Nieuwe vormgeving Saambinder

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Ik zie trouwens dat er weer een hele pagina offtopic is gegaan aan het verketteren van mij, omdat ik vraagtekens bij bepaalde dingen zet en me afvraag of het allemaal heel Bijbels is... en dat ook onderbouw. Ga er nou maar inhoudelijk op in. Voor reakties over mij persoonlijk heb ik een topic geopend in "Overige"

graag weer inhoudelijk verder...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Bericht door Mariavt »

on-topic maar weer.......
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Mariavt schreef:on-topic maar weer.......
Voor de zoveelste keer...........ze leren het niet hè......
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Bericht door Mariavt »

Breekijzertje schreef:
Mariavt schreef:on-topic maar weer.......
Voor de zoveelste keer...........ze leren het niet hè......
Inderdaad, en wie loopt nu op wie te schelden????? :?
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Want dat je dat alsmaar blijft doen hangt een aantal mensen echt de keel uit. Laat ik maar gewoon zeggen wat de actuele situatie is, Marnix!
Precies.
We weten nu heus wel hoe (sommige) vrijgemaakten denken over hen die de Bijbel en de 3FvE als grondslag van hun leer en leven wensen te hanteren. En hebben geen enkele behoefte aan nadere toelichting in de vorm van provocaties en schoppen, hier en daar gelardeerd met uit hun verband gerukte bijbelteksten.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

Mariavt schreef:
Breekijzertje schreef:
Mariavt schreef:on-topic maar weer.......
Voor de zoveelste keer...........ze leren het niet hè......
Inderdaad, en wie loopt nu op wie te schelden????? :?
Vrij naar Rudi Carell: "wie scheldt wie nu uit"... 8)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Josephus schreef:
Mariavt schreef:
Breekijzertje schreef:
Mariavt schreef:on-topic maar weer.......
Voor de zoveelste keer...........ze leren het niet hè......
Inderdaad, en wie loopt nu op wie te schelden????? :?
Vrij naar Rudi Carell: "wie scheldt wie nu uit"... 8)
Dit alles is weer eens GROTE KLASSE mensen................heerlijk en HáRTVERHEFFEND...............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

Josephus schreef:
Mariavt schreef:
Breekijzertje schreef:
Mariavt schreef:on-topic maar weer.......
Voor de zoveelste keer...........ze leren het niet hè......
Inderdaad, en wie loopt nu op wie te schelden????? :?
Vrij naar Rudi Carell: "wie scheldt wie nu uit"... 8)
Wat heeft die Carell met de Saambinder te maken :?:
Kunnen we nu echt niet iets beters bedenken pffffffffff
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Bericht door Mariavt »

Dan voor de zóveelste keer weer ontopic??? :? :? :?
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Mariavt schreef:Dan voor de zóveelste keer weer ontopic??? :? :? :?
ja, waar ging het ook al weer over? Over wit rood en zwart? :roll:
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Marnix schreef:Ik zie trouwens dat er weer een hele pagina offtopic is gegaan aan het verketteren van mij, ..
Volgens mij heb je niet helemaal goed gelezen , er wordt gereageerd omdat er verschillenden zijn die zich schuldig maken aan het verspreiden van een ongereformeerde leer en kinderachtig gedrag.

Dat het allemaal om jou zou gaan is echt te veel eer.
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Mariavt schreef:Dan voor de zóveelste keer weer ontopic??? :? :? :?
Ok.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Mariavt schreef:
Breekijzertje schreef:.......nieuwe vormgeving dus..............
Je kunt schrijven wat je wilt breekijzer, ze blíjven aan de gang.
Komt de sfeer hier wel ten goede. NIET DUS.
Wat moeten onze gasten wel denken die hier op dit topic rondneuzen? :roll: :roll: :roll:
Inderdaad, wat moeten de gasten wel denken. En ook de Alziende.

Als hier al niet over sex, schuttingtaal en allerlei andere wereldgelijkvormigheid getolereerd mag worden.

En nu mag ook al niet het modernisme, antinomianisme en arminianisme in de leer getolereerd?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Bericht door J.C. Philpot »

Erasmiaan schreef:Marnix, ik hoop nog eens dat je mag leren dat je onbekeert bent en dat je verloren ligt in Adam. En om er dan eens zielsbevindelijk achter te komen dat er een weg ter ontkoming in Christus is. Om maar terug ontopic te komen: misschien ga je dan nog wel eens de Saambinder uitspitten om te zien waar een dominee in de buurt staat.
Als dat niet oordelen over iemands genadestaat is weet ik het ook niet meer. Ik ben het op veel punten met je eens wat betreft de "argumentatie" van Marnix, verder weet ik dat er te pas en te onpas word gesmeten met "je mag niet oordelen", maar dit gaat bij echt te ver. Er is slecht 1 hartekenner! Verder is het verre van automatisch dat een door God bekeerde de Saambinder er op na gaat slaan wat betreft kerkdiensten. Het ware evangelie word gelukkig nog op meerdere plekken in dit land verkondigt, en wel ruim en bevindelijk.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

J.C. Philpot schreef:
Erasmiaan schreef:Marnix, ik hoop nog eens dat je mag leren dat je onbekeert bent en dat je verloren ligt in Adam. En om er dan eens zielsbevindelijk achter te komen dat er een weg ter ontkoming in Christus is. Om maar terug ontopic te komen: misschien ga je dan nog wel eens de Saambinder uitspitten om te zien waar een dominee in de buurt staat.
Als dat niet oordelen over iemands genadestaat is weet ik het ook niet meer. Ik ben het op veel punten met je eens wat betreft de "argumentatie" van Marnix, verder weet ik dat er te pas en te onpas word gesmeten met "je mag niet oordelen, maar dit gaat bij echt te ver. Er is slecht 1 hartekenner! Verder is het verre van automatisch dat een door God bekeerde de Saambinder er op na gaat slaan wat betreft kerkdiensten. Het ware evangelie word gelukkig nog op meerdere plekken in dit land verkondigt, en wel ruim en bevindelijk.
Beste mensen,

Dit gaat dusdanig ver dat ik ondertussen overweeg om hier maar niet meer terug te komen.
Twijfelen aan iemands genadestaat is het meest pijnlijke wat je doen kunt, bovendien hebben wij daar het recht niet toe.
En of je dan persé naar een GG toe zou moeten, dat is me al helemaal niet duidelijk, zou er in andere kerken ook geen mogelijkheid zijn voor bevindelijke prediking?
Gesloten