Wie helpt mij als ik opeens ontslagen wordt?

Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ik vind staken ook niet helemaal eerlijk. Wat kan een werkgever daar nou tegenover stellen? Salaris inhouden?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Hier is het net weer droog, maar nog wel tamelijk bewolkt 8)
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Unionist schreef:Dat heb je als mensen niet alle postings lezen. Eerlijk gezegd vind ik de vraag ove rhet lidmaatschap van een vakbond interessanter dan of er een taalfout in een of andere advertentie staat.
sorry, omdat ik niet in Nederland woonbaar ben, en Nederlands niet mijn dagelijkse gebruiktaal is, heb ik even niet opgepikt dat het over een taalfout ging.

Ik meende eerlijk dat het inhoudelijk over het onoverbrugbare van een vakbond en Christen was.

En de Bijbel is niet aan tijd of plaats gebonden.

Ik veranderd niet, daarom zijt gij, o Jacob, niet vernietigt? (even uit het hoofd)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Maar ik begrijp je punt niet. Als jij een contract sluit met je baas, heb jij dan alle juridische kennis in huis om te kijken of het klopt?

Als jij en je baas niet uit een probleem komen, ken jij dan de wet uit je hoofd wat je rechten en plichten zijn?

Houd jij de vakpers bij en weet je precies hoe te handelen bij iedere nieuwe wet?

99 procent van de bevolking niet. En daarom krijgen ze hulp van een vakbond.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Beste Vincent,

Bedankt voor het doorgeven van de fout. Het is een hele stomme fout en hij was al bij ons bekend, maar is toch gebruikt ivm met de drukkosten.
Hopelijk volgende keer beter.
Met vriendelijke groet,


..........
Medewerker Communicatie en PR

Reformatorisch Maatschappelijke Unie
----------------------------------



Zie je wel dat ik gelijk hebt :P

Heerlijk, ik hebt mij lekker effe druk gemaakt om kleine dingen, daar knapt een mens soms van op :mrgreen:
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:Hier is het net weer droog, maar nog wel tamelijk bewolkt 8)
Vanwege het fokschaap is het bewolkt met een t en niet met een d.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Vincent schreef:Beste Vincent,

Bedankt voor het doorgeven van de fout. Het is een hele stomme fout en hij was al bij ons bekend, maar is toch gebruikt ivm met de drukkosten.
Hopelijk volgende keer beter.
Met vriendelijke groet,


..........
Medewerker Communicatie en PR

Reformatorisch Maatschappelijke Unie
----------------------------------



Zie je wel dat ik gelijk hebt :P

Heerlijk, ik hebt mij lekker effe druk gemaakt om kleine dingen, daar knapt een mens soms van op :mrgreen:

ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde
nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten
ik leverde bewijs van mijn bestaan
omdat door het verleggen van die ene steen
de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Unionist schreef:
Vincent schreef:Beste Vincent,

Bedankt voor het doorgeven van de fout. Het is een hele stomme fout en hij was al bij ons bekend, maar is toch gebruikt ivm met de drukkosten.
Hopelijk volgende keer beter.
Met vriendelijke groet,


..........
Medewerker Communicatie en PR

Reformatorisch Maatschappelijke Unie
----------------------------------



Zie je wel dat ik gelijk hebt :P

Heerlijk, ik hebt mij lekker effe druk gemaakt om kleine dingen, daar knapt een mens soms van op :mrgreen:

ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde
nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten
ik leverde bewijs van mijn bestaan
omdat door het verleggen van die ene steen
de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan
Mooi! ontroerend!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

We zijn als reformatorische mensen heel gezagsgetrouw. Zelfs zo gezagsgetrouw dat we vinden dat een werkgever 'boven' zijn werknemers staat. Dat is niet zo. Het is een volstrekt zakelijke overeenkomst waarin de werknemer zijn arbeid en kunde ter beschikking stelt en de werkgever daar een redelijke vergoeding tegenover zet. Wanneer de werkgever vindt dat het genoeg is, doet hij of zijn neus bloedt en betaalt hetzelfde als voorheem. De werknemer wil dat zijn arbeid en kunde beter beloond wordt. Dan stelt hij die een poosje niet ter beschikking. Dat noemen we dan staken. Als blijkt dat de werkgever inderdaad niet zonder die mensen kan (zakelijke overeenkomst, weet je nog) dan gaat de prijs inderdaad omhoog.
Hetzelfde beleeft hij met afnemers. Vinden die zijn prijzen te hoog, dan kopen ze ergens anders. Allemaal zo zakelijk als wat.
Waar Petrus het over heeft zijn de huisslaven. Daar willen we toch niet naar terug?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

En Paulus dan? Vrije slaven?

Efeze 6:
5 Gij dienstknechten, zijt gehoorzaam uw heren naar het vlees,7) met vreze8) en beven,9) in eenvoudigheid uws harten, gelijk als10) aan Christus;
6 Niet naar ogendienst, als mensenbehagers, maar als dienstknechten van Christus, doende den wil van God van harte;
7 Dienende met goedwilligheid den Heere,11) en niet de mensen;12)
8 Wetende, dat zo wat goed een iegelijk gedaan zal hebben, hij datzelve van den Heere13) zal ontvangen,14) hetzij dienstknecht, hetzij vrije.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

wim schreef:
Hendrikus schreef:Hier is het net weer droog, maar nog wel tamelijk bewolkt 8)
Vanwege het fokschaap is het bewolkt met een t en niet met een d.
Vergeet ook het kofschip niet.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

@Refo, staken is niet eerlijk, en wel om de volgende redenen:
1. Bij een staking lijd de werkgever onontkoombaar verlies
2. Bij een staking mag hij de werknemers niet ontslaan
3. Bij een staking moet hij (in bepaalde gevallen) de werknemer zelfs doorbetalen

Kortom, je vergelijking met een inkoop contract gaat niet op. Want zolang ik een inkoop contract heb (met bepaalde duur), kan ik dat helaas niet verbreken, zelfs al zou ik mijn producten ergens anders goedkoper kunnen inkopen. Dan had je maar geen contract moeten tekenen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Bert Mulder schreef:En Paulus dan? Vrije slaven?

Efeze 6:
5 Gij dienstknechten, zijt gehoorzaam uw heren naar het vlees,7) met vreze8) en beven,9) in eenvoudigheid uws harten, gelijk als10) aan Christus;
6 Niet naar ogendienst, als mensenbehagers, maar als dienstknechten van Christus, doende den wil van God van harte;
7 Dienende met goedwilligheid den Heere,11) en niet de mensen;12)
8 Wetende, dat zo wat goed een iegelijk gedaan zal hebben, hij datzelve van den Heere13) zal ontvangen,14) hetzij dienstknecht, hetzij vrije.
In het grieks staat er voor dienstknecht 'doulos'. Dat is ongeveer het eerste woord wat je leert bij grieks. Het betekent 'slaaf'.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

memento schreef:@Refo, staken is niet eerlijk, en wel om de volgende redenen:
1. Bij een staking lijd de werkgever onontkoombaar verlies
2. Bij een staking mag hij de werknemers niet ontslaan
3. Bij een staking moet hij (in bepaalde gevallen) de werknemer zelfs doorbetalen

Kortom, je vergelijking met een inkoop contract gaat niet op. Want zolang ik een inkoop contract heb (met bepaalde duur), kan ik dat helaas niet verbreken, zelfs al zou ik mijn producten ergens anders goedkoper kunnen inkopen. Dan had je maar geen contract moeten tekenen.
Het eerste punt is niet waar. Hij kan het wel ontkomen.

Punt 2 en 3 zijn ook weer zaken die overeen zijn gekomen. Dat geeft al aan dat staken een geoorloofd en geaccepteerd drukmiddel is.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

refo schreef:
memento schreef:@Refo, staken is niet eerlijk, en wel om de volgende redenen:
1. Bij een staking lijd de werkgever onontkoombaar verlies
2. Bij een staking mag hij de werknemers niet ontslaan
3. Bij een staking moet hij (in bepaalde gevallen) de werknemer zelfs doorbetalen

Kortom, je vergelijking met een inkoop contract gaat niet op. Want zolang ik een inkoop contract heb (met bepaalde duur), kan ik dat helaas niet verbreken, zelfs al zou ik mijn producten ergens anders goedkoper kunnen inkopen. Dan had je maar geen contract moeten tekenen.
Het eerste punt is niet waar. Hij kan het wel ontkomen.

Punt 2 en 3 zijn ook weer zaken die overeen zijn gekomen. Dat geeft al aan dat staken een geoorloofd en geaccepteerd drukmiddel is.
Punt 2 en 3 is niet overeengekomen, maar opgelegd aan de werkgever...

Het hele stakingsrecht snijdt geen hout. Als je niet tevreden ben met je werk, of met je salaris, of met je extra arbeidsvoorwaarden, dan bespreek je dat toch met je werkgever. Wil deze je vragen/eisen niet tegemoed komen, dan zoek je toch een andere werkgever? Want eigelijk zeg je toch met je eisen: Ik kan het anders beter krijgen dan hier... Well, waarom ga je dan niet naar die ander...
Plaats reactie