Donner wil sharia invoeren...???
Donner wil sharia invoeren...???
http://www.nu.nl/news/824066/11/PvdA_verbaasd_over_uitspraken_Donner_over_sharia.html\
Nou, dat zal wel een foutje zijn, ik kan het me bijna niet van de 'gereformeerde' Donner geloven..... :shock:
Nou, dat zal wel een foutje zijn, ik kan het me bijna niet van de 'gereformeerde' Donner geloven..... :shock:
Laatst gewijzigd door Gian op 13 sep 2006, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Re: Donner wil sharia invoeren.
Nou, ik weet het nog niet. Donners uitspraken inzake de omstreden Madonna-act waren ook al zo futloos. Zo komt die stuk ook op me over. Donner 'vergeet' hier nog zoiets als de grondwet...Gian schreef:http://www.nu.nl/news/824066/11/PvdA_verbaasd_over_uitspraken_Donner_over_sharia.html\
De uitspraken zullen wel weer uit de context zijn gerukt. In principe heeft Donner gelijk, als je doorredeneerd. Als 2/3 van de Nederlanders voor is, dan kunnen ook de grondwettelijke belemmeringen worden opgeheven. Donner toont zich hier een rechtsformalist optima forma.
Echter laat het ook duidelijk zijn dat we sinds de praktijken van nazi-Duitsland, waar het nazisme ook door de democratie werd gesteund, hebben besloten dat dit ons nooit meer overkomt. Sinds die tijd zijn er allerhande verdragen gesloten die supranationaal van aard zijn, zodat ze regelgeving die strijdig is met bepaalde universele rechten, kan voorkomen.
Echter laat het ook duidelijk zijn dat we sinds de praktijken van nazi-Duitsland, waar het nazisme ook door de democratie werd gesteund, hebben besloten dat dit ons nooit meer overkomt. Sinds die tijd zijn er allerhande verdragen gesloten die supranationaal van aard zijn, zodat ze regelgeving die strijdig is met bepaalde universele rechten, kan voorkomen.
Zie je maar weer hoe belangrijk het is als er bepaalde waarden zijn (grondwet) die echt door iedere politieke partij moeten worden gedeeld alvorens toe te treden tot het politieke speelveld.
Naar mijn mening moeten we zelfs de SGP verbieden mocht blijken dat zij zich niet aan de belangrijkste regels van het spel wil conformeren.
Naar mijn mening moeten we zelfs de SGP verbieden mocht blijken dat zij zich niet aan de belangrijkste regels van het spel wil conformeren.
Nounou... dus voor jou gelden de regels van het politieke spel boven de regels waar zij (als het goed is) voor staan?Vincent schreef:Zie je maar weer hoe belangrijk het is als er bepaalde waarden zijn (grondwet) die echt door iedere politieke partij moeten worden gedeeld alvorens toe te treden tot het politieke speelveld.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Ik zeg dit vooral natuurlijk met in het achterhoofd de islam. En met de gedachte dat het NT in een andere situatie werd geschreven, die wél heilzamer was voor het christendom dan de huidige.olfie schreef:Nounou... dus voor jou gelden de regels van het politieke spel boven de regels waar zij (als het goed is) voor staan?Vincent schreef:Zie je maar weer hoe belangrijk het is als er bepaalde waarden zijn (grondwet) die echt door iedere politieke partij moeten worden gedeeld alvorens toe te treden tot het politieke speelveld.
Hmm, ik vind de topictitel misleidend. Alsof Donner een die-hard moslimfundamentalist zou zijn die zelf de sharia in wil voeren. Wat ik begrijp is dat hij de theoretische mogelijkheid openhoudt voor moslims om langs democratische weg de sharia in te voeren. Wat dat betreft is zijn opvatting conform de grondwet, waarin de democratische spelregels zijn weergegeven.
Ik vind het een hele sterke van Donner.
Het is hopelijk een eye opener voor al die liberalen die zo hard schreeuwen zolang ze zelf nog invloed hebben.
Als Donner in plaats van de sharia de wetgeving van 1600 had genoemd zou het nooit zoveel aandacht gekregen hebben. De boodschap is hetzelfde: De grondwet is niet de norm maar de meerdeheid die de grondwet invult. De democratie is niet veilig gesteld met de huidige wetgeving. Er zit een mogelijkheid tot zelfdesctructie in het democratische systeem. Haal je dat eruit dan is het geen zuivere democratie meer.
Wil je als westers land geloofwaardig blijven, dan kun je dat gat niet dichten.
Het is hopelijk een eye opener voor al die liberalen die zo hard schreeuwen zolang ze zelf nog invloed hebben.
Als Donner in plaats van de sharia de wetgeving van 1600 had genoemd zou het nooit zoveel aandacht gekregen hebben. De boodschap is hetzelfde: De grondwet is niet de norm maar de meerdeheid die de grondwet invult. De democratie is niet veilig gesteld met de huidige wetgeving. Er zit een mogelijkheid tot zelfdesctructie in het democratische systeem. Haal je dat eruit dan is het geen zuivere democratie meer.
Wil je als westers land geloofwaardig blijven, dan kun je dat gat niet dichten.
Het is wel democratisch... de vraag is alleen of een democratie zo gezond is in een land van Jantje Smit op nummer 1 in de top-40 staat en Pim Fortuin wordt gekozen tot grootste nederlander.
Overigens klopt de topictitel totaal niet, Donner wil de Sharia helemaal niet invoeren. Hij wil het alleen niet wettelijk verbieden, mochten de moslims nog eens aan de macht komen hier.
Overigens klopt de topictitel totaal niet, Donner wil de Sharia helemaal niet invoeren. Hij wil het alleen niet wettelijk verbieden, mochten de moslims nog eens aan de macht komen hier.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."