Studentenvereniging

Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Studentenvereniging

Bericht door Jongere »

Zitten jullie op een studentenvereniging of hebben jullie dat ooit gezeten? En wat is in dat geval jullie ervaring ermee?

Ik hoop me als ik (eindelijk) mijn VWO-diploma heb binnengehaald aan te sluiten bij Ichthus sub voce 'In Hoc Signo Vinces' te Rotterdam, dispuut uitgaande van de Civitas Studiosorum in Fundamento Reformato.. :wink:
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Nooit bij gezeten. Ik heb in Ede gestudeerd en woonde gewoon thuis. Ik had al mijn vrienden in Arnhem zitten dus vond ik het niet nodig, heb het zeker niet gemist. Ik denk dat studentenverenigingen heel nuttig zijn voor mensen die als ze gaan studeren, ook op kamers gaan... nieuwe contacten leggen, een groep om je heen. Als je thuis woont is dat niet zo nodig, hoewel het zeker leuk en leerzaam kan zijn.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik heb d'r zelf (nog) geen ervaring mee. Ik heb de school altijd dicht bij huis gehad. Maar ik zou me zeker aanmelden, als het zo ver is.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Wij hebben zo'n student. Zonder CSFR zou het studentenleven saai en eenzaam zijn. Absoluut aan te bevelen dus, voor wie ver van huis zit, op kamers in een vreemde stad. Soms vragen we ons wel eens af of er tussen alle verenigingsactiviteiten überhaupt nog tijd overblijft voor de studie, maar dat terzijde :wink:
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40