Ds. G.J. Capellen

Breekijzertje

Ds. G.J. Capellen

Bericht door Breekijzertje »

DEN HAAG - De predikant van de christelijke gereformeerde kerk te ’s-Gravenhage-Scheveningen, ds. G. J. Capellen, zal „een andere weg zoeken om invulling te geven aan zijn roeping tot het ambt van dienaar des Woords”: als predikant in bijzondere dienst.

Daartoe heeft de classis ’s-Gravenhage onlangs besloten, zo blijkt uit het jongste nummer van het christelijke gereformeerde orgaan De Wekker.

Vanaf de zomer van 2005 hield de classis zich „intensief” bezig met de „verstoorde verhoudingen” in de cgk te ’s-Gravenhage-Scheveningen. De classis ging niet in op een verzoek van de meerderheid van de kerkenraad tot losmaking van de predikant. „Er werd een classicale commissie ingesteld, ook functioneerde de afgelopen maanden een interim-kerkenraad.”

Op 9 februari kwam de classis tot uiteindelijke besluitvorming, aldus de verklaring in De Wekker. „Onder begeleiding en met hulp van de commissie zal ds. Capellen een andere weg zoeken om invulling te geven aan zijn roeping tot het ambt van dienaar des Woords: het predikantschap naar artikel 6 van de kerkorde (predikant in bijzondere dienst). Er zijn inmiddels openingen gevonden in de richting van het onderwijs, waar ds. Capellen eerder tot volle tevredenheid werkzaam was.”

Alle zes de kerkenraadsleden, zo meldt de verklaring verder, hebben vrijwillig hun ambt neergelegd „om zo ruimte te maken voor nieuwe verkiezingen, waarbij zij ook zelf weer verkiesbaar kunnen zijn.”


Moeilijke kwestie!
Zou Gert-Jan weer naar de reformatorische scholengemeenschap Wartburg (in zijn tijd nog Guido de Brès) terugkeren?
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ds. Capellen is per 1 mei benoemd aan de Jac. Fruytier S.G. te Apeldoorn, waar ook zijn zoon Winand (student aan de TU Apeldoorn) werkt.
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef:Ds. Capellen is per 1 mei benoemd aan de Jac. Fruytier S.G. te Apeldoorn, waar ook zijn zoon Winand (student aan de TU Apeldoorn) werkt.
Krijgen de kids weer roosterwijzingen :?
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

waarom moet/wil een dominee van de kansel af en voor de klas?
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Miscanthus schreef:waarom moet/wil een dominee van de kansel af en voor de klas?
Les geven :wink:


hij komt uit het onderwijs. Ze hebben er een goede aan in Apeldoorn. (jammer dat hij niet meer terug keert naar de Pieter Zandt).
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Unionist schreef:Ds. Capellen is per 1 mei benoemd aan de Jac. Fruytier S.G. te Apeldoorn, waar ook zijn zoon Winand (student aan de TU Apeldoorn) werkt.
Nou zeg, moet deze priveinformatie zo over straat rollen!
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

freek schreef:
Unionist schreef:Ds. Capellen is per 1 mei benoemd aan de Jac. Fruytier S.G. te Apeldoorn, waar ook zijn zoon Winand (student aan de TU Apeldoorn) werkt.
Nou zeg, moet deze priveinformatie zo over straat rollen!
Helemaal mee eens. Dit sticht toch (tot) niet(s)??
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Nou, zo privé is die info niet. Iedereen die volgend cursusjaar een schoolgids van de Fruytier in handen krijgt, ziet zijn foto daarin.

IN de krant stond: hij gaat iets anders doen. Nu weten wij wát hij gaat doen. Is dat privéër?
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef:Nou, zo privé is die info niet. Iedereen die volgend cursusjaar een schoolgids van de Fruytier in handen krijgt, ziet zijn foto daarin.

IN de krant stond: hij gaat iets anders doen. Nu weten wij wát hij gaat doen. Is dat privéër?
Precies. Geen drama's maken over iets wat heel gewoon is. Er is een docent benoemd aan een school. School blij, docent hopelijk ook blij, leerlingen in eerste instantie misschien niet zo blij - maar dat kan veranderen. :wink:
Rembrandt

Bericht door Rembrandt »

Hendrikus schreef:
Unionist schreef:Nou, zo privé is die info niet. Iedereen die volgend cursusjaar een schoolgids van de Fruytier in handen krijgt, ziet zijn foto daarin.

IN de krant stond: hij gaat iets anders doen. Nu weten wij wát hij gaat doen. Is dat privéër?
Precies. Geen drama's maken over iets wat heel gewoon is. Er is een docent benoemd aan een school. School blij, docent hopelijk ook blij, leerlingen in eerste instantie misschien niet zo blij - maar dat kan veranderen. :wink:
Ik begrijp niet hoe jullie aan deze info komen.
Daar de gemeente van scheveningen nog niet weet op welke school hij gaat werken.
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Rembrandt schreef: Ik begrijp niet hoe jullie aan deze info komen.
Daar de gemeente van scheveningen nog niet weet op welke school hij gaat werken.
Tja, op de desbetreffende school weten ze het kennelijk wél :wink:
Rembrandt

Bericht door Rembrandt »

Hendrikus schreef:
Rembrandt schreef: Ik begrijp niet hoe jullie aan deze info komen.
Daar de gemeente van scheveningen nog niet weet op welke school hij gaat werken.
Tja, op de desbetreffende school weten ze het kennelijk wél :wink:
Ik vind het een kwalijke zaak dat deze info al over internet rond waait terwijl het nog vertrouwelijke informatie is.
Bijkt maar weer dat dit Forum meer op een roddeldend theekransje lijkt. i.pv over de wezelijke dingen van het geloof van mening te wisselen
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Rembrandt schreef:
Hendrikus schreef:
Rembrandt schreef: Ik begrijp niet hoe jullie aan deze info komen.
Daar de gemeente van scheveningen nog niet weet op welke school hij gaat werken.
Tja, op de desbetreffende school weten ze het kennelijk wél :wink:
Ik vind het een kwalijke zaak dat deze info al over internet rond waait terwijl het nog vertrouwelijke informatie is.
Bijkt maar weer dat dit Forum meer op een roddeldend theekransje lijkt. i.pv over de wezelijke dingen van het geloof van mening te wisselen
geef het goede voorbeeld, en open een nieuw topic over wezenlijke dingen, zou ik zeggen
Rembrandt

Bericht door Rembrandt »

Moet ik jullie nog het goede voorbeeld geven???
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Rembrandt schreef:Moet ik jullie nog het goede voorbeeld geven???
JA, temeer als je in je 2e posting al de behoefte hebt om met grote woorden de gang van zaken op Refoforum weg te zetten als 'roddelend theekransje'.

Wat is je drijfveer om je hier aan te melden eigenlijk?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gesloten