Lezen ze die bij jullie wel? Dat vind ik wel interessant om te weten.
Leespreken Gereformeerde Gemeenten
Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten
In december werd er nog een preek van Ds. B.J. van Boven gelezen.J.C. Philpot schreef: ↑09 jul 2024, 10:42 Toch is het niet verkeerd als "uiterste flanken" (dat bedoel ik niet negatief) ook eens wat van elkaar lezen. Anders blijf je uit elkaar groeien, en zo kun je van elkaar leren.
Bijbelse noties die het verst bij je vandaan staan, zijn meestal ook jouw eenzijdigheden.
En nu dus ook preken van Ds. Van Gelder en Ds. Honkoop.
Lijkt me niet eenzijdig.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ik kerk daar inderdaad niet nee.
-
- J.C. Philpot
Over jullie concrete geval heb ik geen mening, hoor. Ik ken jullie gemeente niet

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Het is algemeen bekend hier.

En hier hebben we meteen wat benoemd werd met "Refoschaamte", in een ander topic.. Want juist hiermee (het zich in deze tijd nog verwant weten aan de prediking van deze leraars, daarmee wil de hedendaagse 'refo' niet zo graag geassocieerd worden. Gelijk een helder voorbeeld.Piet Puk schreef: ↑09 jul 2024, 10:44Het valt me op dat in de lijstjes die ik onder ogen krijg, vaak ds. Lamain, ds. G.H. Kersten en ds. G. Van Reenen bijvoorbeeld mis. Daar mag er toch menselijk gezien op z'n minst wel eentje van bij mag zitten.
Zie hierover:
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 8#p1151988
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hier zijn het laatste jaar wel preken gelezen van J.C. Philpot.Geytenbeekje schreef: ↑09 jul 2024, 10:58En Bruining, Verhoeks, Aangeenburg, Smits, Mallan
-
Nee gelukkig niet. Luister maar naar de heldere catechismuspreken van de leraar van deze gemeente.Geytenbeekje schreef: ↑09 jul 2024, 11:01Is de gemeente nog niet omgetoverd tot een refo-baptistengemeente?![]()
-DIA- schreef: ↑09 jul 2024, 11:02Nee gelukkig niet. Luister maar naar de heldere catechismuspreken van de leraar van deze gemeente.Geytenbeekje schreef: ↑09 jul 2024, 11:01Is de gemeente nog niet omgetoverd tot een refo-baptistengemeente?![]()
Het is wel heel vreemd dat Philpot alleen wordt vereenzelvigd met zijn doopstandpunt, terwijl hij zoveel goeds heeft nagelaten....
Die zijn langer of korter geleden wel eens gelezen. Kan me herinneren dat bijvoorbeeld ds. Aangeenbrug wel gelezen is, maar helaas word er dan wel in 'geknipt'.Geytenbeekje schreef: ↑09 jul 2024, 10:58En Bruining, Verhoeks, Aangeenburg, Smits, Mallan