Muziek van voor of na 1850?

Oudere muziek is mooier dan modernere muziek

Mee-eens, klassieke muziek van voor 1850 is mooier
2
18%
Niet mee-eens, klassieke muziek van na 1850 is mooier
4
36%
Zowel klassieke muziek van voor als van na 1850 vindt ik mooi
5
45%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16757
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Nou ik kan je vertellen dat er in de meeste van mij berichten meer zinnigs staat dan in die van jou.
In 1938 publiceerde de Franse organist Charles Tournemire een aantal compositiestudies van Beethoven als "Pièces en trio de claviers pour orgue". Beethoven heeft vrijwel niets voor orgel geschreven, dus de verschijning van deze stukken betekende zo ongeveer een verdubbeling van het Beethoven-repertoire voor orgel. Tournemire schrijft dan zonder enige gène in het voorwoord: "Que l'on nous sache donc gré d'avoir ressuscité ces pages". Ofwel: "Jullie mogen me wel dankbaar zijn dat ik deze muziek weer toegankelijk heb gemaakt".

Moraal van dit verhaal: er is niks nieuws onder de zon.
Wie het vatte, die vatte het.
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

ik vind de muziek uit de tweede helft van de maand maart in het jaar 1857 wel erg mooi.
Maar die keuze zit er helaas niet bij.
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Licht klassiek of wat zwaarder? :mrgreen:
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

olfie schreef:Licht klassiek of wat zwaarder? :mrgreen:
Kilootje of .....?
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

olfie schreef:Licht klassiek of wat zwaarder? :mrgreen:
Precies in het midden !! :wink:
Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef:
Ik heb genoeg te doen...........
We zijn met z'n allen dan toch wel in héél hoge mate nieuwsgierig wát je dan allemaal nog meer te doen hebt........gezien je plaatsingstempo aan postings, Christiaan, kan dat niet veel meer zijn dan je vervelen.

Ik heb één dag getracht jouw postingtempo te volgen, maar ik was die dag, na het plaatsen van zo'n 30 postings, driedubbel uitgewrongen en afgemat.....

Hoe hou je het toch in vredesnaam vol om zo wanstaltig veel te posten??

En gíngen de meeste postings nog maar ergens over, maar menigmaal is de bedoeling en/of strekking van je postings voor velen in nevelen gehuld.

Dusssssssss, (om voor velen hier even te spreken) Dimmen maat........................
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Petrus schreef:
Christiaan schreef:
Ik heb genoeg te doen...........
We zijn met z'n allen dan toch wel in héél hoge mate nieuwsgierig wát je dan allemaal nog meer te doen hebt........gezien je plaatsingstempo aan postings, Christiaan, kan dat niet veel meer zijn dan je vervelen.

Ik heb één dag getracht jouw postingtempo te volgen, maar ik was die dag, na het plaatsen van zo'n 30 postings, driedubbel uitgewrongen en afgemat.....

Hoe hou je het toch in vredesnaam vol om zo wanstaltig veel te posten??

En gíngen de meeste postings nog maar ergens over, maar menigmaal is de bedoeling en/of strekking van je postings voor velen in nevelen gehuld.

Dusssssssss, (om voor velen hier even te spreken) Dimmen maat........................
Ik bruis gewoon van de energie, zo ben ik nou eenmaal. Ik kan ook nu zeggen dat ik mij inhou. Als ik mijzelf niet zou inhouden zou ik op elke topic en soms zelfs posting reageren maar dat doe ik niet.
Ik doe genoeg andere dingen. Ik ben vandaag pas van af ongeveer 12.00 uur online en heb vanmiddag ook de helft van de middag vrijwel niets gepost. Dus ja? Nog minder?
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef:
Petrus schreef:
Christiaan schreef:
Ik heb genoeg te doen...........
We zijn met z'n allen dan toch wel in héél hoge mate nieuwsgierig wát je dan allemaal nog meer te doen hebt........gezien je plaatsingstempo aan postings, Christiaan, kan dat niet veel meer zijn dan je vervelen.

Ik heb één dag getracht jouw postingtempo te volgen, maar ik was die dag, na het plaatsen van zo'n 30 postings, driedubbel uitgewrongen en afgemat.....

Hoe hou je het toch in vredesnaam vol om zo wanstaltig veel te posten??

En gíngen de meeste postings nog maar ergens over, maar menigmaal is de bedoeling en/of strekking van je postings voor velen in nevelen gehuld.

Dusssssssss, (om voor velen hier even te spreken) Dimmen maat........................
Ik bruis gewoon van de energie, zo ben ik nou eenmaal. Ik kan ook nu zeggen dat ik mij inhou. Als ik mijzelf niet zou inhouden zou ik op elke topic en soms zelfs posting reageren maar dat doe ik niet.
Ik doe genoeg andere dingen. Ik ben vandaag pas van af ongeveer 12.00 uur online en heb vanmiddag ook de helft van de middag vrijwel niets gepost. Dus ja? Nog minder?
Ach, als het niet te veel moeite is...................
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16757
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef: Als ik online ben ga ik niet alle discussies zitten lezen.
Deed je dat nou maar eens. Lezen wat een ander zegt, daar serieus over nadenken, boeken lezen waarnaar verwezen wordt.

Je hoéft niet overal iets van te vinden, je hoéft niet elke dag een aantal nieuwe topics te openen. Denk maar eens een dag rustig na over alles wat er ter sprake komt en laat je toetsenbord met rust.

Je hebt al eens eerder de suggestie aangereikt gekregen: stel jezelf deze week eens als doel, maximaal 10 postings per dag en geen nieuwe topics openen.

Het zal je langzamerhand toch wel duidelijk zijn dat wij terugverlangen naar het forum van vóór 1 september jongstleden.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Hendrikus schreef:
Christiaan schreef: Als ik online ben ga ik niet alle discussies zitten lezen.
Deed je dat nou maar eens. Lezen wat een ander zegt, daar serieus over nadenken, boeken lezen waarnaar verwezen wordt.

Je hoéft niet overal iets van te vinden, je hoéft niet elke dag een aantal nieuwe topics te openen. Denk maar eens een dag rustig na over alles wat er ter sprake komt en laat je toetsenbord met rust.

Je hebt al eens eerder de suggestie aangereikt gekregen: stel jezelf deze week eens als doel, maximaal 10 postings per dag en geen nieuwe topics openen.

Het zal je langzamerhand toch wel duidelijk zijn dat wij terugverlangen naar het forum van vóór 1 september jongstleden.
Beste Hendrikus ik heb de laatste tijd minder topics geopend. En veel minder postings geplaatst. En ik ga geen discussies lezen waar ik niet aan deelneem. En de discussies waar ik wel aan deel neem volg ik wel, en lees ik ook. Er zijn verschillende discussies die ik nog volg maar waar ik niet op reageer.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
limosa

Bericht door limosa »

Christiaan luistert nou eens. Dat je bruist van energie is mooi. Maar ik zou zeggen probeer nou eens energie te stoppen in de kwaliteit in plaats van in de kwantiteit. Doseer het aantal postings een beetje. Lees wat anderen schrijven, communiceren is tweerichtings-verkeer. En lees ook wat je zelf schrijft, ik zie je postings soms meerdere keren verschijnen en ook weer verdwijnen. Doe gewoon een beetje rustig aan jongen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16757
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef:ik heb de laatste tijd minder topics geopend. En veel minder postings geplaatst.
2 nieuwe topics en tenminste 22 postings vandaag.
Maak daar nou eens 0 en 10 van? Please?
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:ik heb de laatste tijd minder topics geopend. En veel minder postings geplaatst.
2 nieuwe topics en tenminste 22 postings vandaag.
Maak daar nou eens 0 en 10 van? Please?
Beste Hendrikus je kunt veel zeggen maar niet dat ik reacties niet serieus neem. Ik ga geen aangehaalde boeken lezen. Maar ik heb vrijwel geen negatieve reacties gehad wat betreft mij postings. Niet op de reactie opzich of onbegijpelijk.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Ik ben meer fan van de muziek van 1853. Vooral de maanden juli en augustus waren erg fijntjes.

Wat een topic zeg. Geef mij maar muziek van na 1970.

:D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

olfie schreef:
olfie schreef:Licht klassiek of wat zwaarder? :mrgreen:
Kilootje of .....?
Als we het over gewicht hebben, spreken we niet over kilo's of grammen. Da's massa. Op de maan is dat heel wat minder gewichtig.
Doe mij dus maar klassiek op de maan uit het jaar 1969. Da's een mooi jaar.
Gesloten