PKN/HHK Katwijk / Harskamp / Abbenbroek / Achterberg

Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

waar blijven jullie nou in de topic " gelijkenissen?'
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Afgewezen schreef:
Ik sta er versteld van hoe snel een afgezaagde discussie met even veel vuur weer opnieuw kan worden gestart.
Ik vind niet dat dit mensen in hun waarde laat.
- Dat een discussie is afgezaagd heeft niet met de waarde van mensen te maken.
- Dat mensen deze discussie met even veel vuur opnieuw starten heeft ook niets met hun waarde te maken.

Ik heb duidelijk gezegd dat mensen moeten weten waar ze zelf over discussieren en houd er niet van als me dingen worden verweten over het 'niet in waarde laten van mensen'. Maar een vraag naar het nut van een zoveelste herhaling van zetten die overigens alleen maar voor ruzie zorgt lijkt me niet onredelijk.
Ten derde vind ik het jammer dat een 'bijbelstudie' te braafjes is.
Een bijbelstudie is niet braafjes. Wel het doen van zo'n voorstel om daarmee een discussie als nutteloos aan de kaak te stellen.
Je vroeg niet of ik het nutteloze van de discussie aan de kaak wilde stellen, je vroeg een alternatief. In dat verband noemde ik de bijbelstudie.
Verder ga ik met déze zinloze discussie niet verder.
Het begint inderdaad wat op nutteloos muggenziften te lijken. Maar de discussie is alleen maar zinloos omdat je van mijn drie punten op slechts twee ingaat, en wel de minst belangrijke. Punt twee was:
Ten tweede hoor ik nog steeds graag het echte nut van deze herhalingen.
Dát is mijn punt. En m.i. is dat punt absoluut niet zinloos. Hooguit off-topic maar ik zie niet veel on-topic reacties. Desnoods wordt dit maar even gesplitst. Dit punt is niet zinloos omdat ik wil weten wat de waarde is van het met elkaar doorpraten over dingen waar al ontzettend vaak over is gepraat. Nieuwe visies zijn altijd interessant en volgens mij zeg ik in mijn leven ook bijzonder vaak dezelfde dingen. Maar waarom gebeurt dit met een PKN/HHK-discussie die alleen maar wrok tegen elkaar oproept. Het is heel lang geleden dat ik het laatste nieuwe argument in deze discussie hoorde. En als ik de naam van dit topic zie, raad wat erin staat, erin kijk en vervolgens mijn vermoeden bevestigt zie - dan lijkt me een vraag naar het nut hiervan niet zinloos.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Ik sta er versteld van hoe snel een afgezaagde discussie met even veel vuur weer opnieuw kan worden gestart.
Ik vind niet dat dit mensen in hun waarde laat.
- Dat een discussie is afgezaagd heeft niets met de waarde van mensen te maken.
- Dat mensen deze discussie met even veel vuur opnieuw starten heeft ook niets met hun waarde te maken.

Ik heb duidelijk gezegd dat mensen moeten weten waar ze zelf over discussieren en houd er niet van als me dingen worden verweten over het 'niet in waarde laten van mensen'. Maar een vraag naar het nut van een zoveelste herhaling van zetten die overigens alleen maar voor ruzie zorgt lijkt me niet onredelijk.
Ten derde vind ik het jammer dat een 'bijbelstudie' te braafjes is.
Een bijbelstudie is niet braafjes. Wel het doen van zo'n voorstel om daarmee een discussie als nutteloos aan de kaak te stellen.
Je vroeg niet of ik het nutteloze van de discussie aan de kaak wilde stellen, je vroeg een alternatief. In dat verband noemde ik de bijbelstudie.
Verder ga ik met déze zinloze discussie niet verder.
Het begint inderdaad wat op nutteloos muggenziften te lijken. Maar de discussie is alleen maar zinloos omdat je van mijn drie punten op slechts twee ingaat, en wel de minst belangrijke. Punt twee was:
Ten tweede hoor ik nog steeds graag het echte nut van deze herhalingen.
Dát is mijn punt. En m.i. is dat punt absoluut niet zinloos. Hooguit off-topic maar ik zie niet veel on-topic reacties. Desnoods wordt dit maar even gesplitst. Dit punt is niet zinloos omdat ik wil weten wat de waarde is van het met elkaar doorpraten over dingen waar al ontzettend vaak over is gepraat. Nieuwe visies zijn altijd interessant en volgens mij zeg ik in mijn leven ook bijzonder vaak dezelfde dingen. Maar waarom gebeurt dit met een PKN/HHK-discussie die alleen maar wrok tegen elkaar oproept. Het is heel lang geleden dat ik het laatste nieuwe argument in deze discussie hoorde. En als ik de naam van dit topic zie, raad wat erin staat, erin kijk en vervolgens mijn vermoeden bevestigd zie - dan lijkt me een vraag naar het nut hiervan niet zinloos.
limosa

Bericht door limosa »

De topic gaat op slot. HHK-PKN discussies eindigen per definitie in een eindeloos wellus-nietus en hebben slechts hete hoofden en koude harten tot gevolg.

De vraag of het zinvol een reeds vaker gevoerde discussie opnieuw te starten kan in een nieuw topic.

groeten,
uw moderator
Gesloten