Musica Religiosa

Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Bericht door Gabrielle »

dank voor het plaatsen van de link,
ik luister niet zo vaak muziek online, maar dit klinkt goed
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Bericht door Mona Lisa »

RO is toch niks mis mee denk ik. Hoewel iets minder geleuter tussendoor voor mij ook wel goed zou zijn. Dat venstertje in MR waarin je gelijk ziet wat er op dat moment speelt is wel mooi. Muziek overigens ook prima hoor.
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Bericht door Corydoras »

Super, dat is echt de moeite waard!
Afbeelding
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Cool. 8)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Mona Lisa schreef:RO is toch niks mis mee denk ik. Muziek overigens ook prima hoor.
http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01 ... 1_1555.htm

1512. Ieder zijn meug
d.w.z. ieder moet maar datgene doen waarin hij lust heeft. De zegswijze wordt vooral gebezigd bij verschil van meening over wat een ander prettig vindt. Het znw. meug beteekent hier zin, lust (zie no. 903). Vgl. Tuinman II, 29: Elk zyn meugie. De smaak laat zich niet betwisten; C. Wildsch. IV, 192: Wel lachten de jonge lui daar om, maar ik deed nooit meê; ik dacht altijd het is die lui hun godsdienst, en ieder zijn meug; VI, 28: Ieder zijn meug, zei de boer, en hij at vijgen; Harreb. I, 85: Elk zijn meug, zei Sijmen, en hij at eene beursche peer. Ieder zijn meug, zei de boer, en hij at paardenkeutels voor vijgen (of hij zoende zijn kalf); II, XXVII: Ieder zijn meug, zei de boer, en hij at vijgen voor den dorst; Jong. 166: Maar je was toch geen afschaffer.... Afijn, ieder z'n meug; fri. elk syn meuch, sei de poep, en hy iet figen mei moster; Gallée, 29; V. Schothorst, 174; Bouman, 68. Voor Zuid-Nederland vgl. Antw. Idiot. 811: Ieder zijn meug, zee den boer, en hij at vijgen uit zijnen zak (of zee 't ventje en 't had nen mol op zijn brood liggen); Waasch Idiot. 434: Dat is mijn meug, dat heb ik geerne, van spijs of drank sprekende; Elk zijn meug, zei Brospot, en hij at zijn kinds pap uit; oostfr. Elk sîm möge, sä de jung', ik ät fîgen un mîn mör ett bônen (Ten Doornk. Koolm. II, 611); andere dergelijke zegswijzen bij Eckart, 366 en Wander III, 690.
Adorote

Bericht door Adorote »

Hendrikus schreef:
Mona Lisa schreef:RO is toch niks mis mee denk ik. Muziek overigens ook prima hoor.
http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01 ... 1_1555.htm

1512. Ieder zijn meug
d.w.z. ieder moet maar datgene doen waarin hij lust heeft. De zegswijze wordt vooral gebezigd bij verschil van meening over wat een ander prettig vindt. Het znw. meug beteekent hier zin, lust (zie no. 903). Vgl. Tuinman II, 29: Elk zyn meugie. De smaak laat zich niet betwisten; C. Wildsch. IV, 192: Wel lachten de jonge lui daar om, maar ik deed nooit meê; ik dacht altijd het is die lui hun godsdienst, en ieder zijn meug; VI, 28: Ieder zijn meug, zei de boer, en hij at vijgen; Harreb. I, 85: Elk zijn meug, zei Sijmen, en hij at eene beursche peer. Ieder zijn meug, zei de boer, en hij at paardenkeutels voor vijgen (of hij zoende zijn kalf); II, XXVII: Ieder zijn meug, zei de boer, en hij at vijgen voor den dorst; Jong. 166: Maar je was toch geen afschaffer.... Afijn, ieder z'n meug; fri. elk syn meuch, sei de poep, en hy iet figen mei moster; Gallée, 29; V. Schothorst, 174; Bouman, 68. Voor Zuid-Nederland vgl. Antw. Idiot. 811: Ieder zijn meug, zee den boer, en hij at vijgen uit zijnen zak (of zee 't ventje en 't had nen mol op zijn brood liggen); Waasch Idiot. 434: Dat is mijn meug, dat heb ik geerne, van spijs of drank sprekende; Elk zijn meug, zei Brospot, en hij at zijn kinds pap uit; oostfr. Elk sîm möge, sä de jung', ik ät fîgen un mîn mör ett bônen (Ten Doornk. Koolm. II, 611); andere dergelijke zegswijzen bij Eckart, 366 en Wander III, 690.

Een ieder zijn/haar eigen bal gehakt met uitjes zonder uitjes met pindasaus of zonder zo niet rijkelijk overdekt met een anderen saus naar keuze, de keuze is groot ,dus ieder zijn eigen hoofdkussen na het eten van de balgehakt naar keuze.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: :!:
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Adorote schreef:Een ieder zijn/haar eigen bal gehakt met uitjes zonder uitjes met pindasaus of zonder zo niet rijkelijk overdekt met een anderen saus naar keuze, de keuze is groot ,dus ieder zijn eigen hoofdkussen na het eten van de balgehakt naar keuze.-------------------------------------------------- :idea: :!:
Adorote schreef:Al deze gerechten veels te vet en slecht,zet deze frituurpan maar bij het kringloopijzer.Gezonde voeding gaat voor alles.In de olijfolie.
ja ja...
Adorote

Bericht door Adorote »

Hendrikus schreef:
Adorote schreef:Een ieder zijn/haar eigen bal gehakt met uitjes zonder uitjes met pindasaus of zonder zo niet rijkelijk overdekt met een anderen saus naar keuze, de keuze is groot ,dus ieder zijn eigen hoofdkussen na het eten van de balgehakt naar keuze.-------------------------------------------------- :idea: :!:
Adorote schreef:Al deze gerechten veels te vet en slecht,zet deze frituurpan maar bij het kringloopijzer.Gezonde voeding gaat voor alles.In de olijfolie.
ja ja...

We hebben het dan over zeer mager runder gehakt!!!!!

Maar die muziek zender is wel zoals een muziek zender behoort te zijn.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Adorote schreef:Maar die muziek zender is wel zoals een muziek zender behoort te zijn.
dat bedoel ik maar: zonder mosterd, uitjes en theemutsen :wink:
Adorote

Bericht door Adorote »

Hendrikus schreef:
Adorote schreef:Maar die muziek zender is wel zoals een muziek zender behoort te zijn.
dat bedoel ik maar: zonder mosterd, uitjes en theemutsen :wink:

:mrgreen: :mrgreen: :wink:
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Maar mèt liggingsverschillen. Dat dan weer wel.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

wim schreef:Maar mèt liggingsverschillen. Dat dan weer wel.
maar da's ook muziek-eigen. Sopraanligging, altligging, tenorligging, basligging :mrgreen:
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Hendrikus schreef:
wim schreef:Maar mèt liggingsverschillen. Dat dan weer wel.
maar da's ook muziek-eigen. Sopraanligging, altligging, tenorligging, basligging :mrgreen:
geen -legging??????
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Rens schreef:
Hendrikus schreef:
wim schreef:Maar mèt liggingsverschillen. Dat dan weer wel.
maar da's ook muziek-eigen. Sopraanligging, altligging, tenorligging, basligging :mrgreen:
geen -legging??????
neen, geen legging, meneer :wink:
Adorote

Bericht door Adorote »

Hendrikus schreef:
Rens schreef:
Hendrikus schreef:
wim schreef:Maar mèt liggingsverschillen. Dat dan weer wel.
maar da's ook muziek-eigen. Sopraanligging, altligging, tenorligging, basligging :mrgreen:
geen -legging??????
neen, geen legging, meneer :wink:
Over de legging was ook weer opwinding ,de gene die zich daar over op aan het winden is is de opgewondene zelf.Zou de slaapmuts ook verboden zijn, of de voetenwarmer in de kamer waar een sponde staat zonder open haard vuur.Er zijn nog mensen die zelf muziek maken---------------en hun cornet of tuba zoniet de kleine cello ter hand nemen .Maar hoe dan ook de nieuwe muziek zender is voortreffelijk.
Plaats reactie