Vernieuwde uitgave The Passion of the Christ

Lambertus

Vernieuwde uitgave The Passion of the Christ

Bericht door Lambertus »

Vernieuwde uitgave The Passion of the Christ
Minder geweldsscènes

Geplaatst op 11/2 '05 om 19:25u
Door Eric Masseus (Bron: Kath.net)


LOS ANGELES (RKnieuws.net) – The Passion of the Christ zal opnieuw in de bioscoop uitkomen. Dit heeft de productiemaatschappij bekend gemaakt. De blockbuster-film van Mel Gibson zal in de VS in 500-750 bioscopen worden getoond.

Het gaat om een zogenaamde The Passion Recut. Deze nieuwe versie zal ongeveer vijf à zeven minuten korter duren. De film is van enkele zeer brute geweldsscènes ontdaan en zou op deze ook zonder oudertoezicht getoond kunnen worden. Nieuwe scènes zijn in deze recut niet gemonteerd.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Vernieuwde uitgave The Passion of the Christ
Minder geweldsscènes

Geplaatst op 11/2 '05 om 19:25u
Door Eric Masseus (Bron: Kath.net)


LOS ANGELES (RKnieuws.net) – The Passion of the Christ zal opnieuw in de bioscoop uitkomen. Dit heeft de productiemaatschappij bekend gemaakt. De blockbuster-film van Mel Gibson zal in de VS in 500-750 bioscopen worden getoond.

Het gaat om een zogenaamde The Passion Recut. Deze nieuwe versie zal ongeveer vijf à zeven minuten korter duren. De film is van enkele zeer brute geweldsscènes ontdaan en zou op deze ook zonder oudertoezicht getoond kunnen worden. Nieuwe scènes zijn in deze recut niet gemonteerd.
interessant :)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Lambertus

Bericht door Lambertus »

kweenie of het intresant is weet je waarom

Ik heb de dvd hier thuis en inderdaad hij gaat door merg en been en je mag best weten dat toen ik hem voor het eerst zag ik ff wat weg moest slikken

Persoonlijk vind ik de film heel realistisch in vergelijk met de film Jezus die ik kocht bij Agapé
(nou is die laatste ook het hele Lucas verhaal maar we moeten niet vergeten dat er gemarteld werd en zoals het wordt gespeeld in de huidige versie geloof ik onmiddelijk dat ze er niet ver vanaf zaten

maar goed

that´s my point of view
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik heb laatst ook stukken van de film gezien. Soms wil je het gewoon amper zien. Zo reeël als het is, zo indrukwekkend. En ik heb ook niks onbijbels kunnen ontdekken.

Misschien is deze aangepaste film wat beter voor kinderen? Ik vraag het me af. Die snappen toch de "diepgang" achter het lijden niet, wat ikzelf ook amper kan bevatten.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Lambertus

Bericht door Lambertus »

er wordt slechts 7 minuten in geschrapt dus of ie dan geschikt is voor kinderen betwijfel ik

Ik denk dat je kinderen wel het lijdensverhaal moet bijbrengen natuurlijk maar niet met deze dvd

Ik als volwassen heb de eerste keer me ff de andere kant opgeken net voor de pasage dat die romein de binnenplaats opkomt en de martelaars ter verantwoording roept

Ja de film gaat door merg en been en tevens ook weer zo mooi als je beseft wat HIJ doorstaan heeft om ons de vergeving te kunne schenken!!!!
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Ooit de trailer van de film gezien.

Vond de film niet gepast. Maar goed, daar is al genoeg over geschreven en gediscussieerd.

Ik vond het boek beter.
RvP

Bericht door RvP »

Ik vind het eerlijk gezegd niet gepast! veranderd of niet.
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik heb hem afgelopen weekend weer eens bekeken en moet zeggen dat het iedere keer weer ontroerd als je de film ziet.

"Maar Hij is om onze overtredingen verwond, om onze ongerechtigheden is Hij verbrijzeld; de straf, die ons den vrede aanbrengt, was op Hem, en door Zijn striemen is ons genezing geworden."

Met deze tekst begint de film en hij eindigt met de opstanding. Wat een geweldig evangelie!!
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Ik heb hem afgelopen weekend weer eens bekeken en moet zeggen dat het iedere keer weer ontroerd als je de film ziet.

"Maar Hij is om onze overtredingen verwond, om onze ongerechtigheden is Hij verbrijzeld; de straf, die ons den vrede aanbrengt, was op Hem, en door Zijn striemen is ons genezing geworden."

Met deze tekst begint de film en hij eindigt met de opstanding. Wat een geweldig evangelie!!
Het is een geweldig evangelie. Dat zal ik niet ontkennen. Maar ik vraag me af of het niet strijdig is met Gij zult u geen gesneden beelden maken. Verder vraag ik me af of het geestelijke lijden, het door God verlaten zijn, wel tot uiting kan komen in een film. Laat duidelijk zijn dat dat veel dieper was dan Zijn lichaamelijk lijden.

Verder heb ik een nogal visueel ingestelde brain. Ik zal als ik die film zou hebben gezien, Jezus altijd associeren met de acteur de Jezus speelde. En daar zit dan ook direct mijn volgende opmerking. Is het niet blasfemisch om Jezus na te spelen?
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

De Heere Jezus zei: 'zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.'

KT: zalig zijn zij,
Dat is, immers zo zalig; omdat zij door het woord, zonder gezien te hebben, geloven, hetwelk met de natuur des geloofs beter overeenkomt. Zie Hebr. 11:1; 1 Petr. 1.

Waarom laten we het daar niet gewoon bij? Is het geloof tegenwoordig door het zien?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Jullie hebben indertijd het onderwerp vast al een keer behandeld. Dus wie er een mening over heeft: even in de oude topics zoeken.
Be yourself, there are plenty of others.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door jacob
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Ik heb hem afgelopen weekend weer eens bekeken en moet zeggen dat het iedere keer weer ontroert als je de film ziet.

"Maar Hij is om onze overtredingen verwond, om onze ongerechtigheden is Hij verbrijzeld; de straf, die ons den vrede aanbrengt, was op Hem, en door Zijn striemen is ons genezing geworden."

Met deze tekst begint de film en hij eindigt met de opstanding. Wat een geweldig evangelie!!
Het is een geweldig evangelie. Dat zal ik niet ontkennen. Maar ik vraag me af of het niet strijdig is met Gij zult u geen gesneden beelden maken. Verder vraag ik me af of het geestelijke lijden, het door God verlaten zijn, wel tot uiting kan komen in een film. Laat duidelijk zijn dat dat veel dieper was dan Zijn lichaamelijk lijden.

Verder heb ik een nogal visueel ingestelde brain. Ik zal als ik die film zou hebben gezien, Jezus altijd associeren met de acteur de Jezus speelde. En daar zit dan ook direct mijn volgende opmerking. Is het niet blasfemisch om Jezus na te spelen?
Je bent niet verplicht om de film te bekijken. Ik heb zelf absoluut geen last van beelden die blijven hangen of een associatie van Jezus met de acteur.

Dat gesneden beelden verbod was bedoeld om die beelden niet te aanbidden. Als je het gebod goed leest zou je dus ook geen foto's ed. mogen maken.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim
De Heere Jezus zei: 'zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.'

KT: zalig zijn zij,
Dat is, immers zo zalig; omdat zij door het woord, zonder gezien te hebben, geloven, hetwelk met de natuur des geloofs beter overeenkomt. Zie Hebr. 11:1; 1 Petr. 1.

Waarom laten we het daar niet gewoon bij? Is het geloof tegenwoordig door het zien?
Dat 'zien' heeft te maken met het feit dat wij pas geloven als we het bewijs gezien hebben.

Het heilig Avondmaal en de doop zijn ook zichtbare tekenen, van bloed, vlees en reiniging. Dat zien is bedoeld om het geloof te versterken. Dat kan met die film ook gebeuren.
Maar een ongelovige kan door het evangelie in de film ook tot geloof komen.

We zijn met onconventionele middelen vaak zo bang, omdat het anders is en we het niet gewend zijn. En een film is een film, dus bij veel mensen fout.

Wat anderen ervan vinden moeten zij weten, maar ik ervaar de film als positief.

[Aangepast op 15/2/05 door Lecram]
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Pim
De Heere Jezus zei: 'zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.'

KT: zalig zijn zij,
Dat is, immers zo zalig; omdat zij door het woord, zonder gezien te hebben, geloven, hetwelk met de natuur des geloofs beter overeenkomt. Zie Hebr. 11:1; 1 Petr. 1.

Waarom laten we het daar niet gewoon bij? Is het geloof tegenwoordig door het zien?
Dat 'zien' heeft te maken met het feit dat wij pas geloven als we het bewijs gezien hebben.

Het heilig Avondmaal en de doop zijn ook zichtbare tekenen, van bloed, vlees en reiniging. Dat zien is bedoeld om het geloof te versterken. Dat kan met die film ook gebeuren.
Maar een ongelovige kan door het evangelie in de film ook tot geloof komen.

We zijn met onconventionele middelen vaak zo bang, omdat het anders is en we het niet gewend zijn. En een film is een film, dus bij veel mensen fout.

Wat anderen ervan vinden moeten zij weten, maar ik ervaar de film als positief.

[Aangepast op 15/2/05 door Lecram]
Mee eens, en ik vind het prima als mensen die film willen zien en ik geloof dat de film ook positieve uitwerking kan hebben op mensen, maar ik voor mezelf houd het bij het citaat van Pim; het geloof is een bewijs der zaken die men niet ziet.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Pim
De Heere Jezus zei: 'zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.'

KT: zalig zijn zij,
Dat is, immers zo zalig; omdat zij door het woord, zonder gezien te hebben, geloven, hetwelk met de natuur des geloofs beter overeenkomt. Zie Hebr. 11:1; 1 Petr. 1.

Waarom laten we het daar niet gewoon bij? Is het geloof tegenwoordig door het zien?
Dat 'zien' heeft te maken met het feit dat wij pas geloven als we het bewijs gezien hebben.

Het heilig Avondmaal en de doop zijn ook zichtbare tekenen, van bloed, vlees en reiniging. Dat zien is bedoeld om het geloof te versterken. Dat kan met die film ook gebeuren.
Maar een ongelovige kan door het evangelie in de film ook tot geloof komen.

We zijn met onconventionele middelen vaak zo bang, omdat het anders is en we het niet gewend zijn. En een film is een film, dus bij veel mensen fout.

Wat anderen ervan vinden moeten zij weten, maar ik ervaar de film als positief.
Is het gevaar aanwezig dat de verwondering etc n.a.v. zo'n film een emotie is en dat de Heilige Geest er helemaal niet in mee komt?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie