cornelius ook in gebed en God zendt hem een engel met de boodschap dat hij Simon Petrus uit Joppe moest roepen. Beide waren in gebed, beide gehoorzaamden. Petrus ging mee met de boden die Cornelius had gestuurd. En de zegen: De Heilige Geest vervulde een ieder in dat huis!
De ds haalde nog veel meer uit de tekst, maar dit was van toepassing in dit topic.
welke dominee hadden jullie gisteren.
Lijkt me een mooie preek.
Het is waar, ik bid veel te weinig voor de ds. en 'alles'. Dat is heel anders geweest. Maar er is altijd een nieuw begin. :D .
Hoop ik, tenminste...
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Bericht door henriët »

Zin in de zondag heb ik heel de week, maar meer met het idee dat ik dan het Woord weer hoor, elke keer weer het gevoel te hebben 'zou er nu iets voor mij bij zijn'. en dan vaak zo teleurstellend, je voelt je aangesproken weet niet hoe verder, toch verder te moeten en dan maar weer de week in uitziend naar de volgende zondag.....
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

henriët schreef:Zin in de zondag heb ik heel de week, maar meer met het idee dat ik dan het Woord weer hoor, elke keer weer het gevoel te hebben 'zou er nu iets voor mij bij zijn'. en dan vaak zo teleurstellend, je voelt je aangesproken weet niet hoe verder, toch verder te moeten en dan maar weer de week in uitziend naar de volgende zondag.....
Tja..., ze gaan van klacht tot klacht steeds voort.

Maar die zang zal (eens) veranderen in een blijde rei:

Zij gaan van kracht tot kracht steeds voort......
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Bericht door henriët »

ja, maar nu hoe van klacht naar kracht?
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

henriët schreef:Zin in de zondag heb ik heel de week, maar meer met het idee dat ik dan het Woord weer hoor, elke keer weer het gevoel te hebben 'zou er nu iets voor mij bij zijn'. en dan vaak zo teleurstellend, je voelt je aangesproken weet niet hoe verder, toch verder te moeten en dan maar weer de week in uitziend naar de volgende zondag.....
wat je hier zo beschrijft, zou mijn eigen beschrijving kunnen zijn..op mijzelf van toepassing zijn,,,,,

maar ben ver van dienst en kerk weggedwaald daardoor.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

henriët schreef:ja, maar nu hoe van klacht naar kracht?
De klacht bij God brengen, God Zijn Woord met beloften voorhouden.
Vooral zien op Hem, het verwachten van Hem.
Kijk eens in ik dacht Psalm 73 van Asaf.

Stoort voor Hem uit uw ganse hart!

Maakt al uw noden bekend bij God, met bidden en dankzegging.

Ondanks alles de lof van God zingen!
Een predikant zei eens, Asaf de dichter van Psalm 88. Was een tempelzanger en die van 89 ook, de dichter van Psalm 89 zei zullen we een lied van de Heere zingen. Dan zetten we hoog in,
Zal eeuwig zingen van Gods goedetierenheen!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Plaats reactie