Wat is nu echt gemeente-zijn?

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
goed, gisteren een begin gemaakt!

na afloop van de dienst stonden de paden vol met mensen die wachtten op hun beurt om de kerk te verlaten

daarvan gebruikmakend probeerde ik oogcontact te maken met de mensen om me heen om meteen daarna een praatje te beginnen

maar het is hier de vervelende gewoonte om net te doen alsof je niemand ziet
en ook gisteren lukte het dus weer niet...

men kijkt recht vooruit of in een richting bij jou vandaan

nou, begin dan maar eens een praatje

en buiten het gebouw draaft iedereen zo snel mogelijk huiswaarts, zonder ook maar een woord met een ander mens te wisselen

dat is dus niet gelukt

nu maar proberen weer wat anders te verzinnen...
Goede zet, anemoon!!

Maar het vergt wat geduld als de gewoonte anders is. Probeer anders eens met wat vrienden hierover af te spreken. Of iets van een gemeentedag te organiseren.
limosa

Bericht door limosa »

Misschien is het een idee om hierover eens te beginnen in de JeugdVereniging? Als eerst de jeugd eens het goede voorbeeld aan de ouderen zou geven is er al veel gewonnen!
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

Hier in de gemeente hebben een aantal jonge leden die als student waren binnengekomen het initiatief genomen om regelmatig gemeenteavonden te organiseren. De eerste avonden waren erg positief, al is het lastig om steeeds iets te vinden dat veel mensen aanspreekt.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
o kreun...
?
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
o kreun...
Je krijgt er toch geen darmkrampen van? ;)
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door anemoon
o kreun...
Je krijgt er toch geen darmkrampen van? ;)

VENKELTHEE, KRAMPJESHOUDING, BUIKJE MASSEREN, FIETSEN MET DE BEENTJE EN VOORAL GEEN CINA BABY :eur:eur:eur:eur
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
enfin, jullie hebben er dus ook al geen verstand van...

zijn er nog anderen hier op dit forum???
Wat verwacht je nou? Denk je dat je er komt met zo'n houding?
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door anemoon
o kreun...
Je krijgt er toch geen darmkrampen van? ;)

VENKELTHEE, KRAMPJESHOUDING, BUIKJE MASSEREN, FIETSEN MET DE BEENTJE EN VOORAL GEEN CINA BABY :eur:eur:eur:eur
En als allerlaatste redmiddel met de thermometer aan de slag! :,:,:,
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door anemoon
o kreun...
Je krijgt er toch geen darmkrampen van? ;)

VENKELTHEE, KRAMPJESHOUDING, BUIKJE MASSEREN, FIETSEN MET DE BEENTJE EN VOORAL GEEN CINA BABY :eur:eur:eur:eur
:,:,:,
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Wat verwacht je nou? Denk je dat je er komt met zo'n houding?
wat ik verwacht?
gewoon: een beetje serieuze reacties, mensen die even een beetje meedenken, vertellen hoe zij die dingen ervaren enzo...

wat ik verwacht van mijn houding?
ik zou zeggen: lees e.e.a. even terug, dan zie je duidelijk dat ik geen raad weet met de manier waarop we gemeente-zijn of, zo je wilt, de manier waarop we kerkje-spelen...
Beetje serieuze reacties? Nu moet het niet veel gekker worden, de reacties zijn serieus! Totdat jij met

o kreun...

kwam. Is dat een serieuze ractie dan? Grow up!
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Kinderen, kinderen rustig rustig, laat een goede discussie nou niet vertroebeld worden door gekat beiderzijds, dat is er al genoeg in de gemeenten. Ga voort met waar jullie gebleven zijn.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Jelle

Bericht door Jelle »

Echt gemeente zijn?
Zelf heb ik daar vanwege altijd mijn drukke werk tot in de late avonduren, nooit kunnen voelen. Er was wel uitzien naar de kerkdiensten en die wil ik niet graag missen, maar omdat wij al eens een keer verhuisd zijn en zelfs de kerk al eens hebben moeten achter laten, omdat er zaken in onze kerk gebeurden waar wij het beslist niet mee eens waren.
Ook mede daardoor wordt je een kerkganger op afstand. kerkganger zonder echt contact binnen de kerk waar je op dat moment kerkt.

Sinds we nu samen komen als HNHK is dit voor mij geheel ten goede omgeslagen.
Mede ook doordat ik nu vutter ben, is er ook meer tijd, kan ik me meer inzetten voor de kerk.
Doordat men weet dat je meer vrijetijd hebt en dat je zelf ook aan geeft dat je je voor de kerk wilt inzetten, komen er verschillende werkzaamheden op je af.
Hierdoor kom je ook met meer kerkmensen in aanraking en voel je je ook meer betrokken bij de kerk.
Inmiddels heb ik voor de kerk al het een en ander mogen doen aan b.v. Kerkkaarten en zal ik me inzetten om wat fotomateriaal te maken van ons nieuwe onderkomen.
Tevens wil ik hulp bieden bij het opzetten van een eigenwebsite (voor zover ik kan, en soms met hulp van anderen erbij) en die dan ook proberen te onderhouden.
Tevens wil il lid worden van een nieuw op te richten mannenvereniging. (Ik ben in heel mijn leven nog nooit ergens lid van geweest)
Dit alles bij elkaar geeft voor mij dan toch het gemeente gevoel, hoop ik.
samen over de Heere te mogen spreken, samen de werkzaamheden voor de kerk te mogen verrichten, maar ook samen zondags naar de verkondiging van het Woord te moge luisteren.
Plaats reactie