Leespreken Gereformeerde Gemeenten

GGG038
Berichten: 140
Lid geworden op: 20 dec 2021, 14:41

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GGG038 »

-DIA- schreef: 16 mar 2024, 15:06
GGG038 schreef: 11 mar 2024, 10:24
05-06-2016 heeft ds. C.A. van Dieren hierover voorbereiding voor het H. Avondmaal gepreekt. Destijds hier op het forum besproken. Wellicht dat deze preek via de hier bekende opnemers terug te halen is.
SPREUKEN 1:23
Keert u tot Mijn bestraffing; zie, Ik zal Mijn Geest ulieden overvloediglijk uitstorten; Ik zal Mijn woorden u bekendmaken.
Thema en punten:
HET ONDERWIJS VAN DE OPPERSTE WIJSHEID
1. Wie de Opperste Wijsheid is
2. Wat de Opperste Wijsheid leert
3. Wat de Opperste Wijsheid belooft
Mogen we zeggen dat hier copyright op rust?
U lijkt dit namelijk letterlijk uit een van mijn berichtjes te hebben geknipt. ;)

Twee maal nee.
1. Ik verwijs terug naar de bespreking op dit forum en 2. daarnaast kunt u geen copyright hebben op iets dat niet van u is.
Als er al sprake is van copyright dan is het van de predikant die dit bedacht/uitgesproken heeft en niet degene die dit gehoord en uitgetypt heeft.


Maar nog altijd geen uitslag bekend?
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

GGG038 schreef: 18 mar 2024, 10:11
-DIA- schreef: 16 mar 2024, 15:06
GGG038 schreef: 11 mar 2024, 10:24
05-06-2016 heeft ds. C.A. van Dieren hierover voorbereiding voor het H. Avondmaal gepreekt. Destijds hier op het forum besproken. Wellicht dat deze preek via de hier bekende opnemers terug te halen is.
SPREUKEN 1:23
Keert u tot Mijn bestraffing; zie, Ik zal Mijn Geest ulieden overvloediglijk uitstorten; Ik zal Mijn woorden u bekendmaken.
Thema en punten:
HET ONDERWIJS VAN DE OPPERSTE WIJSHEID
1. Wie de Opperste Wijsheid is
2. Wat de Opperste Wijsheid leert
3. Wat de Opperste Wijsheid belooft
Mogen we zeggen dat hier copyright op rust?
U lijkt dit namelijk letterlijk uit een van mijn berichtjes te hebben geknipt. ;)

Twee maal nee.
1. Ik verwijs terug naar de bespreking op dit forum en 2. daarnaast kunt u geen copyright hebben op iets dat niet van u is.
Als er al sprake is van copyright dan is het van de predikant die dit bedacht/uitgesproken heeft en niet degene die dit gehoord en uitgetypt heeft.


Maar nog altijd geen uitslag bekend?
Nee, als u de 'onbekende preek' bedoelt, of ik zou alle preken van ds. C. Hogchem moeten nalezen. Ik kan alleen maar vermoeden dat de preek van genoemde predikant was. Ik zet er gewoon een vraagteken bij, want ik hou niet zo van gokken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Marijn_M
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2024, 13:23

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Marijn_M »

Mannetje schreef: 16 mar 2024, 14:22
Marijn_M schreef: 16 mar 2024, 13:52 Komt het wel eens voor dat jullie de preek van te voren lezen en dan op zondag ergens anders naartoe te gaan waar ze live verkondigen?
Bij mij nooit.
Sowieso wordt meestal de naam van de predikant niet in de vooraf opgestuurde liturgie vermeld, dus zou je het na moeten gaan zoeken.
Het lijkt me ook een wonderlijke gang van zaken, ga gewoon naar je eigen gemeente en later kun je vast ook nog iets anders luisteren of lezen.
Ik snap dat je van je gemeente houdt en gewoon de gekozen preek wil luisteren. Dat vind ik mooi. Wel erg dat er zo weinig mannen dominee worden in de Gereformeerde Gemeente. En dan moet je wat
Plaats reactie