G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door ndonselaar »

APELDOORN - De auteur G. P. P. Burggraaf stopt met zijn commentaar op het actuele nieuws. Dat schrijft hij in een persbericht op zijn website ”De Rokende Vlaswiek”. De auteur wil zich verder richten op „de verkondiging van het Evangelie.”

Op de site http://www.derokendevlaswiek.nl verschenen ruim een jaar lang diverse commentaren op artikelen uit deze krant. Volgens Burggraaf (ook bekend als GPPB) sluit de rubriek „omdat wij niet willen fungeren als een dagblad, zoals het RD dat is.”

Burggraaf: „We hebben in genoemd tijdsbestek een aantal actuele zaken en gebeurtenissen middels krantenberichten van commentaar voorzien. We hopen dat veler ogen zijn opengegaan voor de toenemende secularisatie op politiek, kerkelijk en geestelijk terrein.’’

De commentaren van de sinds 2001 in Canada woonachtige Burggraaf lieten aan duidelijkheid vaak niets te wensen over. Op de internetpagina leverde hij op diverse kerken en kerkleiders regelmatig felle kritiek. Burggraaf heeft ook verschillende boeken op zijn naam staan.

Bron: http://www.refdag.nl
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Hij stopt dus met roken, zogezegd. :wink:

Dacht altijd dat hij in Stolwijk woont.
Leonius

Bericht door Leonius »

Gelukkig maar.... Ik vind hem zo hard, liefdeloos en gevoelloos in zijn 'artikelen'.....
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Bij hem zijn het niet .. weinig uitverkorenen...

.............maar ik ben bijna alleen uitverkoren.....!
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Ik denk dat er nu pas ogen open zullen gaan....
hij gaat nu het evangelie verspreiden.
zijn ogen zijn nu ook pas opengegaan.
Het evangelie van Jezus Christus doet meer kracht
dan de commentaren van GPBB.

Hoera!
jacob

Bericht door jacob »

Dat deed hij overigens al hoor.

Als je ziet wat hij onder de indianen heeft gedaan dan geloof je je ogen niet.

Tis een rare antinomiaan.
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Bericht door elbert »

jacob schreef:Dat deed hij overigens al hoor.

Als je ziet wat hij onder de indianen heeft gedaan dan geloof je je ogen niet.

Tis een rare antinomiaan.
Hij is in elk geval niet onduidelijk qua woordkeus. :)

Maar wat deed hij onder indianen dan?
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ik heb nog een boekje van hem in de aanbieding. Klik hier
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

kLas zo nu en dan nog wel eens wat van hem op z'n site. Moet zeggen dat ik veel dingen met hem eens kon zijn (bijvoorbeeld zijn studie over Lea en Rachel n.a.v. meditatie van ds. B. Reinders jr.)

Maar verder kreeg ik rillingen van de toon. Kreeg altijd een beetje het Dennis Grutzmacher gevoel. Idd wat hier opgemerkt werd "niet weinige uitverkoren..... maar alleen ik uitverkoren".
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Die studies zijn idd het lezen waard.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Kislev schreef:kLas zo nu en dan nog wel eens wat van hem op z'n site. Moet zeggen dat ik veel dingen met hem eens kon zijn (bijvoorbeeld zijn studie over Lea en Rachel n.a.v. meditatie van ds. B. Reinders jr.)
In deze studie heefthij inderdaad een punt. Wat ik dan niet begrijp is zijn studie over Demas. Rachel krijgt wel een eerlijke behandeling van GPPB, terwijl Demas geen enkele kans meer maakt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

De naam Benoni was voor Jacob toch blijkbaar niet acceptabel. Ik las eens ergens dat een 21e-eeuwse vrouw: 'rotjong' zou zeggen. Dan kan ik snappen dat Jacob de neutralere(?) naam "rechterhandzoon" kiest.
Feit is gewoon dat we maar weinig weten van het geestelijk leven van de Bijbelheiligen.

Van Demas staat klip en klaar dat hij de tegenwoordige wereld heeft liefgehad. Het lijkt meer op een heilige die afgevallen is.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

refo schreef:De naam Benoni was voor Jacob toch blijkbaar niet acceptabel. Ik las eens ergens dat een 21e-eeuwse vrouw: 'rotjong' zou zeggen. Dan kan ik snappen dat Jacob de neutralere(?) naam "rechterhandzoon" kiest.
Feit is gewoon dat we maar weinig weten van het geestelijk leven van de Bijbelheiligen.
Ds. P.J. Visser legt de naam Benoni uit als "stuk verdriet"
Van Demas staat klip en klaar dat hij de tegenwoordige wereld heeft liefgehad. Het lijkt meer op een heilige die afgevallen is.
Ds. H. Veldkamp noemt Demas in zijn boek "Dubieuze posten" en stelt de opmerking van "de tegenwoordige wereld" als zou hij uit het 'ambt' gestapt zijn en een aards beroep gekozen hebben. Het is het enige boek waar ik dit zo uitgelegd heb gezien.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Bericht door elbert »

Uit nieuwsgierigheid heb ik weer eens op de site van de heer GPPB gekeken en ik zag dat hij sinds het bericht van 20 juni minimaal 2 commentaren heeft toegevoegd. Hij kan het dus blijkbaar niet laten, dus zo consequent is het allemaal niet. Wat wel consequent is, is dat de commentaren weer zo zuur zijn als azijn.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

jacob schreef:Dat deed hij overigens al hoor.

Als je ziet wat hij onder de indianen heeft gedaan dan geloof je je ogen niet.

Tis een rare antinomiaan.
Wat heeft hij voor spectaculairs gedaan onder de indianen dan?

ps. Antinomiaan? Daar heb ik vanmorgen een topic over geopend! :)
Plaats reactie