G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

-DIA-
Berichten: 32749
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef: 23 aug 2023, 10:14
-DIA- schreef: 23 aug 2023, 10:07 Gaat het nu off-topic? Ja, ik heb een waarschuwing, maar ik kan niet lezen waarvoor. Misschien mag ik dat weten? Kort samengevat: Ik kan me niet verenigen met alles wat GPPB zegt, en vooral het taalgebruik is wel stuitend. Is het hierom dat ik een waarschuwing kreeg? Verder ben ik voorzichtig om over een persoon te spreken 'achter zijn rug'. Mag ik in dit verband wijzen op de zo ernstige preek van ds. Huijser over het 9e gebod, waar de catechismus spreekt over het liefhebben van waarheid, en over wat het gevolg is van leugen en achterklap (spreken over iemand achter zijn rug): tenzij ik de zware toorn Gods op mij laden wil. Ik denk dat dit ons allen voorzichtig moet maken. Ook het veranderen van de klemtoon van iemands woorden kan al onder dit oordeel vallen. Of de manier van spreken, waarin een mens (medemens) omlaag wordt gehaald. In dit verband verwijs ik (misschien nog eenmaal) naar de catechismus, en de preek daarover die ik hierboven heb geplaatst. Mij dunkt dat dit recht is, maar tevens is de mens volmaakt, die in woorden niet eens struikelt. Dan is er nog een groot verschil in struikelen en moedwillig afwijken of zondigen.
We wachten maar af wat er over ons komt. De gedachten vermenigvuldigen zich.
Iemand die als middel slechts de tirade hanteert, is iemand om te negeren. Er is niets mis met kritisch zijn, maar deze man trekt het telkenmale in het absurde. Het lijkt wel een typetje van Van Kooten en De Bie.
Die mensen ken ik niet, naar waartoe dan die waarschuwing?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door HersteldHervormd »

-DIA- schreef: 23 aug 2023, 10:07 Gaat het nu off-topic? Ja, ik heb een waarschuwing, maar ik kan niet lezen waarvoor. Misschien mag ik dat weten? Kort samengevat: Ik kan me niet verenigen met alles wat GPPB zegt, en vooral het taalgebruik is wel stuitend. Is het hierom dat ik een waarschuwing kreeg? Verder ben ik voorzichtig om over een persoon te spreken 'achter zijn rug'. Mag ik in dit verband wijzen op de zo ernstige preek van ds. Huijser over het 9e gebod, waar de catechismus spreekt over het liefhebben van waarheid, en over wat het gevolg is van leugen en achterklap (spreken over iemand achter zijn rug): tenzij ik de zware toorn Gods op mij laden wil. Ik denk dat dit ons allen voorzichtig moet maken. Ook het veranderen van de klemtoon van iemands woorden kan al onder dit oordeel vallen. Of de manier van spreken, waarin een mens (medemens) omlaag wordt gehaald. In dit verband verwijs ik (misschien nog eenmaal) naar de catechismus, en de preek daarover die ik hierboven heb gelinkt. Mij dunkt dat dit recht is, maar tevens is de mens volmaakt, die in woorden niet eens struikelt. Dan is er nog een groot verschil in struikelen en moedwillig afwijken of zondigen.
We wachten maar af wat er over ons komt. De gedachten vermenigvuldigen zich.
Als je dit echt zo serieus zou nemen zou je ook niet zo praten over andere dominees met hun prediking die niet deugen volgens jou.
Maar ergens heb je wel gelijk, roddelen of achter iemands rug negatief praten is ook niet goed.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Charles »

-DIA- schreef: 22 aug 2023, 11:15
Charles schreef: 21 aug 2023, 14:52 Al spreek ik in de talen van mensen
en engelen,
maar liefde heb ik niet,-
geworden ben ik een galmend stuk brons
of een dof-dreunende handtrom.
Dat is een mooi gedicht, maar tegelijk een aangrijpende waarheid.
Dat 'gedicht' is 1 Korinthe 13 in de Naardense vertaling.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Ad Anker »

Hier wat gesnoeid. Er is een meldknop om zaken te melden die niet door de beugel kunnen. Maak er gebruik van!
-DIA-
Berichten: 32749
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door -DIA- »

HersteldHervormd schreef: 23 aug 2023, 10:58
-DIA- schreef: 23 aug 2023, 10:07 Gaat het nu off-topic? Ja, ik heb een waarschuwing, maar ik kan niet lezen waarvoor. Misschien mag ik dat weten? Kort samengevat: Ik kan me niet verenigen met alles wat GPPB zegt, en vooral het taalgebruik is wel stuitend. Is het hierom dat ik een waarschuwing kreeg? Verder ben ik voorzichtig om over een persoon te spreken 'achter zijn rug'. Mag ik in dit verband wijzen op de zo ernstige preek van ds. Huijser over het 9e gebod, waar de catechismus spreekt over het liefhebben van waarheid, en over wat het gevolg is van leugen en achterklap (spreken over iemand achter zijn rug): tenzij ik de zware toorn Gods op mij laden wil. Ik denk dat dit ons allen voorzichtig moet maken. Ook het veranderen van de klemtoon van iemands woorden kan al onder dit oordeel vallen. Of de manier van spreken, waarin een mens (medemens) omlaag wordt gehaald. In dit verband verwijs ik (misschien nog eenmaal) naar de catechismus, en de preek daarover die ik hierboven heb gelinkt. Mij dunkt dat dit recht is, maar tevens is de mens volmaakt, die in woorden niet eens struikelt. Dan is er nog een groot verschil in struikelen en moedwillig afwijken of zondigen.
We wachten maar af wat er over ons komt. De gedachten vermenigvuldigen zich.
Als je dit echt zo serieus zou nemen zou je ook niet zo praten over andere dominees met hun prediking die niet deugen volgens jou.
Maar ergens heb je wel gelijk, roddelen of achter iemands rug negatief praten is ook niet goed.
Ik spreek nooit (kijk maar na) over dominees die niet deugen. Immers wie deugt wel? Wel kunnen er dominees zijn die een ander evangelie brengen, en dat mag benoemd worden. Noem dan liever geen namen, maar beperk het beter tot de dwaling, of hetgeen niet gezegd wordt. Bijvoorbeeld is het in de prediking vanouds zo dat er wordt opgeroepen tot bekering, en wordt er gewaarschuwd voor de zonden. Het stellen dat allen in de gemeente als bekeerde mensen worden aangesproken is niet Bijbels. Ook het achterwege laten van waarschuwingen kan ik niet als Bijbels zien. Ook in de brieven van Paulus b.v. wordt op afwijkingen gewezen. En laten we niet vergeten hoe ernstig de Heere Jezus sprak over de 'kerk' zoals zich die in die dagen openbaarde. Dit kon men niet verdragen en was het middel dat uitgevoerd moest worden bij God vandaan: Hij moest zwijgen en dat liep uit op de kruisiging, wat tenslotte het behoud van Zijn Kerk inhield.
Kort samengevat: We spreken (alleen al om hun ambs wil) niet over dominees die niet deugen, want dan gaan we onszelf ook voorbij. Immers er is na de val geen enkel mens die deugt.

Ik zie nu groene letters, en hoop dat het nu goed komt? En dat ik mag weten waarvoor ik de waarschuwing kreeg.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
stephan321
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mei 2016, 20:07

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door stephan321 »

Dat er mensen zijn die de schijn opwekken om hem maar enigszins te verdedigen snap ik niet. Zomaar wat stukken die geschreven zijn door deze meneer Burggraaf:
---
Beroepshuichelaar, pelagiaanse Tim Keller-fan, Olie-B-Bommel fantast, ontmaskerde judasspeler met Rutte I, prostitutie-promotor, verrader jegens Libische christenen, refofiele homo-propagandeur, pro-abortuslimieter, Schriftvervalser en second lover/feminist, SGP-voorman, dhr. C. van der Staaij, krijgt van de maffiapers (inclusief het RD), een staande ovatie voor zijn "succesvolle" aangenomen amendementen der ongerechtigheid !!

Homohuiskamer-opener, ex-SGP-lijder, dhr. Van der Vlies werd destijds massaal-nationaal-theatraal toegejuicht en door het refodom bewierookt en gefeliciteerd met zijn 20000+ kamerdagen, terwijl Christus de vloek zet op die belials-toejuichingen (Lukas 6:26) en aan SGP-leugenaars die bedriegelijke weegstenen hanteren, heeft God een gruwel (Spreuken 20:10/23). De SGP die volop met de wereld (Rutte-regime) participeert openbaart zich als een vijand van God (Jakobus 4:4).
------

Van de scriba der Gereformeerde Gemeente te Berkenwoude:

Geachte heer Burggraaf,

Ik kwam op uw website terecht, hoe dat doet niet ter zake. Ik ben geschrokken van uw liefdeloosheid en goddeloosheid. Ik moet u ernstig waarschuwen dat u hiermee moet stoppen. Bid God om vergeving! Vraag er om dat Hij u niet oordeelt met het oordeel waarmee u anderen oordeelt!

Met vriendelijke groet, J.J. vd W.

---------------------------------------------------------

----------


Mijn antwoord aan scriba JJvdW:

Heer VdW.,

1. Uw ongenuanceerde lastergal is een bekende en afgezaagde langspeelplaat van de dode godsdienst en we hebben uw sanhedristische schrijverij aan de Heere ter inzage gegeven.

De Heere is geen ledig toeschouwer en Zijn antwoord op de voor mij bekende laster bepaalt ook uw positie, want Hij heeft tot mij gezegd: "De lieden die met u twisten, zullen vergaan!"

U slaat in de lucht als een zwakzinnige, zonder enig bijbels geldig bewijs aan te voeren, zoals zo vele belijders menen te doen. U doet dus aan pure laster, hetgeen mij echter niet deert, aangezien gij mij met al die vrome lasterpraat alleen maar decoreert in de orde van de Leeuw uit Juda's stam!

Uw voert de strijd tegen vlees en bloed en het klinkt heel vroom wat u schrijft, maar het is van de duivel ingegeven. Om uw eigen ongerechtigheid te bedekken, bedient u zich van een vals getuigenis, maar ik zie dat gij zijt in een gans bittere gal, een samenknoopsel van ongerechtigheid.

De ongerechtigheid op uw tuchtloze kerkelijke website www.gergemberkenwoude.nl wedijvert met de ongerechtigheid van Sodom en Gomorra en is een hol van de duivel gelijk. Voer onderstaande link in uw browserregel ter inzage van het nudisten-vermaak van de GG-kerkjeugd te Berkenwoude.

http://www.gergemberkenwoude.nl/index.p ... &Itemid=22

U bent een wolf in schaapsklederen met uw vrome praat, hetgeen uit bovenstaande link blijkt door de kerkjeugd ter helle te dirigeren met kerkelijk georganiseerde(!) zwembad-entertainment, waarin jongens en meisjes elkaar hun blote lijven presenteren. Als u meent dat dit nog iets te maken heeft met de ware godsdienst, laat staan met de roeping der kerk, dan bent u een volbloed antichrist.

Lasterraars zoals u, die zonder enig geldig bewijs beschuldigingen aan derden uitkramen, staan voor God en daarmee handelt de Heere zoals Hij gezegd heeft, indien gij u niet bekeert.

"Meneer, kijk uit dat God uw spottende tong niet uitrukt en uw vlees de vogelen des hemels laat eten" (ds. A. Peden op Bass Rock tegen een spotter), want God laat niet met Zich spotten en ook niet met het bijbelse getuigenis waartoe de Heere mij geroepen heeft.

Deze correspondentie zal in fragmenten publiek worden gemaakt, omdat spotboeven zoals u de mond gestopt moeten worden, naar 's Heeren bevel en omdat u meent als scriba van de GG te Berkenwoude -dus ambtelijk- een persoonlijke mail naar mij te kunnen schrijven, ZONDER uw kerkenraad hiervan vooraf in kennis te stellen!

Een en ander kan uw ambt kosten, maar dat deert me niets, immers, schijnvrome lasterkoppen zoals u, zijn er al meer dan genoeg en zijn het ambt onwaardig.

God verlosse Zijn Kerk van dit soort arbeiders van de satan, zoals u zich blootgeeft.

De HEERE richte tussen mij en tussen u!

GPPB.
---------

Sorry hoor, maar deze man is toch niet normaal? En inderdaad, iedere klok staat tweemaal per dag gelijk, maar daardoor kun je deze man toch niet serieus nemen? De ergste oorlogsmisdadigers hebben waarschijnlijk ook nog wel wat goede dingen gezegd in hun leven, maar dat maakt de verkeerde dingen die ze gedaan hebben toch niet minder erg?
KDD
Berichten: 1533
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door KDD »

Ik vraag me af of ook andere godsdiensten zulke mensen in hun midden hebben. Zou er zulke mensen zijn in de roomse kerk? Of binnen de islam?
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Simon0612 »

Ik denk dat we er kort over kunnen zijn. Websites als van Kleen, GPPB als ook https://waregodsdienst.wixsite.com/, http://www.refodom.com/ en https://refoafval.com/ moet je ver vandaan blijven. Kleen en GPPB hebben wat rechtzinnige artikelen van oudvaders en puriteinen op de site geplaatst (lokkertjes?). Maar veelal is het eigen opinie die volgens mij menigmaal grenst aan de zonde tegen de Heilige Geest. Men durft predikanten uit te maken voor alles wat een normaal mens niet over de lippen krijgt, evenals hun predicaties (en dus ook hun Zender?). Je kan en mag wel eens ergens wat van vinden, maar op deze manier zeker niet. Zodoende, ver vandaag blijven.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
refomart
Inactief
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 dec 2022, 10:33

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door refomart »

Ook weer niet te ver! Het zijn duidelijke waarschuwingen.
Dit ontstaat wanneer de kerk de gezonde leer met bijbehorende tucht verlaat.
Dan ontstaat allerlei wind van leer met alle daarbij behorende gevoeligheden.

Waar we wel ver van mogen weg blijven is elk vermogen gedacht in de mens.
En daaruit ook elk activisme en handelen van de mens.
Dat zijn zaken die niet te combineren zijn met de gezonde leer van Christus.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Bonny »

stephan321 schreef: 23 aug 2023, 14:20 Dat er mensen zijn die de schijn opwekken om hem maar enigszins te verdedigen snap ik niet. Zomaar wat stukken die geschreven zijn door deze meneer Burggraaf:

----------



De Heere is geen ledig toeschouwer en Zijn antwoord op de voor mij bekende laster bepaalt ook uw positie, want Hij heeft tot mij gezegd: "De lieden die met u twisten, zullen vergaan!"

[...]

"Meneer, kijk uit dat God uw spottende tong niet uitrukt en uw vlees de vogelen des hemels laat eten" (ds. A. Peden op Bass Rock tegen een spotter), want God laat niet met Zich spotten en ook niet met het bijbelse getuigenis waartoe de Heere mij geroepen heeft.

[...]

De HEERE richte tussen mij en tussen u!

GPPB.
---------

Een paar quotes er uitgelicht omdat die wel exemplarisch zijn voor het denken van GPPB. Hij is de enige ware en laatste dienstknecht des HEEREN in Nederland. Je moet maar durven. Voer voor psychologen, denk ik.
The Groom's still waiting at the altar
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef: 23 aug 2023, 10:15
Die mensen ken ik niet, naar waartoe dan die waarschuwing?
Wethouder Hekking. Een gevleugeld begrip binnen ambtelijke kringen.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Bonny »

Ik meende dat de gemeente Juinen in de jaren negentig is opgegaan in de gemeente Borkelen.
The Groom's still waiting at the altar
Bertiel
Berichten: 4621
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Bertiel »

Mijn naam wordt genoemd!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Geytenbeekje »

Bertiel schreef: 23 aug 2023, 22:53 Mijn naam wordt genoemd!
Je bent in een klap beroemd....
Heb je linkje ? In welk context?
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door HersteldHervormd »

Simon0612 schreef: 23 aug 2023, 15:26 Ik denk dat we er kort over kunnen zijn. Websites als van Kleen, GPPB als ook https://waregodsdienst.wixsite.com/, http://www.refodom.com/ en https://refoafval.com/ moet je ver vandaan blijven. Kleen en GPPB hebben wat rechtzinnige artikelen van oudvaders en puriteinen op de site geplaatst (lokkertjes?). Maar veelal is het eigen opinie die volgens mij menigmaal grenst aan de zonde tegen de Heilige Geest. Men durft predikanten uit te maken voor alles wat een normaal mens niet over de lippen krijgt, evenals hun predicaties (en dus ook hun Zender?). Je kan en mag wel eens ergens wat van vinden, maar op deze manier zeker niet. Zodoende, ver vandaag blijven.
Bij Kleen kan je nog echt wat vinden, ook wel op een redelijk normale toon.

Ik zou toch niet zo snel woorden als zonde tegen de Heilige Geest in mijn mond nemen.

Verder wel helemaal eens met je hoor Simon.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie