Rellen in winkelcentrum Hoog Catharijne

astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Bericht door astroguy »

Oorspronkelijk gepost door Marjan

Kijk, dat bedoel ik. Het is een questie van aanpassen. Als ik naar duitsland ga emigreren dan spreek ik binnen een half jaar vloeiend duits, geen punt. Ga ik naar denemarken, dan spreek ik in no time deens. Dan wordt je daar ook voor vol aangerekend. Dan toon je dat je je inzet om dingen te leren. Dan gaat de acceptatie ook veel makkelijker.


tukker
Dat is alweer flauwekul. Niemand spreekt in een half jaar vloeiend een andere taal. Je blijft altijd horen dat iemand uit een ander land komt. Voeg daaraan toe dat je een buitenlands uiterlijk hebt en je valt gewoon op.

Hoelang woonde prins Bernhard hier? En niemand die hem voor een geboren Hollander zou verslijten.
Waar het om gaat is niet of je de taal vloeiend spreekt maar dat je de moeite doet om in het land van woning je aan te passen aan de plaatselijke taal en gewoontes en dat je daar moeite voor doet. Als ik in Amsterdam rondloop of Utrecht denk ik soms dat ik een minderheid ben als ik nog Nederlands spreek. Er zijn tegenwoordig hele volksstammen in deze steden die niet eens meer de moeite doen om NEderlands te leren, met als gevolg dat bussen en andere plekken van armoe maar alle teksten in Turks, Arabisch, Engels en ik weet niet wat voor taal nog meer publiceren.

Vreemdeling in eigen land heet dat.
Atze
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Marjan

Kijk, dat bedoel ik. Het is een questie van aanpassen. Als ik naar duitsland ga emigreren dan spreek ik binnen een half jaar vloeiend duits, geen punt. Ga ik naar denemarken, dan spreek ik in no time deens. Dan wordt je daar ook voor vol aangerekend. Dan toon je dat je je inzet om dingen te leren. Dan gaat de acceptatie ook veel makkelijker.


tukker
Dat is alweer flauwekul. Niemand spreekt in een half jaar vloeiend een andere taal. Je blijft altijd horen dat iemand uit een ander land komt. Voeg daaraan toe dat je een buitenlands uiterlijk hebt en je valt gewoon op.

Hoelang woonde prins Bernhard hier? En niemand die hem voor een geboren Hollander zou verslijten.
Een accent maakt geen drol uit. Men kan ook wel horen dat ik uit het Oosten van het land kom. En het is heel goed te horen dat iemand uit Groningen, Friesland, Amsterdam, den Haag komt. Dat maakt niet uit.
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door astroguy
Oorspronkelijk gepost door Marjan

Kijk, dat bedoel ik. Het is een questie van aanpassen. Als ik naar duitsland ga emigreren dan spreek ik binnen een half jaar vloeiend duits, geen punt. Ga ik naar denemarken, dan spreek ik in no time deens. Dan wordt je daar ook voor vol aangerekend. Dan toon je dat je je inzet om dingen te leren. Dan gaat de acceptatie ook veel makkelijker.


tukker
Dat is alweer flauwekul. Niemand spreekt in een half jaar vloeiend een andere taal. Je blijft altijd horen dat iemand uit een ander land komt. Voeg daaraan toe dat je een buitenlands uiterlijk hebt en je valt gewoon op.

Hoelang woonde prins Bernhard hier? En niemand die hem voor een geboren Hollander zou verslijten.
Waar het om gaat is niet of je de taal vloeiend spreekt maar dat je de moeite doet om in het land van woning je aan te passen aan de plaatselijke taal en gewoontes en dat je daar moeite voor doet. Als ik in Amsterdam rondloop of Utrecht denk ik soms dat ik een minderheid ben als ik nog Nederlands spreek. Er zijn tegenwoordig hele volksstammen in deze steden die niet eens meer de moeite doen om NEderlands te leren, met als gevolg dat bussen en andere plekken van armoe maar alle teksten in Turks, Arabisch, Engels en ik weet niet wat voor taal nog meer publiceren.

Vreemdeling in eigen land heet dat.
Maar dat komt ook weer omdat die mensen allemaal in dezelfde wijk in de allergoedkoopste huizen wonen. Als je hele straat Marokkaans is, kom je toch niet makkelijk tot Nederlands praten?

Begrijp me goed, ik pleit ze niet vrij van alles, maar er zijn ook een heleboel omstandigheden die ze niet kunnen helpen. En ik haat het als er zo makkelijk over een bevolkingsgroep heengewalst wordt. Als je eens wat wil lezen: het boek "nooit geschreven brief aan mijn vader" door Karima. Heel interessant inkijkje in de Marokkaanse cultuur.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door astroguy
Oorspronkelijk gepost door Marjan

Kijk, dat bedoel ik. Het is een questie van aanpassen. Als ik naar duitsland ga emigreren dan spreek ik binnen een half jaar vloeiend duits, geen punt. Ga ik naar denemarken, dan spreek ik in no time deens. Dan wordt je daar ook voor vol aangerekend. Dan toon je dat je je inzet om dingen te leren. Dan gaat de acceptatie ook veel makkelijker.


tukker
Dat is alweer flauwekul. Niemand spreekt in een half jaar vloeiend een andere taal. Je blijft altijd horen dat iemand uit een ander land komt. Voeg daaraan toe dat je een buitenlands uiterlijk hebt en je valt gewoon op.

Hoelang woonde prins Bernhard hier? En niemand die hem voor een geboren Hollander zou verslijten.
Waar het om gaat is niet of je de taal vloeiend spreekt maar dat je de moeite doet om in het land van woning je aan te passen aan de plaatselijke taal en gewoontes en dat je daar moeite voor doet. Als ik in Amsterdam rondloop of Utrecht denk ik soms dat ik een minderheid ben als ik nog Nederlands spreek. Er zijn tegenwoordig hele volksstammen in deze steden die niet eens meer de moeite doen om NEderlands te leren, met als gevolg dat bussen en andere plekken van armoe maar alle teksten in Turks, Arabisch, Engels en ik weet niet wat voor taal nog meer publiceren.

Vreemdeling in eigen land heet dat.
Maar dat komt ook weer omdat die mensen allemaal in dezelfde wijk in de allergoedkoopste huizen wonen. Als je hele straat Marokkaans is, kom je toch niet makkelijk tot Nederlands praten?

Begrijp me goed, ik pleit ze niet vrij van alles, maar er zijn ook een heleboel omstandigheden die ze niet kunnen helpen. En ik haat het als er zo makkelijk over een bevolkingsgroep heengewalst wordt. Als je eens wat wil lezen: het boek "nooit geschreven brief aan mijn vader" door Karima. Heel interessant inkijkje in de Marokkaanse cultuur.
Marokkaanse cultuur??? We leven in Nederland. Daar hebben we de Nederlandse cultuur. Jammer dat de goeien weer onder de kwaaien moeten leiden. Wel valt het me op dat de Marrokkaanse gemeenschap er niet aan doet. Je hoort ze niet. Blijkbaar vinden die het goed dat hun jongeren zo doen en zijn.
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Daar gaat ie weeeeeer.


Al in de eerste zin lees ik weer Marrokaanse jongeren :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Nederland wordt wakker!!!!!!!!!!!!!!!! en schop dit tuig het land uit.
ERUIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »


Marokkaanse cultuur??? We leven in Nederland. Daar hebben we de Nederlandse cultuur. Jammer dat de goeien weer onder de kwaaien moeten leiden. Wel valt het me op dat de Marrokkaanse gemeenschap er niet aan doet. Je hoort ze niet. Blijkbaar vinden die het goed dat hun jongeren zo doen en zijn.
Je kunt het niet fijn vinden, maar er wonen nou eenmaal duizenden Marokkanen in Nederland, dus hebben we te maken met de Marokkaanse cultuur. Dus kan het nuttig zijn daar wat van te weten. Maar ik krijg de indruk dat je liever vast houdt aan je vooroordelen dan dat je wat kennis opdoet.
Be yourself, there are plenty of others.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door Marjan

Kijk, dat bedoel ik. Het is een questie van aanpassen. Als ik naar duitsland ga emigreren dan spreek ik binnen een half jaar vloeiend duits, geen punt. Ga ik naar denemarken, dan spreek ik in no time deens. Dan wordt je daar ook voor vol aangerekend. Dan toon je dat je je inzet om dingen te leren. Dan gaat de acceptatie ook veel makkelijker.


tukker
Dat is alweer flauwekul. Niemand spreekt in een half jaar vloeiend een andere taal. Je blijft altijd horen dat iemand uit een ander land komt. Voeg daaraan toe dat je een buitenlands uiterlijk hebt en je valt gewoon op.

Hoelang woonde prins Bernhard hier? En niemand die hem voor een geboren Hollander zou verslijten.
Bernhard is ook altijd een Duitser gebleven en heeft zich volgens mij nooit Nederlander gevoeld.

Het doet iig een hoop goeds als mensen de taal correct spreken.

Alles goed en wel, er is wat met die marokkanen aan de hand. In de gemeente waar ik werk hebben ze (net als bijv. in Gouda) marokkanen problematiek. Er lopen echter ook tich Turken rond, daar heb je echter nooit last van! Rara hoe komt dat? Ik mag het natuurlijk niet zeggen, blablabla, maar er zit iets stelselmatig onbetrouwbaars in marokkanen.

Als er samengewerkt moet worden met marokkaanse instellingen is dat altijd een moeizaam verhaal. Ze beloven A maar doen B. Bij afspraken met Turkse instellingen; no problem at all!!!!

Vroeg een keer aan mijn Turkse vriend hoe hun nou tegen de marokkanen aankeken. Dat was niet positief, Turken schijnen de marokkanen als een slavenvolk te zien. Dit omdat ze zich altijd hebben laten onderdrukken door iedereen en nog wat. Dit itt tot de Turken die vaak grote machtige rijken hebben gehad.

Het geroep om ze het land uit te zetten slaat natuurlijk nergens op. Als je dat wil stem je voor een dictatuur. Kunnen ze ook een hoop christenen het land uitzetten richting Frankrijk omdat hun over-over-over-etc.-vader een Hugenoot was.

Maar het zou me een lief ding zijn als bijv. een grote groep mariniers gisteravond eens door Hoog Catharijne was heengeraust en die groep ongenadig op hun tabbert had gegeven (wat mariniers ook een keer met perron 0 hebben gedaan).

[Aangepast op 21/1/05 door Kislev]
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Het lijkt een open deur intrappen, maar Turken zijn géén Marokkanen. Turken zijn veel Europeser, Marokkanen zijn Afrikaans. Volgens mij maakt dit een enorm verschil. Maar voor veel mensen zijn beide groepen één pot nat.
Overigens, Kislev, is het een beetje maf dat Turken neerkijken op Marokkanen omdat die zo vaak onderdrukt zijn. De Turken HEBBEN vaak onderdrukt, daar hoeven ze niet trots op te zijn...
Be yourself, there are plenty of others.
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Het lijkt een open deur intrappen, maar Turken zijn géén Marokkanen. Turken zijn veel Europeser, Marokkanen zijn Afrikaans. Volgens mij maakt dit een enorm verschil. Maar voor veel mensen zijn beide groepen één pot nat.
Overigens, Kislev, is het een beetje maf dat Turken neerkijken op Marokkanen omdat die zo vaak onderdrukt zijn. De Turken HEBBEN vaak onderdrukt, daar hoeven ze niet trots op te zijn...


Een buitenlander zal hier moeten asimileren en het Geloof aan nemen en echt Hollander/Nederlander worden ,zo niet-ERUIT!!!!!!
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Je kunt het niet fijn vinden, maar er wonen nou eenmaal duizenden Marokkanen in Nederland, dus hebben we te maken met de Marokkaanse cultuur. Dus kan het nuttig zijn daar wat van te weten. Maar ik krijg de indruk dat je liever vast houdt aan je vooroordelen dan dat je wat kennis opdoet.
Ik vraag me af waar jij aan vasthoud??? Aan de onwankelbare multiculterele samenleving??? Kom op, 2 culturen gaan niet samen in een land. Als zelfs burgers (moslim/christen) onderling elkaar al afslachten (Oostblok, Darfur) in andere landen. Wil je het dan hier nog een keer opnieuw proberen?

Er is gewoon een te grote groep van dit soort mensen in NL. Las laatst stukje en daar stond ongeveer: ga bij je moslimburen op bezoek, zodat ze minder mogelijkheden hebben om in hun lijdersrol te kruipen of om zich te groeperen. Blijf zelf integreren in deze groepen. Ben het hier mee eens om kleine onenigheden op termijn te voorkomen. Maar de groep wordt almaar groter en dat is een zeer groot gevaar wat onderschat word.

Groepen Turken en Marokkanen nemen overigens een hele andere positie in dan asielzoekers in onze samenleving. Daar moet een duidelijk onderscheid worden gemaakt.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Marjan

Marokkaanse cultuur??? We leven in Nederland. Daar hebben we de Nederlandse cultuur. Jammer dat de goeien weer onder de kwaaien moeten leiden. Wel valt het me op dat de Marrokkaanse gemeenschap er niet aan doet. Je hoort ze niet. Blijkbaar vinden die het goed dat hun jongeren zo doen en zijn.
Je kunt het niet fijn vinden, maar er wonen nou eenmaal duizenden Marokkanen in Nederland, dus hebben we te maken met de Marokkaanse cultuur. Dus kan het nuttig zijn daar wat van te weten. Maar ik krijg de indruk dat je liever vast houdt aan je vooroordelen dan dat je wat kennis opdoet.

Vooroordelen????????? Keer op keer wordt het weer bevestigd, noem je dat dan vooroordelen??

Het is altijd wat met die ...marokkanen. Ik heb er mijn buik behoorlijk vol van. (en ik heb een buik:D:,:,)

Daarom stem ik in met Adorote. Eruit met dat schorem, de goeien blijven gewoon hier. Probleem opgelost..

[Aangepast op 21/1/05 door tukkertje]
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Bericht door astroguy »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Het lijkt een open deur intrappen, maar Turken zijn géén Marokkanen. Turken zijn veel Europeser, Marokkanen zijn Afrikaans. Volgens mij maakt dit een enorm verschil. Maar voor veel mensen zijn beide groepen één pot nat.
Overigens, Kislev, is het een beetje maf dat Turken neerkijken op Marokkanen omdat die zo vaak onderdrukt zijn. De Turken HEBBEN vaak onderdrukt, daar hoeven ze niet trots op te zijn...
Excuus??? Marokkanen zijn Arabier, niet afrikaans, tamelijk groot verschil om het mild uit te drukken.
Atze
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Arabier, Afrikaan, sorry, ik ben geen deskundige. Maar niet Europees dus.

Verder schrik ik elke keer van de harde woorden die ik lees. Ik lees in de evangelieën dat de Heere Jezus juist het schuim van de straat opzocht en hen het koninkrijk van God verkondigde en wij zeggen: eruit dat tuig! Waarom zitten jullie op een christelijk forum?
Be yourself, there are plenty of others.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Waarom kwam Paulus niet naar Europa evangeliseren?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Waarom kwam Paulus niet naar Europa evangeliseren?
???? Was het niet van kom over en help??????
Plaats reactie