Podcast

Podcast je weleens?

ja, muziek
3
4%
ja, preken
13
16%
ja, radioprogramma's
9
11%
ja, andere dingen
8
10%
nee, ik podcast niet
33
41%
Podcast???! Kun je dat eten?
14
18%
 
Totaal aantal stemmen: 80

Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Podcast

Bericht door Piet Puk »

Ik heb de podcast 'Door de ogen van de koning' geluisterd vanwege 10 jaar koningschap
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Podcast

Bericht door Job »

Zowel @Rian als @Piet Puk: hoe waren de ervaringen?
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Podcast

Bericht door rian »

De podcast kreeg ik getipt van een collega. Ik kreeg ook echt een specifieke link doorgestuurd.
Preek van ds. J.C. de Groot op Goede Vrijdag.
Hoewel dat al weer even geleden is, maakte dat toch niet uit. Ik heb de podcast in 1 x afgeluisterd. Normaal heb ik wel eens moeite met aandacht erbij houden.
Maar ik moet zeggen dat dat nu totaal niet het geval was, echt van het begin tot het einde met aandacht kunnen luisteren.
En wat me vooral trof was de enorme 'drang' van de predikant om de liefde van Christus uit te dragen. De preken die ik meestal hoor valt dat me minder op dan bij het luisteren van deze preek. Dus aangenaam verrast!!
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Podcast

Bericht door Zita »

Piet Puk schreef: 18 apr 2023, 12:09 Ik heb de podcast 'Door de ogen van de koning' geluisterd vanwege 10 jaar koningschap
Ik heb de podcast niet geluisterd, omdat een sprekende Willem-Alexander de neiging heeft om op mijn irritatie te werken. Bovendien een podcast van tig delen over - ja, waarover eigenlijk? Zo vreselijk veel heeft Willem-Alexander nou ook weer niet gepresteerd in de afgelopen tien jaar. Edwin Evers staat ook niet direct garant voor diepgang. Ik heb wel de samenvatting van Josine Droogendijk gelezen, en kreeg toen de indruk dat het enorme navelstaarderij was, met wat interessantdoenerij met zijn out-of-body-exoerience. Ik ben een redelijke voorstander van het koningshuis, maar dat is niet echt vanwege Willem-Alexander. Beatrix kon nog wel een soort imponerend zijn, maar Willem-Alexander vind ik vooral wat pocherig, onbenullig, posh en volks tegelijk.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12060
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Podcast

Bericht door Herman »

Hij is wel je koning.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Podcast

Bericht door Job »

rian schreef: 18 apr 2023, 19:14 De podcast kreeg ik getipt van een collega. Ik kreeg ook echt een specifieke link doorgestuurd.
Preek van ds. J.C. de Groot op Goede Vrijdag.
Hoewel dat al weer even geleden is, maakte dat toch niet uit. Ik heb de podcast in 1 x afgeluisterd. Normaal heb ik wel eens moeite met aandacht erbij houden.
Maar ik moet zeggen dat dat nu totaal niet het geval was, echt van het begin tot het einde met aandacht kunnen luisteren.
En wat me vooral trof was de enorme 'drang' van de predikant om de liefde van Christus uit te dragen. De preken die ik meestal hoor valt dat me minder op dan bij het luisteren van deze preek. Dus aangenaam verrast!!
Klinkt goed, bedankt he!
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Podcast

Bericht door Job »

Zita schreef: 18 apr 2023, 19:37
Piet Puk schreef: 18 apr 2023, 12:09 Ik heb de podcast 'Door de ogen van de koning' geluisterd vanwege 10 jaar koningschap
Ik heb de podcast niet geluisterd, omdat een sprekende Willem-Alexander de neiging heeft om op mijn irritatie te werken. Bovendien een podcast van tig delen over - ja, waarover eigenlijk? Zo vreselijk veel heeft Willem-Alexander nou ook weer niet gepresteerd in de afgelopen tien jaar. Edwin Evers staat ook niet direct garant voor diepgang. Ik heb wel de samenvatting van Josine Droogendijk gelezen, en kreeg toen de indruk dat het enorme navelstaarderij was, met wat interessantdoenerij met zijn out-of-body-exoerience. Ik ben een redelijke voorstander van het koningshuis, maar dat is niet echt vanwege Willem-Alexander. Beatrix kon nog wel een soort imponerend zijn, maar Willem-Alexander vind ik vooral wat pocherig, onbenullig, posh en volks tegelijk.
Het schijnt bedoeld te zijn als charme-offensief. Misschien moet je het dan toch maar luisteren en werkt het ook bij jou iets positiefs uit. Zeg ik neutraal hoor, want ik heb ze zelf niet geluisterd en zal het ook niet doen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Podcast

Bericht door Hendrikus »

Zita schreef: 18 apr 2023, 19:37
Piet Puk schreef: 18 apr 2023, 12:09 Ik heb de podcast 'Door de ogen van de koning' geluisterd vanwege 10 jaar koningschap
Ik heb de podcast niet geluisterd, omdat een sprekende Willem-Alexander de neiging heeft om op mijn irritatie te werken.
Als iemand op je irritatie werkt, kan dat ook positief uitwerken. Het zou je irritatie kunnen onderdrukken, bijvoorbeeld.
Maar waarschijnlijk bedoelde je dat iemand je irritatie opwekt. Da's iets anders ;)
~~Soli Deo Gloria~~
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Podcast

Bericht door rian »

Job schreef: 18 apr 2023, 21:55
rian schreef: 18 apr 2023, 19:14 De podcast kreeg ik getipt van een collega. Ik kreeg ook echt een specifieke link doorgestuurd.
Preek van ds. J.C. de Groot op Goede Vrijdag.
Hoewel dat al weer even geleden is, maakte dat toch niet uit. Ik heb de podcast in 1 x afgeluisterd. Normaal heb ik wel eens moeite met aandacht erbij houden.
Maar ik moet zeggen dat dat nu totaal niet het geval was, echt van het begin tot het einde met aandacht kunnen luisteren.
En wat me vooral trof was de enorme 'drang' van de predikant om de liefde van Christus uit te dragen. De preken die ik meestal hoor valt dat me minder op dan bij het luisteren van deze preek. Dus aangenaam verrast!!
Klinkt goed, bedankt he!
Graag gedaan!
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Podcast

Bericht door Anselmus »

Zita schreef:
Piet Puk schreef: 18 apr 2023, 12:09 Ik heb de podcast 'Door de ogen van de koning' geluisterd vanwege 10 jaar koningschap
Ik heb de podcast niet geluisterd, omdat een sprekende Willem-Alexander de neiging heeft om op mijn irritatie te werken. Bovendien een podcast van tig delen over - ja, waarover eigenlijk? Zo vreselijk veel heeft Willem-Alexander nou ook weer niet gepresteerd in de afgelopen tien jaar. Edwin Evers staat ook niet direct garant voor diepgang. Ik heb wel de samenvatting van Josine Droogendijk gelezen, en kreeg toen de indruk dat het enorme navelstaarderij was, met wat interessantdoenerij met zijn out-of-body-exoerience. Ik ben een redelijke voorstander van het koningshuis, maar dat is niet echt vanwege Willem-Alexander. Beatrix kon nog wel een soort imponerend zijn, maar Willem-Alexander vind ik vooral wat pocherig, onbenullig, posh en volks tegelijk.
Dan zou ik hem niet luisteren. Er zit een persoonlijke touch aan, maar tegelijk ook veel politieke correctheid en dus redelijk nietszeggend. Het gaat ook over onderwerpen waar ik geen raakvlak mee heb zoals voetbal en bekende zangers die overleden zijn. Verder vind ik het opvallend dat in het kader van inclusie en 'thuisgevoelbezoeken' er veel niet-Nederlandse namen voorbijkomen in de agenda van de koning, maar misschien komt dat nog in de volgende afleveringen. Het komt mij over als PR-materiaal om het imago wat op te krikken nu minder dan 50% van de bevolking nog voor een monarchie is. Daarom wordt er een persoonlijk beeld neergezet waarbij inderdaad niet veel diepgaande vragen gesteld worden en naar mijn idee het meeste vooraf besproken dan wel gescript is.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Podcast

Bericht door J.C. Philpot »

Aan mij werd door iemand aanbevolen: Haunted Cosmos

Allerlei bovennatuurlijke fenomenen (varierend van UFO's tot zeemonsters, verschijningen, vampieren, etc) besproken vanuit bijbels perspectief (de makers afficiëren zichzelf als Reformed).

https://podcasts.google.com/feed/aHR0cH ... NTUwLnJzcw

Ik ben net aan de eerste aflevering begonnen, maar de podcast is niet geschikt voor mensen met een uitgesproken materialistisch wereldbeeld :) Verder onthou ik me van een mening.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Podcast

Bericht door Floppy »

J.C. Philpot schreef: 12 sep 2023, 07:19 Aan mij werd door iemand aanbevolen: Haunted Cosmos

Allerlei bovennatuurlijke fenomenen (varierend van UFO's tot zeemonsters, verschijningen, vampieren, etc) besproken vanuit bijbels perspectief (de makers afficiëren zichzelf als Reformed).

https://podcasts.google.com/feed/aHR0cH ... NTUwLnJzcw

Ik ben net aan de eerste aflevering begonnen, maar de podcast is niet geschikt voor mensen met een uitgesproken materialistisch wereldbeeld :) Verder onthou ik me van een mening.
Grappig, dat lijkt wel wat op Jimmy Akin's Mysterious World https://podcasts.google.com/feed/aHR0cH ... N0ZXJpb3Vz, die dergelijke zaken vanuit een (relatief behoudende) Rooms-Katholieke visie beschouwt. Los van de uiteindelijke waardeoordelen vind ik de bespreking van de zeer uiteenlopende vreemde weredmysteries altijd erg interessant (bijvoorbeeld de Dyatlov Pass, of de UFO waarnemingen).
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Podcast

Bericht door J.C. Philpot »

Een andere tip is Fit op 4. In 9 weken naar 30 minuten hardlopen op klassieke muziek.

https://www.nporadio4.nl/podcasts/fit-op-4

Vanmorgen episode 11 gedaan.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Podcast

Bericht door parsifal »

Voor mij is het nog vooral heel veel geschiedenis.
Echter de ongelooflijke podcast van afgelopen weekend met Ard Louis was ook erg interessant (maar wel bekend als je al redelijk wat gelezen hebt over geloof en filosofie van natuurwetenschappen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Podcast

Bericht door Anselmus »

J.C. Philpot schreef: 13 sep 2023, 10:59 Een andere tip is Fit op 4. In 9 weken naar 30 minuten hardlopen op klassieke muziek.

https://www.nporadio4.nl/podcasts/fit-op-4

Vanmorgen episode 11 gedaan.
Dank voor de tip. Jammer dat ik van het bestaan niet afwist, maar leuk om het op te pakken vanaf seizoen 2.
Fides Quaerens Intellectum
Plaats reactie