Beroepskosten crimineel

Gebruikersavatar
lammert
Berichten: 166
Lid geworden op: 11 mar 2003, 18:34
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Beroepskosten crimineel

Bericht door lammert »

Nu breekt mij de klomp................
Gelezen op Nu.nl



Crimineel kan pistool declareren

Uitgegeven: 24 januari 2005 08:18

AMSTERDAM - Criminelen hoeven wapens of andere middelen die zij bij het plegen van een misdrijf gebruiken, niet altijd zelf te betalen. Dat meldt De Telegraaf maandag.

Volgens het Openbaar Ministerie (OM) kunnen kosten die een directe relatie hebben met het strafbare feit worden gedeclareerd. "Kosten die een crimineel anders niet gemaakt zou hebben", aldus een woordvoerder van het OM in de krant.


Vorige week kreeg een 46-jarige man uit Roermond een 'vergoeding' van tweeduizend euro voor de aanschaf van het pistool dat hij gebruikte bij een bankoverval. De man moest de buit van 6.600 euro terugbetalen. De kosten voor de aanschaf van het gebruikte wapen werden hiervan afgetrokken. De regeling geldt ook voor andere vergrijpen. Zo kunnen hennepkwekers de kosten voor huur van een loods en aanschaf van plantjes terugkrijgen.


:mad: :? :mad2: :? :mad: :mad2:
Lecram

Bericht door Lecram »

typisch Nederlands....

Een crimineel wordt nog beter behandeld dan een hardwerkende burger :mad2::mad:
stephan

Bericht door stephan »

olé olé olé olé!! we are the champions, we are the champions!!

In het verzinnen van stomme dingen! :,:,:,:, Ik vind het echt te stom om hier boos over te worden!!

haha schitterend! Dit slaat echt alles!:,
Hoe krijgen we het met zn allen voor elkaar!

[Aangepast op 24/1/05 door stephan]
arend

Bericht door arend »

pff. Als ik nou te hard rijdt, krijg ik de auto dan ook vergoed? wat een bananenrepubliek is dit zet. HEt OM weer in de bocht. wat zitten daar voor mensen? gesjeesde drugsdealers ofzo?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Het klinkt misschien idioot. De gedachte erachter is waarschijnlijk dat men wil voorkomen dat misdadigers met grote schulden komen te zitten, waardoor ze sneller weer een misdaad plegen.

Maargoed, als we de straffen maar genoeg verhogen (doodstraf), dan hebben we dat probleem ook niet...
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door memento
Maargoed, als we de straffen maar genoeg verhogen (doodstraf), dan hebben we dat probleem ook niet...
Dat schijnt niet te kloppen. De doodstraf schrikt niet zo af dat mensen minder crimineel worden. En als je leest hoeveel mensen in Amerika ten onrechte in de dodencel zitten, wordt het toch een beetje koud om het hart.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23873
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Waarom geven ze dat wapen niet gewoon terug? Anders gaat-ie weer een nieuwe kopen en dat verhoogt alleen de kosten bij een volgende beroving.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23873
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door memento
Maargoed, als we de straffen maar genoeg verhogen (doodstraf), dan hebben we dat probleem ook niet...
Dat schijnt niet te kloppen. De doodstraf schrikt niet zo af dat mensen minder crimineel worden. En als je leest hoeveel mensen in Amerika ten onrechte in de dodencel zitten, wordt het toch een beetje koud om het hart.
Dat komt vooral door dat malle rechtsysteem in Amerika.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door refo
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door memento
Maargoed, als we de straffen maar genoeg verhogen (doodstraf), dan hebben we dat probleem ook niet...
Dat schijnt niet te kloppen. De doodstraf schrikt niet zo af dat mensen minder crimineel worden. En als je leest hoeveel mensen in Amerika ten onrechte in de dodencel zitten, wordt het toch een beetje koud om het hart.
Dat komt vooral door dat malle rechtsysteem in Amerika.
Maar hier is het ook een paar keer gebeurd dat mensen veroordeeld zijn voor ernstige misdrijven die ze uiteindelijk niet gepleegd hadden. Die mensen zouden dan ten onrechte de doodstraf hebben gekregen, in dit malle Holland...
(meisje Nienke in Schiedam, twee van Putten)
Be yourself, there are plenty of others.
Adorote

Bericht door Adorote »

DIT LAND IS EEN GROOT GEKKENHUIS
Lambertus

Bericht door Lambertus »

heb zojuist een bekeuring van 30 euro binnengekregen wegens te hard rijden naar mijn werk kan ik dat ook declareren?


wat een zooitje is het hier toch
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik heb net even een bestelling geplaatst voor 100 hennepplantjes... interessante handel zo. Kan ik de elektriciteitskosten ook aftrekken van de belasting??? :,:,
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie