Boekbespreking in de Saambinder

Adelbach
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jun 2006, 09:33

Boekbespreking in de Saambinder

Bericht door Adelbach »

Hoe komt het toch dat er in de Saambinder, weekblad van de Geref.Gemeenten, nooit een boek besproken wordt van
ds. L. Huisman en ds. C.G. Vreugdenhil?
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Goede wijn behoeft geen krans!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
jacob

Re: Boekbespreking in de Saambinder

Bericht door jacob »

Adelbach schreef:Hoe komt het toch dat er in de Saambinder, weekblad van de Geref.Gemeenten, nooit een boek besproken wordt van
ds. L. Huisman en ds. C.G. Vreugdenhil?
Gebeurd wel.

Ik kan me herinneren dat een van de "jeugd" boeken van ds Vreugdenhil is besproken. Het zou niet blijvend actueel zijn kan ik me nog herinneren. Was niet zo'n positieve recentie kan ik me herinneren.

Wat ik wel jammer vind is dat nooit het boek Man en vrouw in de traditie der eeuwen van Seldenrijk is gerecenseerd. Dat vind ik heel erg raar!
Adelbach
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jun 2006, 09:33

Bericht door Adelbach »

Waarschijnlijk verdacht zoals ook de boeken dit ik hebt genoemd.
jacob

Bericht door jacob »

Dat is waarschijnlijk ook het probleem.

Dhr Seldenrijk zet vraagtekens bij ons gebruik van het hoedje voor de vrouw en stelt dat vrouwen in "broekpak" niet tegen de Schrift in gaan.

Daarna zijn er nog enkele publicaties geweest in de SB dat dit wel verwerpelijk is zonder ook maar in het minst te reageren op de argumenten in dit boek.

Misschien kunnen we nog eens een lijstje maken voor de SB. Nog te recenseren :wink:

Dat dit boek nooit is besproken lijkt me ook wel ergens te begrijpen. Seldenrijk is een ambtsdrager in de GG (ten tijde van publicatie) en hij schopt gefundeerd tegen heilige huisjes. (wat moet je straks nog met opmerkingen van de kansel als broek en geestelijk leven kan niet samen gaan?) Maar ik heb er geen respect voor.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

jacob schreef:Seldenrijk is een ambtsdrager in de GG (ten tijde van publicatie) en hij schopt gefundeerd tegen heilige huisjes. (wat moet je straks nog met opmerkingen van de kansel als broek en geestelijk leven kan niet samen gaan?) Maar ik heb er geen respect voor.
Hë? Begrijp ik je goed? Je zegt dat het gefundeerd is - maar omdat het heilige huisjes zijn, mag het niet en heb jij er geen respect voor?
Adelbach
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jun 2006, 09:33

Bericht door Adelbach »

Ik ga eerst dit boek is kopen. Lijkt me wel intressant om te lezen hoe hij er vanuit de Bijbel over denkt.
Laten we maar eens wat boeken doorgeven aan 'het lijfblad' van de GG.
jacob

Bericht door jacob »

Hendrikus schreef:
jacob schreef:Seldenrijk is een ambtsdrager in de GG (ten tijde van publicatie) en hij schopt gefundeerd tegen heilige huisjes. (wat moet je straks nog met opmerkingen van de kansel als broek en geestelijk leven kan niet samen gaan?) Maar ik heb er geen respect voor.
Hë? Begrijp ik je goed? Je zegt dat het gefundeerd is - maar omdat het heilige huisjes zijn, mag het niet en heb jij er geen respect voor?
Ik heb er geen respect voor dat dit uit de weg is gegaan. Als je ergens voor staat moet je dat ook kunnen verdedigen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

jacob schreef: Ik heb er geen respect voor dat dit uit de weg is gegaan. Als je ergens voor staat moet je dat ook kunnen verdedigen.
Aha, je hebt geen respect voor het feit dat men zo'n boek niet recenseert. Nou snap ik 't. Uit je eerdere bericht bleek dat niet zo duidelijk.
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

...
Laatst gewijzigd door geledu op 25 aug 2010, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Bericht door elbert »

geledu schreef: Misschien is het beter om eens een topic te openen over de positieve kanten van de Gergem, mijn inziens is er nog veel waar we dankbaar voor mogen en moeten zijn.
Dat topic is er al hoor, zie http://www.refoforum.nl/viewtopic.php?t=20
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ik kreeg net van iemand een mailtje. Zijn dominee had gezegd: eerlijk geloof is niet bang voor zelfkritiek.

Na de dienst zei hij tegen de dominee: een eerlijke leer wel?

De dominee vond het geen leuk grapje..
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

elbert schreef:
geledu schreef: Misschien is het beter om eens een topic te openen over de positieve kanten van de Gergem, mijn inziens is er nog veel waar we dankbaar voor mogen en moeten zijn.
Dat topic is er al hoor, zie http://www.refoforum.nl/viewtopic.php?t=20
Over dingen die goed gaan ben je gauw uitgepraat. Ik kwam pas bij de dokter en ik zei dat ik kerngezond was. Vijf minuten later stond ik weer buiten. Mijn buurman, die allerlei kwalen had, bleef wel een uur binnen.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

...
Laatst gewijzigd door geledu op 25 aug 2010, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

geledu schreef:
Over dingen die goed gaan ben je gauw uitgepraat. Ik kwam pas bij de dokter en ik zei dat ik kerngezond was. Vijf minuten later stond ik weer buiten. Mijn buurman, die allerlei kwalen had, bleef wel een uur binnen.
Leuk gevonden !!

Maar hier lijkt het of elk kerkgenootschap kerngezond is behalve de Gergem.

Volgens mij is dat niet de realiteit !!!
waaraan meet je dat af?
Plaats reactie