Terdege en interview met Ds.J.G.Meynen uit den Haag

Plaats reactie
HHKtE
Berichten: 1448
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Terdege en interview met Ds.J.G.Meynen uit den Haag

Bericht door HHKtE »

Wie heeft ook de laatste Terdege gelezen en dan bedoel ik vooral het interview met Ds.Meynen uit den Haag?Ik vond het een prachtig interview met deze Ds.Zijn kerkelijk standpunt kan ik niet delen,maar heb bewondering voor zijn eerlijke mening over van alles wat ons in deze tijd zo bezig houdt.Als ik in de Haag zou wonen,zou ik zeker eens gaan luisteren.Hoe hij in de Geref.Kerk aldaar het woord van de Heere brengt bij deze mensen.
Vooral het voorval met Prof.Wisse raaktt mij,Hoewel deze man ook mens was,zou ik graag eens zo'n dienst willen meemaken.Maar goed dat gaat niet meer en Prof.Wisse is de strijd allang te boven.Toch heb ik juist nu heimwee naar vervlogen tijden(Alhoewel ik nog niet zo oud ben)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Daar hoef je toch niet oud voor te zijn? De 'vervlogen tijden' zijn voor iedereen even lang. ;)

Er wordt vaak gezegd dat vroeger alles beter was. Geloof ik niets van.
Q!

Bericht door Q! »

Als ik in den Haag zou zijn, zou ik naar Dr. P.J. Visser in de Bethlehemkerk gaan. Die lleeft nu en preekt zoals er maar weinig preken!
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Q! schreef:Als ik in den Haag zou zijn, zou ik naar Dr. P.J. Visser in de Bethlehemkerk gaan. Die lleeft nu en preekt zoals er maar weinig preken!
Ik ben met zijn broer (ook predikant) als reisleider naar Israel geweest.

Het artikel uit de Terdege werd in het RD gequoted, ik heb het met interesse gelezen.
HHKtE
Berichten: 1448
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Bericht door HHKtE »

Tja Dr.P.J.Visser,6 beroepen in een paar maanden tijd isuniek voor een predikant in de PKN,dus zal hij ook wel "goed"preken!
Dathenum

Bericht door Dathenum »

HHKtE schreef:Tja Dr.P.J.Visser,6 beroepen in een paar maanden tijd isuniek voor een predikant in de PKN,dus zal hij ook wel "goed"preken!
Het feit dat hij stottert geeft inderdaad aan dat hij dan wel erg "goed" moet kunnen preken.
lokje

Bericht door lokje »

HHKtE schreef:Tja Dr.P.J.Visser,6 beroepen in een paar maanden tijd isuniek voor een predikant in de PKN,dus zal hij ook wel "goed"preken!
Volgens mij zijn er meer predikanten die veel beroepen krijgen, het wekt de indruk dat kerkenraden van vacante gemeenten in de beroepingsberichten zoeken naar dominee's die beroepen kunnen worden....
HHKtE
Berichten: 1448
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Bericht door HHKtE »

Ds.J.G.Meynen is emeritus predikant,dus NIET meer beroepbaar
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Dat men graag ds PJ Visser hoort preken is echt niet om het feit dat hij stotters of zo. Wat hij zegt heeft zo´n geweldige diepgang dat je jaren na een preek van hem gehoord te hebben er nog met plezier aan terug denkt en er troost uit put. Ik heb ooit van hem een preek gehoord van psalm 73 en iedere keer als ik de psalm weer lees of zing moet ik denken aan die preek.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Ik heb altijd een beetje moeite met 'goede' predikant.

Op zich zit er wel wat in, maar een preek kan nog zo mooi zijn, en niet verder dan je oor komen, en een minder 'mooie' preek kan misschien wel ECHT doel treffen.

De preek wordt niet voor niets omschreven als "De dwaasheid der prediking" in 1 kor 1:21.

Maar naar sommige predikanten is het prettiger luisteren dan naar anderen dat is helemaal waar. Maar het gevaar zit em zo gauw in dat we het van de preek gaan verwachten..
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
jacob

Bericht door jacob »

olfie schreef:Ik heb altijd een beetje moeite met 'goede' predikant.

Op zich zit er wel wat in, maar een preek kan nog zo mooi zijn, en niet verder dan je oor komen, en een minder 'mooie' preek kan misschien wel ECHT doel treffen.

De preek wordt niet voor niets omschreven als "De dwaasheid der prediking" in 1 kor 1:21.

Maar naar sommige predikanten is het prettiger luisteren dan naar anderen dat is helemaal waar. Maar het gevaar zit em zo gauw in dat we het van de preek gaan verwachten..
Voor Augustinus was het maar goed dat Ambrosius zo goed kon preken. Als is je punt wel goed en waar.

Ik luister vaak naar de boodschap. Daar is soms geen touw aan vast te knopen, of er is helemaal geen boodschap, zoiets vind ik dan een minder goede preek. Als de boodschap goed is, dan ben ik al tevreden. Maar toch, soms zitten er zeer welbespraakte en boeiende predikanten tussen. Bijvoorbeeld van die kandidaat die zo veel beroepen krijgt :P Daar kan ik dan toch weer extra van genieten. En daar geniet ik dan extra door de weeks van :wink:
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ik heb het interview met ds. Meynen gisteren met veel genoegen gelezen. Zo zie je maar weer dat er ook in de (voormalige) Gereformeerde Kerken nog goeds te vinden is.

Hij preekt overigens nog weleens in de Alle Dag Kerk te Amsterdam. ALs je die website bezoekt (http://www.alledagkerk.nl) en je klikt op Preekrooster, dan kun je wat van zijn meditaties vinden.

Er staan trouwens wel meer aardige meditaties op die site. Variërend van Jos Brink via Hilde Graafland, Antoine Bodar en A.F. Troost tot C. van Duijn en P. Vermaat.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Petrus

Bericht door Petrus »

Ds Meijnen heeft, naar ik mij goed herinner, jaren gestaan in de Pelgrimkerk te Haarlem West. Heb hem regelmatig horen preken, en boeiend was/is hij zéker.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Beluister Ds. Meynen via onderstaande link:

http://www.radiobloemendaal.nl/ondemand ... 1145-1.asx
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Plaats reactie