Moszkowicz in gevaar?

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Moszkowicz in gevaar?

Bericht door refo »

Ik geloof dat Moszkowicz nu zelf in de problemen zit.

De familie Endstra wil niet dat hij Willem Holleeder bijstaat. Die zit vast op o.a. verdenking van betrokkenheid (wat heet!) bij de moord op Willem Endstra. En hij was indertijd diens advocaat.

Jort Kelder heeft hem beledigd door hem 'maffia-maatje' te noemen. De rechter heeft gezegd dat die uitdrukking wel terecht was. Hij was niet alleen de advocaat van onderwereldfiguren, maar ging er regelmatig privé op de koffie.
het RD van 17 februari schreef:Politie haalt Moszkowicz uit kantoor
AMSTERDAM (ANP) – De politie heeft advocaat Bram Moszkowicz vrijdagavond rond 18.30 uur meegenomen uit zijn woning annex kantoor aan de Herengracht. De strafpleiter is om zijn eigen veiligheid te waarborgen meegenomen.

Een woordvoerster van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) bevestigde dat het Moszkowicz uit veiligheidsoverwegingen uit zijn kantoor heeft laten halen. „Na een dreigingsanalyse van de NCTb bleek dat er een dermate grote dreiging bestond, dat beveiliging noodzakelijk was”, aldus de woordvoerster. Er is inmiddels een gesprek met de advocaat geweest.

Moszkowicz is nu naar het buitenland vertrokken voor een kort al geplande vakantie. Over de inmiddels getroffen veiligheidsmaatregelen worden verder geen mededelingen gedaan. „Hij krijgt de beveiliging die nodig is”, laat de woordvoerster weten.

De NCTb is in Nederland belast met de beveiliging van mensen die daar door omstandigheden zelf niet meer voldoende toe in staat zijn. Voor Moszkowicz is dit nu ook het geval.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

Telegraaf 17 februari

Moszkowicz treedt terug
door door John van den Heuvel en Bert Huisjes

AMSTERDAM - Mr. Abraham Moszkowicz, die sinds vrijdagavond beveiligd wordt na een dreigement aan zijn adres, staat op het punt de verdediging van zijn cliënt Willem Holleeder neer te leggen.

De strafpleiter, die afgelopen donderdag een kort geding tegen Quote-hoofdredacteur Jort Kelder verloor, zal zijn besluit maandag op een persconferentie in Amsterdam toelichten. Volgens ingewijden betwijfelt de advocaat of er na de uitspraak in het kort geding nog een basis is om Holleeder bij te staan. Gerard Spong is de belangrijkste kandidaat om de verdediging van Holleeder over te nemen.

Contacten

Afgelopen donderdag bepaalde rechter mr. Poelmann dat de advocaat een "maffiamaatje" mag worden genoemd omdat vaststaat dat hij niet-zakelijke contacten onderhield met Willem Holleeder en de vermoorde vastgoedhandelaar Willem Endstra.

Moszkowicz heeft aangegeven dit weekeinde nog te willen gebruiken om een definitieve afweging te maken en wil tot dat moment geen enkel commentaar geven. Als de advocaat aanstaande maandag zijn besluit de verdediging neer te leggen wereldkundig maakt en verder toelicht, zal Holleeder op zoek moeten naar een andere advocaat.

In hoeverre dat consequenties heeft voor de start van het megaproces in april is nog onduidelijk. Gezien de enorme omvang van het dossier (200 ordners) zal een nieuwe raadsman vermoedelijk verzoeken de begindatum van het proces aanzienlijk te verschuiven. De Amsterdamse politie heeft Moszkowicz vrijdagavond rond 18.30 u. meegenomen uit zijn woning annex kantoor aan de Herengracht. Hij heeft persoonsbeveiliging gekregen na een bedreigend telefoontje dat de politie serieus neemt. De advocaat verblijft dit weekend in het buitenland voor een al eerder geplande vakantie.
De Telegraaf loopt met zijn kop wat op de zaken vooruit. Volgens mij is er nog niet meer bekend als gisteren. Het zou overigens wel een goede zaak zijn indien Moszkowicz terug treed. Hij heeft in ieder geval alle schijn tegen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Spong voor Moszkowicz. Maakt dat verschil?
Petrus

Bericht door Petrus »

Dat krijg je als je je met dat soort louche figuren inlaat...................
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

In mijn vorige werkomgeving (bewaarder in een HVB) zag ik dat topadvocaten wel erg amicaal (omhelzen, e.d.,) omgingen met topcriminelen. Ze gingen althans anders om als een doorsnee advocaat met zijn client. Dat Kelder zegt dat ze ook niet-zakelijke contacten hebben (maffiamaatje) vermoedde ik toen ook.

Ze hebben natuurlijk vaak ook een jarenlange "relatie" omdat de grote jongens meer dan eens een advocaat nodig hebben. De valkuil wordt zodoende ook groter omdat je elkaar heel goed gaat kennen. De Nederlandse orde van Advocaten zou regels moeten opstellen van het aantal jaren dat een advocaat zijn client mag verdedigen. Dit om de advocaten tegen zichzelf te beschermen.
Een wijkagent mag bv ook maar een bepaald aantal jaren dienen in zijn wijk om niet te close te worden.
Petrus

Bericht door Petrus »

BJD schreef:In mijn vorige werkomgeving (bewaarder in een HVB) .
werk je nu in een soortgelijke omgeving, of is het iets totáál anders geworden??
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

Er zijn ook geruchten dat een medewerker van het kantoor van Mosckowicz ook heeft verklaard dat Bram M. onder druk is gezet door Holleeder. Trouwens Holleeder perstte toch iedereen af. Of zou hij alleen bij zijn advocaat wel netjes de rekening hebben betaald... En..ja dat hij dan nu gevaar loopt verbaasd me niet als je in zo'n spagaat zit
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

Petrus schreef:
BJD schreef:In mijn vorige werkomgeving (bewaarder in een HVB) .
werk je nu in een soortgelijke omgeving, of is het iets totáál anders geworden??
't was nog in jouw stad ook :cry:
Nu werk ik een stapje eerder in het verdachtenproces. Ik moet zorg dragen dat bewaarders werk houden :wink:
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

BJD schreef:In mijn vorige werkomgeving (bewaarder in een HVB) zag ik dat topadvocaten wel erg amicaal (omhelzen, e.d.,) omgingen met topcriminelen. Ze gingen althans anders om als een doorsnee advocaat met zijn client. Dat Kelder zegt dat ze ook niet-zakelijke contacten hebben (maffiamaatje) vermoedde ik toen ook.

Ze hebben natuurlijk vaak ook een jarenlange "relatie" omdat de grote jongens meer dan eens een advocaat nodig hebben. De valkuil wordt zodoende ook groter omdat je elkaar heel goed gaat kennen. De Nederlandse orde van Advocaten zou regels moeten opstellen van het aantal jaren dat een advocaat zijn client mag verdedigen. Dit om de advocaten tegen zichzelf te beschermen.
Een wijkagent mag bv ook maar een bepaald aantal jaren dienen in zijn wijk om niet te close te worden.
Accountants inmiddels ook. Zeven jaar in geval van een wettelijke controle.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Het is natuurlijk onbegrijpelijk dat je zowel Endstra als Holleeder bijstaat. Dan is het logisch dat er figuren zijn die openlijk kritiek spuien.
Zeker in dit gevaal waar Bram allelei prive zaken regelde met Holleeder. Zo stond de scooter van Holleeder op de naam van Bram´s vrouw, deelde ze eetentjes en vacantie´s, en was er een schimmige onroerendgoed handel-verhuur tussen beide mannen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

BJD schreef:In mijn vorige werkomgeving (bewaarder in een HVB) .
HVB ?? Humanistisch Vredes Beraad ? :roll: :shock: :? :wink:
Petrus

Bericht door Petrus »

geledu schreef:
BJD schreef:In mijn vorige werkomgeving (bewaarder in een HVB) .
HVB ?? Humanistisch Vredes Beraad ? :roll: :shock: :? :wink:
Huis Van Bewaring
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Petrus schreef:
geledu schreef:
BJD schreef:In mijn vorige werkomgeving (bewaarder in een HVB) .
HVB ?? Humanistisch Vredes Beraad ? :roll: :shock: :? :wink:
Huis Van Bewaring

Ok, Ok, nu begrijp ik het :oops: :wink:
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

Gister bij Pauw en Witteman een kennismaking met de nieuwe advocaat van Holleeder Jan-Hein Kuijpers

Bekijk het vanaf minuut 26.

Vakinhoudelijk kan ik nog niet beoordelen maar qua charisma is het toch wel een ander verhaal.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

Nu ook nog een waarschuwing... het kan niet op :lol:


http://www.nu.nl/news/1040953/15/%27Mos ... en%27.html
Plaats reactie