Gebruik van de wasmachine op zondag

Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Lassie........Duz als we zondag's met z'n allen zijn dan draaien we gerust twee keer een vaatwas.
Da's dus dubbel zondigen.......... :D


Een 'breekje' van Breekijzertje
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Dus... we pakken dat ding ook niet in op zondag? Met de handen er van af blijven?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Dus... we pakken dat ding ook niet in op zondag? Met de handen er van af blijven?
's Zondags staat er 220 op......probeer maar eens..... :D


Een 'breekje' van Breekijzertje
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Dus... we pakken dat ding ook niet in op zondag? Met de handen er van af blijven?
's Zondags staat er 220 op......probeer maar eens..... :D


Een 'breekje' van Breekijzertje
Bij ons in Rijssen wordt de stroom afgesloten. He bah, spijt me...
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Dus... we pakken dat ding ook niet in op zondag? Met de handen er van af blijven?
's Zondags staat er 220 op......probeer maar eens..... :D


Een 'breekje' van Breekijzertje
Bij ons in Rijssen wordt de stroom afgesloten. He bah, spijt me...
Als je verlegen zit BV, dan kom maar met de vaat bij ons. Ik heb een generatorretje achter het huis.:D
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door lily
de pharisees hebt en wet, waneer hun kip en ei legt op zondag, jij kan die ei eten maar de kip moet dood.

[Aangepast op 15/6/04 door lily]
:,:,:,:,:,:,:,:,:,
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door nicname
Oorspronkelijk gepost door lily
de pharisees hebt en wet, waneer hun kip en ei legt op zondag, jij kan die ei eten maar de kip moet dood.

[Aangepast op 15/6/04 door lily]
:,:,:,:,:,:,:,:,:,
Beetje meer respect alsjeblieft voor andermans overtuiging nic!!!!!!!


Een 'breekje' van Breekijzertje
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Dus... we pakken dat ding ook niet in op zondag? Met de handen er van af blijven?
's Zondags staat er 220 op......probeer maar eens..... :D


Een 'breekje' van Breekijzertje
Bij ons in Rijssen wordt de stroom afgesloten. He bah, spijt me...
Als je verlegen zit BV, dan kom maar met de vaat bij ons. Ik heb een generatorretje achter het huis.:D
Het kan toch wel wachten tot 24.00 uur.
Loyalus
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 jun 2004, 16:25

Bericht door Loyalus »

Moeten wij niet eens nadenken over het juiste gebruik van de zondag? Is de zondag een verplaatste sabbath? Mag ik het licht aandoen op de sabbath, mag ik ademhalen op de zondag? Mag ik de vaatwasser inruimen en onderwijl Psalmen zingen? Ik stel voor dat de diehards onder ons terug gaan naar de O.T. sabbathsviering en na de wedergeboorte de zondag gaan vieren. Klinkt een beetje raar hé, maar soms krijg ik wel dat gevoel als ik al die discussies aanhoor en lees of dit of dat wel mag. Een ieder mag doen wat zijn hand vindt om te doen. Christelijke vrijheid noemen ze dat geloof ik en ik denk dat ook hier de ware christen wel boven komt drijven.
AnotherHero

Bericht door AnotherHero »

Ik begrijp deze hele topic niet. Sorry hoor, ik heb niet eens tijd om dingen die ik door de weeks doe op zondag te doen. Ik bevind me gemiddeld toch wel zo'n 9 uur in de kerk op zondag, dus net genoeg tijd over om te eten.
Mischien dat dat een betere vraag is zelfs wel? Niet de vraag, wat mogen we niet op zondag? Maar eerder, Wat zouden we het best op zondag kunnen doen.:pu
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door AnotherHero Ik bevind me gemiddeld toch wel zo'n 9 uur in de kerk op zondag, dus net genoeg tijd over om te eten.
Je bent een stuk van het inventaris?


Een 'breekje' van Breekijzertje
AnotherHero

Bericht door AnotherHero »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door AnotherHero Ik bevind me gemiddeld toch wel zo'n 9 uur in de kerk op zondag, dus net genoeg tijd over om te eten.
Je bent een stuk van het inventaris?
Ik weet niet hoe jij naar de kerk gaat dan? Met plezier mag ik hopen?... Voorheen zag ik mezelf ook niet zo lang in de kerk, maar tegenwoordig mogen de diensten van mij part de hele dag duren. Alleen houd de spreker en de muziek het niet zo lang vol ;)

En als je het niet zo lang vol kan houden, zal ik als ik jou was maar es een gemeente opzoeken waar je het wel zo lang vol kan houden, of kijken waar jij zelf te kort schiet.

Geloof is geen zaak van alleen de zondag morgen. Als er op andere dagen ook zo veel diensten waren geweest en ik had tijd, zou ik ook gaan.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door AnotherHero
Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door AnotherHero Ik bevind me gemiddeld toch wel zo'n 9 uur in de kerk op zondag, dus net genoeg tijd over om te eten.
Je bent een stuk van het inventaris?
Ik weet niet hoe jij naar de kerk gaat dan? Met plezier mag ik hopen?... Voorheen zag ik mezelf ook niet zo lang in de kerk, maar tegenwoordig mogen de diensten van mij part de hele dag duren. Alleen houd de spreker en de muziek het niet zo lang vol ;)

En als je het niet zo lang vol kan houden, zal ik als ik jou was maar es een gemeente opzoeken waar je het wel zo lang vol kan houden, of kijken waar jij zelf te kort schiet.

Geloof is geen zaak van alleen de zondag morgen. Als er op andere dagen ook zo veel diensten waren geweest en ik had tijd, zou ik ook gaan.
Bij ons duurt de morgendienst ca. 5 kwartier en de avonddienst ca. 1 uur.

Mijn vraag aan jou: Hoe kom jij aan 9 uur aanwezig zijn in de kerk?

By the way, ik ga heel graag naar de kerk.
Je kunt de zondag ook anders invullen dan alleen maar naar de kerk gaan. Er zijn genoeg zaken die op zondag aan bod mogen komen.

Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken om iedere zondag 9 uur in de kerk te zitten. Het wordt dan m.i. een vreselijke sleur.


Een 'breekje' van Breekijzertje
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Je kunt de zondag ook anders invullen dan alleen maar naar de kerk gaan. Er zijn genoeg zaken die op zondag aan bod mogen komen.
Zoals de wasmachine draaien??? :D
Plaats reactie