A prayer for the new year

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

A prayer for the new year

Bericht door Bert Mulder »

"Penitence and Petition, 2007" (A Prayer for and of the church, in light of Leviticus 26 and I Kings 8)
By Barrett L Gritters

http://www.rfpa.org/sb/TheStandardBeare ... OCValue4=0
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Adorote

Bericht door Adorote »

We zijn hier een NEDERLANDS forum dus in het prachtig NEDERLANDS.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Hier mag het in het engels.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Adorote schreef:We zijn hier een NEDERLANDS forum dus in het prachtig NEDERLANDS.
Adorote, je hebt gelijk.
De meeste forummers zullen het engels wel beheersen, maar als de Friezen onder ons ontwaken dan zie ik een aantal deelnemers afhaken. En dat terwijl de Friese taal ons nader moet staan dan de engelse taal.

En dan hebben we ook nog Belgen... :mrgreen: etc. etc...
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Het is wel een Engels plekje op het forum. Juist ingesteld pour notre amie l'anglais. Ich spreche nicht so gut Deutsch und Fransosisch. But English... English is a language everybody should speak. It would be just perfect to be able to communicate around the world using only one language. Maybe we can create a tower to the heavens too ;) In't Frysk diskusjen ken ik net.
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

Een mooi gebed overigens. Alleen valt het jargon op. Misschien zie je dat sterker in een vreemde taal, maar het is duidelijk "oude-testament Engels". Maar nogmaals, een gebed om de juiste zaken.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

It is the same style and phrasing as Salomon's prayer at the dedication of the temple.

Although we do use King James english in our prayers and worship services....

Just like in the Netherlands you use the 'kansel taal' also called de 'tale Kanaans'....? Or simply put, the language of the Statenvertaling.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie