Wie rookt er van de forummers?? (anoniem aub)

Rook je?

Ja, 20 of meer stokkies/sigaren
3
4%
ja, 10 tot 20 stokkies/sigaren
2
3%
ja 1 tot 10 stokkies/sigaren
6
8%
Ben er nét mee gestopt (succes!)
1
1%
Ben er al meer dan 3 maanden vanaf (volhouden!)
0
Geen stemmen
Al een jaar of langer vanaf (Mooooooi!!!!)
14
19%
Nooooooit gerookt (alleen de lúcht al)
47
64%
 
Totaal aantal stemmen: 73

wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Miscanthus schreef:Een christen hoort niet te roken maar te branden.
Nog beter: te trouwen. Want het is beter te trouwen dan te branden. Toch?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Unionist schreef:Ik heb van mijn 12e tot 22e gerookt: zware Van Nelle met blauwe Rizla.

Ben er nu 10 jaar vanaf, maar droom er nog wel soms van.
Ik herken het helemaal. Van mijn 16e tot 22e gerookt: Samsom halfzwaar met mascotte groen en dunhill/benson&hedges gold sigaretten en soms een ritmeester mood sigaartje...

Ik kan nu nog met een stokje/pen in me handen zitten, terwijl onwillekeuring een shaggie draai...

Nu gelegenheidsroker. Feestje, bijzondere gelegenheid. 1 of 2 en dan Slüss...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Miscanthus schreef:Een christen hoort niet te roken.
Waarom niet?

Als God in je leven komt, ga je de zonden haten en vlieden, ook de afgoden van verslaving die er in je leven zijn. Misschien niet direct, maar in ieder geval na verloop van tijd.
Welke afgoden er kunnen zijn, hoef ik hier niet te noemen, maar dat roken er 1 van kan zijn, is buiten kijf. Toch hoeft roken niet per se een verslaving te zijn, maar kan het ook gewoon een genotmiddel zijn.
Evenals bijvoorbeeld 1 glaasje wijn niet verslavend is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Tiberius schreef:
Miscanthus schreef:Een christen hoort niet te roken.
Waarom niet?

Als God in je leven komt, ga je de zonden haten en vlieden, ook de afgoden van verslaving die er in je leven zijn. Misschien niet direct, maar in ieder geval na verloop van tijd.
Welke afgoden er kunnen zijn, hoef ik hier niet te noemen, maar dat roken er 1 van kan zijn, is buiten kijf. Toch hoeft roken niet per se een verslaving te zijn, maar kan het ook gewoon een genotmiddel zijn.
Evenals bijvoorbeeld 1 glaasje wijn niet verslavend is.
1 van de fasen in het versalvingsproces is de ontkenning. :mrgreen:
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Tiberius schreef:
Miscanthus schreef:Een christen hoort niet te roken.
Waarom niet?

Als God in je leven komt, ga je de zonden haten en vlieden, ook de afgoden van verslaving die er in je leven zijn. Misschien niet direct, maar in ieder geval na verloop van tijd.
Welke afgoden er kunnen zijn, hoef ik hier niet te noemen, maar dat roken er 1 van kan zijn, is buiten kijf. Toch hoeft roken niet per se een verslaving te zijn, maar kan het ook gewoon een genotmiddel zijn.
Evenals bijvoorbeeld 1 glaasje wijn niet verslavend is.
Zou het volgende compromis wel acceptabel voor jou zijn? Compromisvoorstel: Een christen hoort niet structureel te roken.
limosa

Bericht door limosa »

ik heb makkelijk praten want ik rook niet maar 't is toch wel krom als we roken toestaan en tegelijk moeite hebben met euthanasie, van allebei ga je voortijdig dood hoor
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Lassie schreef:ik rook 1 pakje (sigaretten) per maand.

vrouwen horen al helemaal niet te roken :?
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Vincent schreef:
Lassie schreef:ik rook 1 pakje (sigaretten) per maand.

vrouwen horen al helemaal niet te roken :?
Je opmerking is in strijd met het gelijkheidsbeginsel, maar ik vind het inderdaad altijd erg ordinair staan als een vrouw rookt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Dathenum schreef:Zou het volgende compromis wel acceptabel voor jou zijn? Compromisvoorstel: Een christen hoort niet structureel te roken.
Een christen hoort niet verslaafd te zijn. Niet aan drugs, alcohol, roken, refoforummen, of wat dan ook.
Weet gij niet, dat wien gij uzelven stelt tot dienstknechten ter gehoorzaamheid, gij dienstknechten zijt desgenen, dien gij gehoorzaamt, of der zonde tot den dood, of der gehoorzaamheid tot gerechtigheid?

Christus kan ons ook vrijmaken van rookverslaving.
En vrijgemaakt zijnde van de zonde, zijt gemaakt dienstknechten der gerechtigheid.

Maar wat ik wil zeggen is, dat niet iedereen die tabak rookt of pruimt (die zijn er in ieder geval niet meer, toch?) verslaafd is.

@refo: ik zit kennelijk in de ontkenningsfase: ik rook niet.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Je kunt ook iets gebruiken waar je niet verslaafd aan ben, maar wat toch zeer ongezond is en derhalve onverantwoord. Het lichaam van een gelovige is een tempen van de Heilige Geest, en daar moeten we zuinig op zijn. Maar dat is dan volgens jou geen probleem?
Laatst gewijzigd door Dathenum op 21 sep 2006, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Dathenum schreef:
Vincent schreef:
Lassie schreef:ik rook 1 pakje (sigaretten) per maand.

vrouwen horen al helemaal niet te roken :?
Je opmerking is in strijd met het gelijkheidsbeginsel, maar ik vind het inderdaad altijd erg ordinair staan als een vrouw rookt.
lekker boeiend en interresant. :wink:

Maar de term: Een christen hoort niet te roken.

Hoe gaan we dan om met voedsel? :wink:
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Lassie schreef:
Dathenum schreef:
Vincent schreef:
Lassie schreef:ik rook 1 pakje (sigaretten) per maand.

vrouwen horen al helemaal niet te roken :?
Je opmerking is in strijd met het gelijkheidsbeginsel, maar ik vind het inderdaad altijd erg ordinair staan als een vrouw rookt.
lekker boeiend en interresant. :wink:

Maar de term: Een christen hoort niet te roken.

Hoe gaan we dan om met voedsel? :wink:
zu nu en dan vasten he
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Vincent schreef:
Lassie schreef:
Dathenum schreef:
Vincent schreef:
vrouwen horen al helemaal niet te roken :?
Je opmerking is in strijd met het gelijkheidsbeginsel, maar ik vind het inderdaad altijd erg ordinair staan als een vrouw rookt.
lekker boeiend en interresant. :wink:

Maar de term: Een christen hoort niet te roken.

Hoe gaan we dan om met voedsel? :wink:
zu nu en dan vasten he
dat klinkt alsof je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om in de hemel te komen. :? :roll:
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Dathenum schreef:Je kunt ook iets gebruiken waar je niet verslaafd aan ben, maar wat toch zeer ongezond is en derhalve onverantwoord. Het lichaam van een gelovige is een tempen van de Heilige Geest, en daar moeten we zuinig op zijn. Maar dat is dan volgens jou geen probleem?
Uit de scheikunde heb ik nog onthouden, dat elke stof in beginsel een vergif is, boven een bepaalde hoeveelheid, zelfs water.

Kijk, ik ken een aantal mensen, die zo gefocusd zijn op gezond eten, dat ze heel veel afwijzen. Bijvoorbeeld eierkoeken (omdat er ammoniak in zit), wit brood, veel vleessoorten, en noem maar op.
Dan denk ik, dat je volkomen door schiet. Patat bijvoorbeeld is ook behoorlijk ongezond. Toch zo af en toe een patatje zie ik geen enkel probleem in.

Daar komt nog bij, dat iets wat vandaag goed is, morgen ongezond blijkt te zijn. Of net andersom.

@Lassie: Uit onderzoek blijkt dat vrouwen gevoeliger zijn voor aan roken gerelateerde ziekten dan mannen.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Lassie schreef:dat klinkt alsof je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om in de hemel te komen. :? :roll:
Uiteraard uit dankbaarheid he :wink: (nummer 3 van de 3 stukken uit de HC)
Plaats reactie