Geref. Gem. bieden gemeenteleden goedkope energie

Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Bericht door Toeschouwer »

Het commentaar in het RD vond ik heel gematigd. Het speelt zeker een rol dat de leiding bij het RD en GG nauw zijn verweven. Hier moet gewoon keihard nee tegen gezegd worden. Het is toch van de zotte dat de kerk op de commerciële toer gaat. Daar moeten we ons verre van houden. Als ze het toch willen ik heb nog wel een paar suggesties: een eigen reisbureau, een eigen verzekeringsmaatschapppij, een eigen omroep, kunnen ze de benzine goedkoper inkopen, dit kun je eindeloos uitbreiden. Niet aan beginnen, en er mee stoppen.
In mijn woonplaats heeft de Herv. Gem. (PKN) een eigen verenigingsgebouw, dat is commercieel opgezet, en dat levert veel problemen op. Mag het CDA daar vergaderen, de HHK, mag er op een bruiloft muziek gemaakt worden, zo zijn er tal van zaken wat problemen geeft. Ben je er eenmaal aan begonnen kun je moeilijk weer terug.
limosa

Bericht door limosa »

nou heb ik gewoon stroom van de Eneco, zou het daarvan komen?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

De kerk gaat niet op de commerciële toer. Van het voorjaar is onderzocht of, nu de stroommarkt vrij is, er met alle GerGems samen goedkoper stroom kon worden ingekocht. Dat blijkt zo te zijn.

Op dat contract kan iedereen meesurfen. Hoe dat gaat weet ik niet. Maar zeker is dat het kerkelijk buro niet commercieel gaat. Die geeft slechts namen door. Hooguit dat de kerken, naarmate meer afgenomen wordt, meer korting krijgen.

Indertijd met de kerktelefoon, die 3x zo duur werd, ging men toch ook allerlei oplossingen zoeken? Dat was ook tbv de leden. Want die zijn het altijd die de kosten moeten opbrengen. Linksom via de collecte, of rechtsom via de telefoonnota.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door nicname
Kijk HIER
als ik op Commentaar klik krijg ik dat van gisteren, 'k weet het ook niet, ik zit altijd te vechten met die RD-site . . .
Als je op de link die ik aangaf klikt krijg je toch wel het commentaar: Energie verkoop via de kerk?
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

't Gaat goed, Nic. Maar als je op de RD-site kiest voor "commentaar" dan krijg je 'n ouwe.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door nicname
Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door nicname
Kijk HIER
als ik op Commentaar klik krijg ik dat van gisteren, 'k weet het ook niet, ik zit altijd te vechten met die RD-site . . .
Als je op de link die ik aangaf klikt krijg je toch wel het commentaar: Energie verkoop via de kerk?
zeker, die link is goed, maar op de RD-site krijg ik onder de button "Commentaar" het stukje dat gisteren in de krant stond
nicname

Bericht door nicname »

Dat klopt...Had ik ook. Maar ik heb even gezocht op de site onder zoeken: energie, ger. gemeente.....En toen kreeg ik 'm wel ;)
Wouter

Bericht door Wouter »

Ik vind het een goed idee voor de grote gezinnen die toch iedere keer weer elke eurocent moeten omdraaien voordat ze hem uitgeven.
Commercieel? Volgens mij is alleen maar namen doorgeven helemaal niet commercieel.
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door nicname
Dat klopt...Had ik ook. Maar ik heb even gezocht op de site onder zoeken: energie, ger. gemeente.....En toen kreeg ik 'm wel ;)
Ik kan het niet vinden.
Kan iemand het even plaatsen

Bvd
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Mirja

Bericht door Mirja »

Oorspronkelijk gepost door Admin
Voor degene die het RD leest. (wie niet op dit forum zou ik zeggen:D ) Lees het commentaar op de voorpagina eens !!

Zelf vind ik dit een zeer bedenkelijke richting die de Ger Gem op gaat. Is dit een taak van de Kerk ???

is dit niet weer eens een bevestiging dat de Refo materialistisch is geworden ??
Nee, ik heb het niet gelezen.
Wat zegt het?
england

Bericht door england »

Ik snap jullie niet, hoor! Hoe zit dat dan met de diakonie??????

En het houdt toch niet in dat de hele kerk eraan meedoet? Het lijkt me sterk dat bijvoorbeeld de Saambinder nog maar 1 keer in de maand uitkomt, wantde broeders predikanten moeten onderhandelen over de stroomvoorziening!

Zelf denk ik dat het een heel goed idee is! Sinds die vage Euro zijn er heel wat mensen die het erg moeilijk hebben gekregen! Dan zou zoiets een hele steun zijn!

En wat betreft die andere commerciele dingen, waarom niet? Een GG-reisburo is er toch al een klein beetje, de Danielkampen...? Dat kun je zo uitbreiden!
En er zijn leden zat die zoiets op touw kunnen zetten!

En waarom niet? Ik ben heus niet voor een 'social Gospel', maar de kerk kan als instituut heus wel wat doen voor haar leden..
Kijk maar naar de eerste gemeenten, iedereen had alles samen... Zou je nu eens moeten proberen.. Dan staat er heel wat minder vette wagens op een kerkplein....
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

[quote] Van http://www.agovv.nl

AGOVV Apeldoorn introduceert clubcar
AGOVV Apeldoorn introduceert binnenkort de clubcar. Het betekent dat seizoenkaarthouders die zich rond en tijdens wedstrijden goed gedragen in aanmerking komen voor het leasen van een auto voor een naar verhouding gering bedrag. De financiering wordt immers geregeld via reclame-uitingen. De Blauwen zijn hiermee de eerste club die het idee van Karel Aalbers, de voormalige voorzitter van Vitesse, uitvoeren.
Mensen die in het bezit zijn van een seizoenkaart of een seizoenkaart aanschaffen, krijgen de kans een Volkwagen Lupo, een Volkswagen Polo of een Volkswagen Golf te leasen. Bij de Lupo is het maandtarief vanaf € 39,-. De tarieven voor beide andere types liggen iets hoger. Bij dat bedrag zit wegenbelasting, onderhoud en BTW inbegrepen. Deelnemers aan het project moeten alleen brandstof betalen, maar ook daarvoor zijn de iniatiefnemers actief om een actie te starten, opdat dit goedkoper wordt. Voor een meerprijs kan er een autotelefoon met het logo van de club worden ingebouwd.

AGOVV krijgt vijfhonderd auto’s ter beschikking. ,,We waren hierover al een jaar in gesprek met Karel Aalbersâ€
limosa

Bericht door limosa »

Op zich is met een stuk belangenbehartiging niks mis, we hoeven dat niet te schuwen. Iedereen verbruikt bijvoorbeeld electriciteit, daar hoeven we niet geheimzinnig over te doen, en collectief inkopen kan een voordeel opleveren.

Ik zou er dan echter voor pleiten om het over de kerkmuren heen te doen. Die kerkenraden hebben het druk zat. Laat dan een clubje dat zich hierop richt maar aan de slag gaan. Dan kunnen de kerkenraden doen waar ze voor zijn, kerkregeren en armenzorg. En het zou een mooi stuk onderlinge binding kunnen opleveren om gezamenlijk in te kopen, energie, auto's, ADSL-lijnen, benine/diesel, wasmachines, noem maar op. Gezamenlijk, over de kerkmuren heen, onderwijs verzorgen hebben we al. Nu de rest nog.
limosa

Bericht door limosa »

zoiets bedoel ik Unionist, er staan alleen wel bij dat het is voor degenen die zich goed gedragen, dus we moeten een beetje uitkijken met wat we hier posten . . . ;-)
england

Bericht door england »

Mee eens, net zoiets als het RD enzo...
Plaats reactie