Curatorium GG

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Hendrikus schreef:Waarde Erasmiaan: gij spreekt in raadselen.
Wie probeert nu welke ligging op te dringen? Wat wordt er op dit forum gepropageerd? Kun je iets duidelijker zijn?
Nu is het mijn beurt om me af te vragen waar jij de laatste (forum) jaren gebivakkeerd hebt? En of jij een vreemdeling in Forumland bent?
Leonius

Bericht door Leonius »

Erasmiaan schreef:
Hendrikus schreef:Waarde Erasmiaan: gij spreekt in raadselen.
Wie probeert nu welke ligging op te dringen? Wat wordt er op dit forum gepropageerd? Kun je iets duidelijker zijn?
Nu is het mijn beurt om me af te vragen waar jij de laatste (forum) jaren gebivakkeerd hebt? En of jij een vreemdeling in Forumland bent?
Beste Erasmiaan, het is toch zelfs op dit forum duidelijk dat er verschillende stromingen bestaan binnen gergemland?! Ik geloof dat jij behoorlijk andere opvattingen op na houdt dan anderen op dit forum. Adrianus en ikzelf denken bijvoorbeeld ook niet bepaald hetzelfde over zaken, en toch zijn we allebei lid van de GG. Unionist heeft gelijk als hij zegt dat er altijd een bepaalde bandbreedte bestond. Dat heeft te maken met de wordingsgeschiedenis van de GG (ken je geschiedenis zou ik zeggen!) De GG was immers het product' van verschillende afgescheiden kerken.... Alleen is er een verschil: vroeger verdroegen ze elkander en respecteerden elkaars meningen, ook al waren die verschillend. Nu verkettert men elkaar om het minste of geringste en houdt de één de ander verdacht!!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Leonius schreef:Adrianus en ikzelf denken bijvoorbeeld ook niet bepaald hetzelfde over zaken
Nu spreek je pas echt in raadselen. :shock:
Leonius

Bericht door Leonius »

Tiberius schreef:
Leonius schreef:Adrianus en ikzelf denken bijvoorbeeld ook niet bepaald hetzelfde over zaken
Nu spreek je pas echt in raadselen. :shock:
Dus toch van een andere planeet..... :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Erasmiaan schreef:
Hendrikus schreef:Waarde Erasmiaan: gij spreekt in raadselen.
Wie probeert nu welke ligging op te dringen? Wat wordt er op dit forum gepropageerd? Kun je iets duidelijker zijn?
Nu is het mijn beurt om me af te vragen waar jij de laatste (forum) jaren gebivakkeerd hebt? En of jij een vreemdeling in Forumland bent?
:mrgreen:
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

Kom op, het lijkt me niet raadzaam om bij de ander de jas uit te vegen. Maar de vrijheid moet er toch zijn om bepaalde zaken binnen de GG ter discussie te stellen?

En als bijv. Harinck commentaar heeft op het curatorium, waarom zouden wij dat dan niet mogen hebben?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Curatorium GG

Bericht door Mister »

Frans Jozef schreef:
Frans Jozef schreef:Alleen maar anti curatorium, anti ds die en anti ds zus en ds zo.
Ik mag hopen dat dit gehele gedoe binnen de korste keren opgedoekt zal worden.
Oeps iemand heeft mij verkeerd begrepen.

dit slaat op jullie en de gehele topic.

Ik stem van harte in met het Curatorium. Stel voor dat iedereen zomaar predikant zou kunnen worden. Dan waren er dus allemaal types als hier op de site!!!

Pffffffff......dankzij het Curatorium worden er mannen toegelaten die onderzocht zijn in roeping, leer en leven. GELUKKIG! ! ! !
Welkom Frans Jozef op Refoforum. Hopelijk heb je hier een goede tijd. Helaas zet je wat fel in.
Gelukkig is er een curatorium, idd. Dat heeft de Hervormde Kerk al veel goede predikanten opgeleverd.
Alleen vanuit dat oogpunt kan ik het met je uitspraak eens zijn. Helaas vermoed ik dat je dit niet bedoelde... ?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

jakobmarin schreef:
refo schreef:En wi mag Franz Jozef wel zijn?
Volgens Wikipedia een Oostenrijkse keizer (1848-1916) en zéér katholiek..

Dus dat geeft te denken :roll:
Zijn directe nageslacht was erg betrokken bij de Eerste Wereldoorlog (Franz Ferdinand, Sarajevo...) Voorwaar, een veeg teken.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5405
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

curatorium

Bericht door pierre27 »

Mensen, het is al zovaak verteld of door de moderators, of door posters dat we niet op de man moeten spelen.
Ook moeten we respect hebben voor mensen die in het ambt staan.
Nu, dit gebeurt gewoon niet altijd.
Als ik de hele serie gevolgt heb over het curatorium, dan is niet iedereen even respectvol bezig. Waarom al dit commentaar?
Bid voor hen ipv op ze te katten.
Machtig mooi dat de GG er weer 3 bij heeft toch?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Ja we zijn zo gauw tevreden. Drie is veel als je het gemiddelde bekijkt. Maar we komen er al gauw 200 tekort.

Dan ga ik er vanuit dat een plaats als Rijssen bv wel een predikant of 10 zou kunnen hebben. Gouda ook wel 3 enz.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5405
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

reactie

Bericht door pierre27 »

Wij gaan waarvan uit?Of moeten we God gaan verbeteren.
Waar gaat God van uit kunnen we beter ons afvragen, volgens mij worden predikanten door God geroepen, geleerd, en gezonden.
Blijkbaar zijn er 3 genoeg.., zoniet dan waren er wel meer mensen toegelaten.
De GG ligt al genoeg onder vuur, kap met dit gedoe aub.
Zelfs als een predikant commentaar heeft op het werk van het curatorium, geeft dat ons nog geen vrijbrief.
Laatst gewijzigd door pierre27 op 03 jun 2006, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: reactie

Bericht door refo »

pierre27 schreef:Wij gaan waarvan uit??
Waar gaan zij van uit, volgens mij worden predikanten door God geroepen, geleerd, en gezonden.
Blijkbaar zijn er 3 genoeg..
Het gaat erom of het curatorium dat kan meten. Het antwoord is dan NEEN.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: reactie

Bericht door Hendrikus »

pierre27 schreef:Blijkbaar zijn er 3 genoeg..
Zie je dat ook zo voor de GGiN (52 gemeenten, 20.000 leden, 3 predikanten), of voor de hervormde gemeenten waar een kandidatenoverschot bestaat?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5405
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: reactie

Bericht door pierre27 »

Hendrikus schreef:
pierre27 schreef:Blijkbaar zijn er 3 genoeg..
Zie je dat ook zo voor de GGiN (52 gemeenten, 20.000 leden, 3 predikanten), of voor de hervormde gemeenten waar een kandidatenoverschot bestaat?

Jah, want zij zullen van God geleerd worden, dus krijgen ze op wat voor wijze dan ook wel Voedsel. Ik vind rust in deze voorgaande woorden.
Hij doet met zijn Woord wat Hem behaagt, ook met zijn knechten.
Laatst gewijzigd door pierre27 op 03 jun 2006, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5405
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: reactie

Bericht door pierre27 »

refo schreef:
pierre27 schreef:Wij gaan waarvan uit??
Waar gaan zij van uit, volgens mij worden predikanten door God geroepen, geleerd, en gezonden.
Blijkbaar zijn er 3 genoeg..
Het gaat erom of het curatorium dat kan meten. Het antwoord is dan NEEN.
Waarom zouden zij dat niet kunnen meten? Ze vragen toch Gods zegen over zo,n moment?
Gesloten