Tot Gods eer leven

Plaats reactie
Refojongere

Tot Gods eer leven

Bericht door Refojongere »

Zolang wij op aarde zijn kúnnen we nooooit tot God's eer leven, van wát voor kerk verband we ook zijn. Ja we kunnen wel vroom leven en ons leven proberen te voegen naar God's Woord, maar dan nog in alle gebrek want het is alles besmet met zonden.
Dit is een citaat van Maninne. Ik ben er zeker van dat we tot Gods eer kunnen leven, waarvoor hebben we anders geboden en wetten waarnaar we ons leven kunnen richten. Waarom hebben we anders de Heilige Geest die ons heilig doet leven in liefde tot God en de naasten.

Wij zijn en blijven vlees. Ja, maar dat is een kant van de zaak. De andere kant is dat we door de Geest leven tot eer van God.
Wij blijven geneigd tot alle kwaad. Maar tenzij...tenzij we wederom geboren worden, dan wordt onze wil geneigd tot het goede. Dat komt tot uiting in de strijd des geloofs.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Mmm Refojongere, maar mannen zoals Abraham, Jakob, Mozes en David.
Vreesden oprecht God.
Maar toch ging het wel eens "mis"....
Ook op andere bijbelse gronden neig ik naar Mannines citaat.
mss kun je toelichten?
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Kohlbrugge heeft hier wel een antwoord op (de onheilige heilige).
Moet ik wat opzoeken en hier plaatsen?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Zolang wij op aarde zijn kúnnen we nooooit tot God's eer leven, van wát voor kerk verband we ook zijn. Ja we kunnen wel vroom leven en ons leven proberen te voegen naar God's Woord, maar dan nog in alle gebrek want het is alles besmet met zonden.
Dit is een citaat van Maninne. Ik ben er zeker van dat we tot Gods eer kunnen leven, waarvoor hebben we anders geboden en wetten waarnaar we ons leven kunnen richten. Waarom hebben we anders de Heilige Geest die ons heilig doet leven in liefde tot God en de naasten.

Wij zijn en blijven vlees. Ja, maar dat is een kant van de zaak. De andere kant is dat we door de Geest leven tot eer van God.
Wij blijven geneigd tot alle kwaad. Maar tenzij...tenzij we wederom geboren worden, dan wordt onze wil geneigd tot het goede. Dat komt tot uiting in de strijd des geloofs.
Ik ben het met je eens Refojongere. Al mag ook de vreugde in de Heere niet vergeten worden net als andere vruchten die samen met de strijd genoemd moeten worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Lecram

Bericht door Lecram »

Er is een groot verschil tussen 'tot Gods eer leven' en een volmaakt christen zijn.

Je leeft tot Gods eer als je strijd tegen de zonden en tot Jezus vlucht als je toch gevallen bent.
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Refojongere,

Het kan je niet ontgaan zijn in welke context het door jouw genoemde citaat geschreven is.
Nogal flauw om zonder de context dit citaat ter discussie te stellen.

:(

[Aangepast op 20/9/04 door gerrit de 2e]
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Plaats reactie