Leespreken Gereformeerde Gemeenten

KDD
Berichten: 1496
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door KDD »

-DIA- schreef:
KDD schreef:
-DIA- schreef:
Charles schreef:DIA je zit te zeuren. Het is al weet ik hoeveel jaar bekend dat elke GG predikant die op PW wil er op toegelaten wordt. Ik zie dat inmiddels ook een ds. A. Schot er op zit.
Misschien staan er wel meer! Verder reageren wordt me te veel. Ik wil slechts nog wijzen op alles wat ik sinds 2008 heb gepost, voor zover dat niet verwijderd is, maar meer uitleggen kan ik niet als alles lijkt af te stuiten. Lees maar terug, vooral bij "Meditaties" is goed te merken wat ik bedoel.
YouTube is oké maar PrekenWeb niet :bobo
Nee ik doelde meer op het topic "Meditaties" om begrijpen wat ik bedoel. Ik doelde niet op YouTube. Op YouTube is inderdaad wel eens meer te horen, en dan denk ik met name aan "Zuivere waarheid". Kijk maar eens welke predikanten je daar tegenkomt. Dat is wel interkerkelijk maar dat moet geen bezwaar zijn. Vergeet ook Digibron niet!
Sorry maar ik vind het heel ongepast om preken op YouTube te plaatsen. En dat wordt ook niet gerechtvaardigd door een mooie naam. Ik weet van predikanten die erop staan en die niet meer leven pertinent er tegen geweest zou zijn als ze het geweten hebben. Dan vind ik een website als PW veel meerpassend.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Ik boven al gezegd: ik ga uit van nu waarneembare situatie. Verder stop ik hier, want het breng steeds verder van de eenheid en de liefde af:
Ai ziet, hoe goed, hoe liefelijk is 't, dat zonen van 't zelfde huis, als broeders, samen wonen, daar het liefdevuur niet wordt verdoofd.
't Is als de zalf op 's Hogepriesters hoofd, de zalf, waarmee hij is aan God gewijd,
die door haar reuk het hart verblijdt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

KDD schreef: Sorry maar ik vind het heel ongepast om preken op YouTube te plaatsen. En dat wordt ook niet gerechtvaardigd door een mooie naam. Ik weet van predikanten die erop staan en die niet meer leven pertinent er tegen geweest zou zijn als ze het geweten hebben. Dan vind ik een website als PW veel meerpassend.
Deels met je eens. Maar als je nu nog preken kunt beluisteren vind ik het goed, hoewel het medium YouTube me ook niet het beste lijkt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:Ik boven al gezegd: ik ga uit van nu waarneembare situatie. Verder stop ik hier, want het breng steeds verder van de eenheid en de liefde af:
Ai ziet, hoe goed, hoe liefelijk is 't, dat zonen van 't zelfde huis, als broeders, samen wonen, daar het liefdevuur niet wordt verdoofd.
't Is als de zalf op 's Hogepriesters hoofd, de zalf, waarmee hij is aan God gewijd,
die door haar reuk het hart verblijdt.
Precies. Dus ophouden met flankendiscussie over preken die op een digitaal medium staan. Als je daarin wat liefde laat zien, zul je zien dat er ook liefde terugkomt.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1692
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ararat »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
KDD schreef:
-DIA- schreef:Misschien staan er wel meer! Verder reageren wordt me te veel. Ik wil slechts nog wijzen op alles wat ik sinds 2008 heb gepost, voor zover dat niet verwijderd is, maar meer uitleggen kan ik niet als alles lijkt af te stuiten. Lees maar terug, vooral bij "Meditaties" is goed te merken wat ik bedoel.
YouTube is oké maar PrekenWeb niet :bobo
Nee ik doelde meer op het topic "Meditaties" om begrijpen wat ik bedoel. Ik doelde niet op YouTube. Op YouTube is inderdaad wel eens meer te horen, en dan denk ik met name aan "Zuivere waarheid". Kijk maar eens welke predikanten je daar tegenkomt. Dat is wel interkerkelijk maar dat moet geen bezwaar zijn. Vergeet ook Digibron niet!
Nee, je gaat weer van het punt af. Het ging erom dat iedereen op PW welkom is. En jij maakte er weer een flankendiscussie van. Blijf gewoon bij het punt.
@DIA, erken je dat het waar is dat iedere GG-predikant die wil op PrekenWeb mag? Ik wil je oproepen om de predikanten die je mist aan te schrijven met een uitnodiging om zich aan te melden.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door J.C. Philpot »

Ararat schreef: @DIA, erken je dat het waar is dat iedere GG-predikant die wil op PrekenWeb mag? Ik wil je oproepen om de predikanten die je mist aan te schrijven met een uitnodiging om zich aan te melden.
Waarom zou DIA dat doen? De ene dominee wil wel op het particuliere initiatief prekenweb, en de andere niet - en dat is prima.

Ik zie niet in waarom predikanten overgehaald zouden moeten worden. Den Hertog moet ook nog wat verdienen - anders koopt niemand die mooie meters aan heerlijk geurende predicatie-boeken met hun donkerkleurig glimmende banden en gouden letters meer :cry
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 08 apr 2022, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Ararat schreef: @DIA, erken je dat het waar is dat iedere GG-predikant die wil op PrekenWeb mag? Ik wil je oproepen om de predikanten die je mist aan te schrijven met een uitnodiging om zich aan te melden.
Dat weet ik niet, daarom kan ik er geen antwoord op geven. Ik reageer slechts op wat ik waarneem. Ik heb wel contact gehad met PW en hen vele preken aangeboden van o.a. ds. Bregman, ds. Mol, ds. Mijnders, ds. Karels, ds. Lamain enz. Maar men is daar niet op ingegaan. Ergens op dit forum moet dit terug te vinden zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1692
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ararat »

-DIA- schreef:
Ararat schreef: @DIA, erken je dat het waar is dat iedere GG-predikant die wil op PrekenWeb mag? Ik wil je oproepen om de predikanten die je mist aan te schrijven met een uitnodiging om zich aan te melden.
Dat weet ik niet, daarom kan ik er geen antwoord op geven. Ik reageer slechts op wat ik waarneem. Ik heb wel contact gehad met PW en hen vele preken aangeboden van o.a. ds. Bregman, ds. Mol, ds. Mijnders, ds. Karels, ds. Lamain enz. Maar men is daar niet op ingegaan. Ergens op dit forum moet dit terug te vinden zijn.
Stel dat iemand met een vuilniszak met cassettebandjes aankomt, wordt het wel een beetje lastig. Bovendien is er nog een extra complicatie: als een predikant niet meer in leven is, moeten de nabestaanden uitdrukkelijk toestemming geven. Men moet uiterst voorzichtig werken ivm het wantrouwen.

Ik wil je opnieuw oproepen om de predikanten die je mist aan te schrijven met een uitnodiging om zich aan te melden.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Charles »

-DIA- schreef:
Ararat schreef: @DIA, erken je dat het waar is dat iedere GG-predikant die wil op PrekenWeb mag? Ik wil je oproepen om de predikanten die je mist aan te schrijven met een uitnodiging om zich aan te melden.
Dat weet ik niet, daarom kan ik er geen antwoord op geven. Ik reageer slechts op wat ik waarneem. Ik heb wel contact gehad met PW en hen vele preken aangeboden van o.a. ds. Bregman, ds. Mol, ds. Mijnders, ds. Karels, ds. Lamain enz. Maar men is daar niet op ingegaan. Ergens op dit forum moet dit terug te vinden zijn.
Ja, hehe, dat is nogal logisch. Jij bepaalt niet of een preek op Prekenweb komt, dat bepaalt de betreffende dominee zelf of zijn nabestaanden als hij zelf niet meer leeft. Zo heb ik in het verleden PW in contact gebracht met nabestaanden van paar predikanten zodat ze toestemming konden vragen om preken te plaatsen.

Edit: zie dat Ararat ondertussen hetzelfde heeft aangegeven.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erasmiaan »

Ararat schreef:
-DIA- schreef:
Ararat schreef: @DIA, erken je dat het waar is dat iedere GG-predikant die wil op PrekenWeb mag? Ik wil je oproepen om de predikanten die je mist aan te schrijven met een uitnodiging om zich aan te melden.
Dat weet ik niet, daarom kan ik er geen antwoord op geven. Ik reageer slechts op wat ik waarneem. Ik heb wel contact gehad met PW en hen vele preken aangeboden van o.a. ds. Bregman, ds. Mol, ds. Mijnders, ds. Karels, ds. Lamain enz. Maar men is daar niet op ingegaan. Ergens op dit forum moet dit terug te vinden zijn.
Stel dat iemand met een vuilniszak met cassettebandjes aankomt, wordt het wel een beetje lastig. Bovendien is er nog een extra complicatie: als een predikant niet meer in leven is, moeten de nabestaanden uitdrukkelijk toestemming geven. Men moet uiterst voorzichtig werken ivm het wantrouwen.

Ik wil je opnieuw oproepen om de predikanten die je mist aan te schrijven met een uitnodiging om zich aan te melden.
Dit "bandje" van de prekenweb-mensen heb ik vaker gehoord. "Iedereen mag erop"! Ja, ja. Maar je moet eens kijken van wie de laatste 50 preken zijn die zijn toegevoegd. Er lijkt weinig energie op te zitten om preken van predikanten van het midden- en de rechterflank op de site te krijgen. Op die manier wordt het natuurlijk ook geen breedgedragen initiatief.

Overigens is de koudwatervrees natuurlijk ook wel enigszins jammer, dat ben ik zeker weer met de prekenwebmensen eens.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erasmiaan »

Charles schreef:
-DIA- schreef:
Ararat schreef: @DIA, erken je dat het waar is dat iedere GG-predikant die wil op PrekenWeb mag? Ik wil je oproepen om de predikanten die je mist aan te schrijven met een uitnodiging om zich aan te melden.
Dat weet ik niet, daarom kan ik er geen antwoord op geven. Ik reageer slechts op wat ik waarneem. Ik heb wel contact gehad met PW en hen vele preken aangeboden van o.a. ds. Bregman, ds. Mol, ds. Mijnders, ds. Karels, ds. Lamain enz. Maar men is daar niet op ingegaan. Ergens op dit forum moet dit terug te vinden zijn.
Ja, hehe, dat is nogal logisch. Jij bepaalt niet of een preek op Prekenweb komt, dat bepaalt de betreffende dominee zelf of zijn nabestaanden als hij zelf niet meer leeft. Zo heb ik in het verleden PW in contact gebracht met nabestaanden van paar predikanten zodat ze toestemming konden vragen om preken te plaatsen.

Edit: zie dat Ararat ondertussen hetzelfde heeft aangegeven.
Ik zie dat ds. Karels en ds. Lamain er wel op staan. Dus dan hadden die preken die DIA aanbood toch best gepubliceerd kunnen worden.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1692
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ararat »

Erasmiaan schreef:
Ararat schreef:
Stel dat iemand met een vuilniszak met cassettebandjes aankomt, wordt het wel een beetje lastig. Bovendien is er nog een extra complicatie: als een predikant niet meer in leven is, moeten de nabestaanden uitdrukkelijk toestemming geven. Men moet uiterst voorzichtig werken ivm het wantrouwen.

Ik wil je opnieuw oproepen om de predikanten die je mist aan te schrijven met een uitnodiging om zich aan te melden.
Dit "bandje" van de prekenweb-mensen heb ik vaker gehoord. "Iedereen mag erop"! Ja, ja. Maar je moet eens kijken van wie de laatste 50 preken zijn die zijn toegevoegd. Er lijkt weinig energie op te zitten om preken van predikanten van het midden- en de rechterflank op de site te krijgen. Op die manier wordt het natuurlijk ook geen breedgedragen initiatief.

Overigens is de koudwatervrees natuurlijk ook wel enigszins jammer, dat ben ik zeker weer met de prekenwebmensen eens.
Je snapt misschien niet hoe het in het echt gaat. De werkelijkheid is namelijk net andersom. Het is niet breed gedragen, daarom is bijna alle energie die in het werven van nieuwe broeders die mee durven doen eigenlijk inmiddels verspilde energie. Dit komt naar mijn mening niet vanwege koudwatervrees, maar omdat er sprake is van kramp en angst voor elkaar. Jammer.

Ook jij wordt oproepen om de predikanten die je mist aan te schrijven met een uitnodiging om zich aan te melden.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ararat schreef:
Erasmiaan schreef:
Ararat schreef:
Stel dat iemand met een vuilniszak met cassettebandjes aankomt, wordt het wel een beetje lastig. Bovendien is er nog een extra complicatie: als een predikant niet meer in leven is, moeten de nabestaanden uitdrukkelijk toestemming geven. Men moet uiterst voorzichtig werken ivm het wantrouwen.

Ik wil je opnieuw oproepen om de predikanten die je mist aan te schrijven met een uitnodiging om zich aan te melden.
Dit "bandje" van de prekenweb-mensen heb ik vaker gehoord. "Iedereen mag erop"! Ja, ja. Maar je moet eens kijken van wie de laatste 50 preken zijn die zijn toegevoegd. Er lijkt weinig energie op te zitten om preken van predikanten van het midden- en de rechterflank op de site te krijgen. Op die manier wordt het natuurlijk ook geen breedgedragen initiatief.

Overigens is de koudwatervrees natuurlijk ook wel enigszins jammer, dat ben ik zeker weer met de prekenwebmensen eens.
Je snapt misschien niet hoe het in het echt gaat. De werkelijkheid is namelijk net andersom. Het is niet breed gedragen, daarom is bijna alle energie die in het werven van nieuwe broeders die mee durven doen eigenlijk inmiddels verspilde energie. Dit komt naar mijn mening niet vanwege koudwatervrees, maar omdat er sprake is van kramp en angst voor elkaar. Jammer.

Ook jij wordt oproepen om de predikanten die je mist aan te schrijven met een uitnodiging om zich aan te melden.
Ds. Hogchem is van de zomer weer 2 weken alhier in de pastorie. Als ik hem tegenkom zal ik het hem eens vragen. :)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Erskinees
Berichten: 2742
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erskinees »

Ik mag toch hopen dat je een predikant die met zijn gezin op vakantie is lekker met rust laat. En zeker niet gaat lastig vallen over zoiets.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Erskinees schreef:Ik mag toch hopen dat je een predikant die met zijn gezin op vakantie is lekker met rust laat. En zeker niet gaat lastig vallen over zoiets.
Ds. Hogchem vind dat niet erg hoor.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie