Het fijnste uurtje van de week, wanneer en waar?

Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

jvdg schreef:Vrijdagmiddag om 18.00 uur op de bank na een zware week met een borrel in de linkerhand en een opinieblad in de rechterhand.
Ondersteund door een nicotine-distributeur.
Noemt u het vergassen van u longen, onderdeel van het beste uurtje? :shock:
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Christiaan schreef:
jvdg schreef:Vrijdagmiddag om 18.00 uur op de bank na een zware week met een borrel in de linkerhand en een opinieblad in de rechterhand.
Ondersteund door een nicotine-distributeur.
Noemt u het vergassen van u longen, onderdeel van het beste uurtje? :shock:
Ja, ik ben verslaafd....... :oops: :oops:
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Net als Daphne heb ik ook geen vaste tijden. Ik kan er soms ongelooflijk van balen als ik moet werken en memento naar de kerk kan. Aan de ander kant als ik eerlijk ben: Er zijn in het verleden ook diensten geweest bij een predikant waarvan ik dacht: stop maar, ik heb er niets aan! Verder vind ik het heerlijk als ik na een week of weekend werken bij memento thuis zit...heerlijk niets doen.... Gewoon 's avonds in bed liggen dromen naast memento vind ik ook heerlijk....Maar ook op mijn werk mag ik hele fijne uurtjes ervaren......

Mijn vrije avond moet ik nog aanvragen daph....ik ga proberen de vrijdag of zaterdagavond, maar ik weet bijna zeker dat ik die niet krijg :mrgreen:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
accoord
Berichten: 180
Lid geworden op: 07 jun 2007, 23:12
Locatie: Verweggistan

Bericht door accoord »

Als ik zo de reactie's bekijk, dan is de zondag er niet voor niets. Met recht een rustdag, een ruspunt. Met natuurlijk een heerlijke zaterdag voorafgaande...
Gebruikersavatar
Kippetje
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:14

Bericht door Kippetje »

jvdg schreef:
Christiaan schreef:
jvdg schreef:Vrijdagmiddag om 18.00 uur op de bank na een zware week met een borrel in de linkerhand en een opinieblad in de rechterhand.
Ondersteund door een nicotine-distributeur.
Noemt u het vergassen van u longen, onderdeel van het beste uurtje? :shock:
Ja, ik ben verslaafd....... :oops: :oops:
Ik ben gelukkig al 7 jaar gestopt met roken, het was niet gemakkelijk ( ik was echt zéér verslaafd :cry: ). Ondanks het begrip wat ik nog wel kan hebben voor de verslaafden onder ons, ben ik ook van mening dat het eigenlijk niet kán dat mensen die zich christen noemen, hun lichaam (= door God gemaakt) willens en wetens kapot maken met die troep. Deze overtuiging was voor mij de sterkste stok in mijn rug toen ik besloot te stoppen.

:arrow: Mijn beste uurtje is trouwens als ik na het diner nog even met mijn kuikentjes knuffel & speel vóór zij op stok gaan :D Héérlijk het besef dat ik (onverdiend!) van zulke prachtige gezonde kinderen heb mogen ontvangen uit Gods Hand. Wondertjes zijn het! En knap zijn ze ook, maar dat hebben ze van hun moeder :mrgreen:
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Kippetje schreef:
jvdg schreef:
Christiaan schreef:
jvdg schreef:Vrijdagmiddag om 18.00 uur op de bank na een zware week met een borrel in de linkerhand en een opinieblad in de rechterhand.
Ondersteund door een nicotine-distributeur.
Noemt u het vergassen van u longen, onderdeel van het beste uurtje? :shock:
Ja, ik ben verslaafd....... :oops: :oops:
Ondanks het begrip wat ik nog wel kan hebben voor de verslaafden onder ons, ben ik ook van mening dat het eigenlijk niet kán dat mensen die zich christen noemen, hun lichaam (= door God gemaakt) willens en wetens kapot maken met die troep.
Ach ja, ex-en hé, erger zijn er niet......zéggen dat ze begrip kunnen hebben...maar meteen er achteraan beginnen te mekkeren, zie het tweede zinsdeel!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Kippetje
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:14

Bericht door Kippetje »

Rens schreef:
Kippetje schreef:
jvdg schreef:
Christiaan schreef: Noemt u het vergassen van u longen, onderdeel van het beste uurtje? :shock:
Ja, ik ben verslaafd....... :oops: :oops:
Ondanks het begrip wat ik nog wel kan hebben voor de verslaafden onder ons, ben ik ook van mening dat het eigenlijk niet kán dat mensen die zich christen noemen, hun lichaam (= door God gemaakt) willens en wetens kapot maken met die troep.
Ach ja, ex-en hé, erger zijn er niet......zéggen dat ze begrip kunnen hebben...maar meteen er achteraan beginnen te mekkeren, zie het tweede zinsdeel!
Ik vind mezelf helemaal niet zo'n erge ex :mrgreen: ik meen toch echt begrip te hebben voor rokers (maar wie weet heb ik wel een gigantische blinde vlek hoor :mrgreen: ) Zolang ze het maar niet in mijn huis en in de buurt van mijn kuikens doen. Maar zeg nou eens eerlijk: heb ik niet een beetje gelijk met mijn 2e zinsdeel....? en zo niet, waarom niet ??
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Deze "rook-discussie" is al eerder gevoerd, naar ik meen zelfs met een Poll.

Deze discussie had toe een verbreding naar andere zaken die het lichaam (kunnen) beschadigen, zoals drank, verkeerd voedsel etc..

Maar misschien heeft ons kippenhok :wink: nieuwe gezichtspunten.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Kippetje,

jij vindt dus dat Christenen niet mogen roken..........wat dus impliceert dat niet-Christenen die roken, wat jou betreft gewoon door kunnen gaan als het maar niet in jouw omgeving is?

Eea hebben we feitelijk te danken aan ene Mevr. Els Borst, ex-minister van Gezondheid, die een enorme hetze is begonnen tegen iedereen die rookt(e), dat nu eenieder schopt tegen rokers en ze verdrijft naar de marge van de samenleving.

Er is ook nog iets van gewetensvrijheid (= min of meer gelijk te schakelen met niet te doorbreken verslaving).

Dát Christenen het niet vinden kúnnen dat Christenen roken, heeft mede zijn oorzaak in de hiervoorgenoemde Mevr. Borst.

Voor die tijd was er nooit, of vrijwel nooit, sprake van negativiteit tegenover roken.

Dát er sprake is van negatieve gevolgen voor de persoonlijke gezondheid zal ik zeker niet ontkennen, maar dat kun je met hetzelfde gemak zeggen van zovele dingen (voeding) die wij dagelijks zonder erbij na te denken consumeren (de gevaren van de gen-technologie bijvoorbeeld zijn voorshands nog niet in kaart te brengen, de hoge gehaltes aan verzadigde vetzuren etc etc).

Kortom, als we dan toch bezig zijn om rokers te marginaliseren, doe dat dan ook met patat-eters, grote zoutgebruikers en wat dies meer zij aan gezondheids-ondermijnende voedingswaren en -suplementengebruikers.

O ja....ik zou niet graag de verwarmingskosten betalen van ál die consistoriekamers die (nu nog steeds) blauw staan van de sigaretten- en sigarendampen..............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Kippetje
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:14

Bericht door Kippetje »

Ik weet niet of ik nieuwe punten kan aandregen, maar zo denk ik er over:
alcohol :arrow: oké, maar met mate, dán is het niet schadelijk voor je lichaam, maar kan het zelfs een positief effect hebben
verkeerd voedsel :arrow: indien met mate genuttigd, zal dit geen blijvende schade aanrichten op je systeem. Je kunt best af en toe een patatje naar binnen schuiven hoor....(gelukkig :mrgreen: )

Ik denk dat genotsmiddelen met mate gebruikt kunnen/mogen worden, maar zodra het een verslaving wordt, is het mis. En van tabak is nou eenmaal de verslavende werking bewezen. En iedere peuk is er één teveel, wat dus niet geldt voor een glaasje wijn of een frikandel speciaal (met extra uitjes :wink: )

Maar goed, dit zijn absoluut geen nieuwe inzichten, dit weet iedereen met een gezond boerenverstand. De vraag is alleen : wíllen we het weten.........
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Kippetje schreef:Ik weet niet of ik nieuwe punten kan aandregen, maar zo denk ik er over:
alcohol :arrow: oké, maar met mate, dán is het niet schadelijk voor je lichaam, maar kan het zelfs een positief effect hebben
verkeerd voedsel :arrow: indien met mate genuttigd, zal dit geen blijvende schade aanrichten op je systeem. Je kunt best af en toe een patatje naar binnen schuiven hoor....(gelukkig :mrgreen: )

Ik denk dat genotsmiddelen met mate gebruikt kunnen/mogen worden, maar zodra het een verslaving wordt, is het mis. En van tabak is nou eenmaal de verslavende werking bewezen. En iedere peuk is er één teveel, wat dus niet geldt voor een glaasje wijn of een frikandel speciaal (met extra uitjes :wink: )

Maar goed, dit zijn absoluut geen nieuwe inzichten, dit weet iedereen met een gezond boerenverstand. De vraag is alleen : wíllen we het weten.........
Met het vetgedrukte is in ieder geval één kerkverband het absoluut oneens: de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste dagen..............koffie en thee zijn er zelfs uit den boze omdat het óók als genotmiddelen worden beschouwd!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Kippetje
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:14

Bericht door Kippetje »

Rens schreef:Kippetje,

jij vindt dus dat Christenen niet mogen roken..........wat dus impliceert dat niet-Christenen die roken, wat jou betreft gewoon door kunnen gaan als het maar niet in jouw omgeving is?

Eea hebben we feitelijk te danken aan ene Mevr. Els Borst, ex-minister van Gezondheid, die een enorme hetze is begonnen tegen iedereen die rookt(e), dat nu eenieder schopt tegen rokers en ze verdrijft naar de marge van de samenleving.

Er is ook nog iets van gewetensvrijheid (= min of meer gelijk te schakelen met niet te doorbreken verslaving).

Dát Christenen het niet vinden kúnnen dat Christenen roken, heeft mede zijn oorzaak in de hiervoorgenoemde Mevr. Borst.

Voor die tijd was er nooit, of vrijwel nooit, sprake van negativiteit tegenover roken.

Dát er sprake is van negatieve gevolgen voor de persoonlijke gezondheid zal ik zeker niet ontkennen, maar dat kun je met hetzelfde gemak zeggen van zovele dingen (voeding) die wij dagelijks zonder erbij na te denken consumeren (de gevaren van de gen-technologie bijvoorbeeld zijn voorshands nog niet in kaart te brengen, de hoge gehaltes aan verzadigde vetzuren etc etc).

Kortom, als we dan toch bezig zijn om rokers te marginaliseren, doe dat dan ook met patat-eters, grote zoutgebruikers en wat dies meer zij aan gezondheids-ondermijnende voedingswaren en -suplementengebruikers.

O ja....ik zou niet graag de verwarmingskosten betalen van ál die consistoriekamers die (nu nog steeds) blauw staan van de sigaretten- en sigarendampen..............
Nee, ik vind dat niemand moet roken, christen of niet-christen, iedereen heeft verantwoording over het aan hem geschonken lichaam. Ik denk dat je misschien een punt hebt wat betreft mevr Borst. Maar het is ook zo dat we nu meer en meer weten welke schadelijke effecten roken heeft. Vroeger stond ik in de reiswieg los achter in de auto: mijn ouders wisten niet beter, er was niets anders, er was minder verkeer, etc. Nú zijn er allerlei prachtige stoeltjes, waardoor je het niet in je hóófd zou halen je kind los te vervoeren (het is ook strafbaar, maar ik neem aan dat je ze vooral vastzet uit verantwoordelijkheidsbesef).

Mijn opa is aan longkanker gestorven. Toen hij 14 werd, kreeg hij een doos sigaren, omdat hij nu een echte man was. Hij wíst niet beter...........

Het voortschrijdend medisch inzicht (niet alleen op het gebied van roken, maar ook van voeding, zwangerschap, etc) heeft dus als keerzijde, dat je niet meer zomaar van alles tot je kunt nemen. En je kunt al helemaal niet meer zeggen: 'k wist het niet :shock: zoals één of andere halve gare die MacDonalds voor de rechter sleept omdat ze zo dik was geworden van de BigMacs :?

Snap je wat ik bedoel, of ben ik te warrig?
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Gebruikersavatar
Kippetje
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:14

Bericht door Kippetje »

Rens schreef:
Kippetje schreef:Ik weet niet of ik nieuwe punten kan aandregen, maar zo denk ik er over:
alcohol :arrow: oké, maar met mate, dán is het niet schadelijk voor je lichaam, maar kan het zelfs een positief effect hebben
verkeerd voedsel :arrow: indien met mate genuttigd, zal dit geen blijvende schade aanrichten op je systeem. Je kunt best af en toe een patatje naar binnen schuiven hoor....(gelukkig :mrgreen: )

Ik denk dat genotsmiddelen met mate gebruikt kunnen/mogen worden, maar zodra het een verslaving wordt, is het mis. En van tabak is nou eenmaal de verslavende werking bewezen. En iedere peuk is er één teveel, wat dus niet geldt voor een glaasje wijn of een frikandel speciaal (met extra uitjes :wink: )

Maar goed, dit zijn absoluut geen nieuwe inzichten, dit weet iedereen met een gezond boerenverstand. De vraag is alleen : wíllen we het weten.........
Met het vetgedrukte is in ieder geval één kerkverband het absoluut oneens: de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste dagen..............koffie en thee zijn er zelfs uit den boze omdat het óók als genotmiddelen worden beschouwd!!
Volgens mij hebben zij het dan mis, want de Heere Jezus dronk toch ook wijn? En waar in de bijbel staat dat je geen genotmiddelen mag gebruiken?
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Bericht door Wilma van den Berg »

jij vindt dus dat Christenen niet mogen roken..........

Nee, ik vind dat niemand moet roken, christen of niet-christen, iedereen heeft verantwoording over het aan hem geschonken lichaam...

--

Ergens gelezen:
"EEN CHRISTEN MOET NIET ROKEN MAAR IN BRAND STAAN!"
Gebruikersavatar
Kippetje
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:14

Bericht door Kippetje »

Rens schreef:
Kortom, als we dan toch bezig zijn om rokers te marginaliseren, doe dat dan ook met patat-eters, grote zoutgebruikers en wat dies meer zij aan gezondheids-ondermijnende voedingswaren en -suplementengebruikers.
Er is nog iets anders Rens: meeroken kan ook klachten geven. als iemand een zoutvat leegeet of elke dag patat eet is dat alleen schadelijk voor hemzelf
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Plaats reactie