G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bauke
Berichten: 140
Lid geworden op: 10 jul 2019, 14:51

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Bauke »

Hoopvol schreef: 22 aug 2023, 16:21
Piet Puk schreef: 22 aug 2023, 12:21 Wat ik even niet snap: GPPB heeft in het eerste bericht aangegeven te stoppen met z'n commentaren in 2006.

Waarom hebben we het hier eigenlijk over (recente) stukjes van hem? Heb ik een bericht gemist waarin hij aangaf: bij nader inzien ga ik toch door?
Op YouTube staan een paar preken van hem..
Heb predikanten ooit horen zeggen: "Zeg * ben jij nog niet afgekraakt door GPP Burggraaf? Nou man, dan mag je je wel zorgen maken."
-DIA-
Berichten: 32750
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door -DIA- »

Psalm 34 : 7
Houdt dan uw tong in toom;
Dat zij nooit schand'lijk spreek' of smaal';
Dat nooit bedrog of leugentaal
Op uwe lippen koom'.
Betreedt het rechte spoor;
Veracht het kwaad; jaagt naar den vreê.
God ziet de vromen, en hun beê
Geeft Hij altoos gehoor.

Psalm 34 : 7
God zorgt, als 't leed genaakt,
Dat hij niet gans ternederstort';
Dat hem geen been gebroken word';
't Is God, die hem bewaakt.
De snode boosheid baart
Den goddeloze vloek en dood;
Daar hij, die d' onschuld stout verstoot,
Zelf schuldig wordt verklaard.

Hier is een zeer ernstige preek, die heel goed past op u en mij en ons allemaal.
Nee, dit is niet hard, dit is waar.

https://www.youtube.com/watch?v=jLycyEgtgOI
Laatst gewijzigd door -DIA- op 22 aug 2023, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Piet Puk
Berichten: 5460
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Piet Puk »

Hoopvol schreef: 22 aug 2023, 16:21
Piet Puk schreef: 22 aug 2023, 12:21 Wat ik even niet snap: GPPB heeft in het eerste bericht aangegeven te stoppen met z'n commentaren in 2006.

Waarom hebben we het hier eigenlijk over (recente) stukjes van hem? Heb ik een bericht gemist waarin hij aangaf: bij nader inzien ga ik toch door?
Op YouTube staan een paar preken van hem..
Zijn dat preken of scheldkanonnades?
-DIA-
Berichten: 32750
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door -DIA- »

Piet Puk schreef: 22 aug 2023, 19:29
Hoopvol schreef: 22 aug 2023, 16:21
Piet Puk schreef: 22 aug 2023, 12:21 Wat ik even niet snap: GPPB heeft in het eerste bericht aangegeven te stoppen met z'n commentaren in 2006.

Waarom hebben we het hier eigenlijk over (recente) stukjes van hem? Heb ik een bericht gemist waarin hij aangaf: bij nader inzien ga ik toch door?
Op YouTube staan een paar preken van hem..
Zijn dat preken of scheldkanonnades?
Moeten we die man op een openbaar forum afbranden. Ook al kunnen we het niet altijd met hen eens zijn?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef: 22 aug 2023, 19:32
Piet Puk schreef: 22 aug 2023, 19:29
Hoopvol schreef: 22 aug 2023, 16:21
Piet Puk schreef: 22 aug 2023, 12:21 Wat ik even niet snap: GPPB heeft in het eerste bericht aangegeven te stoppen met z'n commentaren in 2006.

Waarom hebben we het hier eigenlijk over (recente) stukjes van hem? Heb ik een bericht gemist waarin hij aangaf: bij nader inzien ga ik toch door?
Op YouTube staan een paar preken van hem..
Zijn dat preken of scheldkanonnades?
Moeten we die man op een openbaar forum afbranden. Ook al kunnen we het niet altijd met hen eens zijn?
Heb je wel eens een dergelijke preek beluisterd?
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door MGG »

Zeeuw schreef: 22 aug 2023, 19:43
-DIA- schreef: 22 aug 2023, 19:32
Piet Puk schreef: 22 aug 2023, 19:29
Hoopvol schreef: 22 aug 2023, 16:21

Op YouTube staan een paar preken van hem..
Zijn dat preken of scheldkanonnades?
Moeten we die man op een openbaar forum afbranden. Ook al kunnen we het niet altijd met hen eens zijn?
Heb je wel eens een dergelijke preek beluisterd?
Wat ik net gehoord heb was geen preek, maar geraaskal van een complotdenker.
-DIA-
Berichten: 32750
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef: 22 aug 2023, 19:43 Heb je wel eens een dergelijke preek beluisterd?
Jawel, ik keur niet alles goed. Op zich qua leer vindt ik geen afwijking maar, we kunnen de waarheid recht spreken en toch koud overkomen. Ik weet niet of u begrijpt wat ik bedoel. We mogen wel de waarheid zeggen, maar dan wel in oprechtheid en, dan weten wij ook dat hij ook een mens is met een ziel voor de eeuwigheid. Als er ook maar één woordje bij is wat God zou willen gebruiken tot ontdekking, ontgronding en ontbloting (ook zoiets wat je bijna niet meer hoort) dan is het goed. Maar ik oordeel niet over die man, ook al zie ik wel die hardheid. In een bos druiven is soms most verborgen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Bonny »

GPPB verdedigt zijn stijl door te vergelijken met Elia. Hij bespotte de Baäls-priesters ook met een heilige toorn...

Eerst was hij 'gewoon' fundamentalistisch. Dat kon ik op zich nog wel waarderen: hij bleef tenminste consequent :). Probleem is wel dat hij altijd gelijk heeft. Later is hij volledig ondergedompeld in de complotten. Wat groen is, is bij hem geel en andersom.
The Groom's still waiting at the altar
-DIA-
Berichten: 32750
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door -DIA- »

Bonny schreef: 22 aug 2023, 20:17 GPPB verdedigt zijn stijl door te vergelijken met Elia. Hij bespotte de Baäls-priesters ook met een heilige toorn...

Eerst was hij 'gewoon' fundamentalistisch. Dat kon ik op zich nog wel waarderen: hij bleef tenminste consequent :). Probleem is wel dat hij altijd gelijk heeft. Later is hij volledig ondergedompeld in de complotten. Wat groen is, is bij hem geel en andersom.
Soms hoor je zo'n spotlachje, ja. Dat kan ik niet waarderen. Beter toch ernstig spreken dan zo.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Bonny »

Ik heb wel eens wat "preken" van hem beluisterd op youtube. Het sticht niet.
The Groom's still waiting at the altar
-DIA-
Berichten: 32750
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door -DIA- »

Bonny schreef: 22 aug 2023, 20:23 Ik heb wel eens wat "preken" van hem beluisterd op youtube. Het sticht niet.
Dat is het ook juist. Maar goed, om dat op een forum breed uit te meten, als je die preek van ds Huijser hebt gehoord wordt je toch voorzichtig met achterklap en als we beseffen wat dat inhoudt. Deze man heeft hier geen weerwoord.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Jeremiah »

Dit is een zuivere preek.

https://www.youtube.com/watch?v=-gQ0dHz ... htJeHeuvel

Wat ie over de SGP, RD enz zegt vind ik niet fraai.
-DIA-
Berichten: 32750
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door -DIA- »

Jeremiah schreef: 22 aug 2023, 20:28 Dit is een zuivere preek.

https://www.youtube.com/watch?v=-gQ0dHz ... htJeHeuvel

Wat ie over de SGP, RD enz zegt vind ik niet fraai.
Op zich waar, maar, zoals een vriend boven opmerkte, het sticht niet. Hoe waar het ook is. Hier luister ik toch liever niet naar. Hij gaat wel ver met woorden die niet stichten maar afstoten. Woorden die niet veel onderdoen voor ds. vdB. Dat begrijpt iedereen wel. Hoewel de waarheid wel gezegd wordt, maar die harde woorden. Misschien heb ik alweer teveel gezegd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Jeremiah »

-DIA- schreef: 22 aug 2023, 20:35
Jeremiah schreef: 22 aug 2023, 20:28 Dit is een zuivere preek.

https://www.youtube.com/watch?v=-gQ0dHz ... htJeHeuvel

Wat ie over de SGP, RD enz zegt vind ik niet fraai.
Op zich waar, maar, zoals een vriend boven opmerkte, het sticht niet. Hoe waar het ook is. Hier luister ik toch liever niet naar. Hij gaat wel ver met woorden die niet stichten maar afstoten. Woorden die niet veel onderdoen voor ds. vdB. Dat begrijpt iedereen wel. Hoewel de waarheid wel gezegd wordt, maar die harde woorden. Misschien heb ik alweer teveel gezegd.
Hem met ds vdB vergelijken? Zeker niet. Burggraaf is zuiver in de leer. Alleen de manier waarop en wat hij er bij haalt is niet fraai.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef: 22 aug 2023, 20:27
Bonny schreef: 22 aug 2023, 20:23 Ik heb wel eens wat "preken" van hem beluisterd op youtube. Het sticht niet.
Dat is het ook juist. Maar goed, om dat op een forum breed uit te meten, als je die preek van ds Huijser hebt gehoord wordt je toch voorzichtig met achterklap en als we beseffen wat dat inhoudt. Deze man heeft hier geen weerwoord.
Er zijn veel mensen die geprobeerd te hebben met deze man in gesprek te gaan DIA. Maar dat gaat niet. Het is geen achterklap om iets te vinden van iets dat openbaar wordt gepropageerd.
Ik zou de preken van ds Huijser eens langs die van deze man leggen. Het verschil is levensgroot.
Plaats reactie