Inenten............ Ja of Nee????

anne

Bericht door anne »

Als ik niet mag zeggen waar ik voor sta, vertrek in liever van het forum.

En je moet niet denken dat ik dat ik doe omdat ik mezelf zo goed vind...
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door anne
Als ik niet mag zeggen waar ik voor sta, vertrek in liever van het forum.

En je moet niet denken dat ik dat ik doe omdat ik mezelf zo goed vind...
Wie heeft jou dan gezegd dat je niet meer mag zeggen waar jij voor staat?
Dat is juist in deze discussie het geval geweest. Niet dat iedereen elkaars mening overnam, maar er is zeker gelegenheid geweest je mening te uiten.
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

The Critical Brother heeft een bloedhekel aan mensen die vaccineren!!!!!!!!!!
Echt waar, ik mag ze absoluut niet!!!!!!!!
Ik bedoel, ze kunnen je zo gemeen prikken met die grote enge naald.
The Critical Brother denkt er zelfs sterk over zich aan te melden bij de TNV-praatgroep. Voor diegenen die dit niks zegt: Therapie Na Vaccinatie.


The Critical Brother (van grote injectienaalden, niet van leuke verpleegstertjes hoor!) :D
Lecram

Bericht door Lecram »

Is het 'Blijf van me lijf' huis nix voor jou, brother?
:bou::,:D;):stu
Trein

Bericht door Trein »

Origineel geplaatst door kridje
Origineel geplaatst door Trein
Nou, dan is het heel simpel dus, inenten per wet verplicht stellen, dan wordt tenminste iedereen ingeent.
Trein je spoort niet!!!! Hiermee spreek jij je woorden tegen die bij de discussie over 'theocratie' staan. Bij dit onderwerp pleit je er duidelijk voor om iedereen vrij te laten en nu heb je het opeens over verplichten!
Graag toelichting en uitleg!!!!
Soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen. Soms hebben mensen zo'n totaal verkeerd Godsbeeld, en zondigen ze zo zeer door God te verzoeken, dat je tot dingen moet dwingen, zo dus ook met inenten.
Niet inenten is direct tegen God zondigen, en als het ware zeggen dat God er maar voor moet zorgen dat we niet ziek worden. Maar zo is het dus net niet. God heeft ons een ziel gegeven, en een eigen verantwoordelijkheid, en om in bijbelse termen te spreken, talenten gegeven. En het niet inenten is hetzelfde als die talenten in de gracht gooien. Zondigen dus tegen Gods schepping en tegen al wat God ons geleerd heeft.

Het staat gelijk als met je ogen dicht de A10 over steken, en dan maar er van uit gaan dat God bepaald of je wel of niet aangereden wordt.

We hebben talenten van God gekregen, en zijn die als Christen verplicht te gebruiken.
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

En wat vind je dan van Ezra, die zonder bescherming de gevaarlijke tocht naar Kanaän maakte, Trein? (Zie Ezra 8:21-23, 31)
Trein

Bericht door Trein »

Ook Ezra heeft zonder twijfel veiligheids maatregelen genomen voor zover in zijn mogelijkheden lagen op dat moment.
Niemand is zo gestoord om echt totaal zonder voorbereiding op pad te gaan.

Maar nogmaals, een Christen is aan God verplicht om zijn door God geschonken talenten te gebruiken, en niet ergens in de gracht te gooien, en dat doe je wel als je je niet laat inenten. Dan zeg je letterlijk tegen God van dat je wel talenten gehad hebt, maar ze gewoon niet gebruikt, en dat God zelf maar in moet grijpen als je ziek zou worden.
Nou, als dat nog geen belediging van God is, dan weet ik niet meer wat wel een belediging genoemd mag worden.

Eigenlijk kan je gewoon stellen dat iemand die zich niet laat inenten nooit een Christen kan zijn.
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Ezra wilde geen hulp van de Perzische koning Arthahsasta vragen, omdat hij bang was dat dit tot smaad van de Heere was. Net als degenen die zich niet willen laten inenten. Alsof er geen God zou zijn om hen te beveiligen!
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Trein, je zou eens één ding moeten, namelijk je verdiepen in de Nederlandse historie. Zoals ieder land zijn eigen kenmerkende zaken heeft, heeft ook Nederland die. Het huidige gereformeerde volksdeel is grotendeels geworteld in de bevindelijk gereformeerde stromingen. Het grootste gedeelte van dit zogeheten bevindelijk deel werd gevonden onder de afgescheidenen. Deze mensen die weinig moesten hebben van studie, soms zelfs dokters spreken nog steeds, soms nog heel duidelijk.

Dat dit niet altijd 100% bijbelse standpunten waren, is zeer zeker waar, anders zouden andere christenen in vele andere landen geen christenen zijn. Toch dient men met respect met deze standpunten om te gaan en niet met een botte bijl er in hakken.
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Precies dames en heren, jongens en meisjes!
Respect voor elkaars mening!
The Critical Brother is het overigens van harte eens met het onderwerp "INENTEN..........JA OF NEE????"
Exact! Ik ben er helemaal uit! Het is gewoon "ja" of "nee"! De een doet "ja", de ander daarentegen zegt "nee". Even goede vrienden hoor!

Ennuh.....één ding niet vergeten "Het leven is hard", maar de voorkant van een "TREIN" is harder...........:%


The Critical Brother (niet van Treintje hoor!)

[Veranderd op 23/5/02 door The Critical Brother]
Trein

Bericht door Trein »

Respect voor iemands mening heb ik zeker, maar respect voor stompzinnigheid, kan ik echt niet opbrengen, en je niet laten inenten, komt toch wel angstig dicht in de buurt van stompzinnigheid.

Komt nog bij dat ze door zich niet in te laten enten ook anderen in gevaar brengen omdat ziektes die allang uitgeroeid hadden moeten zijn door hen maar eeuwig voort blijven bestaan.

Maar het ergste vind ik nog de Goddelosheid die er achter schuilt, het alsmaar verzoeken van God, en het niet gebruiken van de ons geschonken talenten. (en je weet wat Jezus vond van mensen die hun talenten verspilden)

[Veranderd op 23/5/02 door Trein]
bloob

Bericht door bloob »

[quote]Eigenlijk kan je gewoon stellen dat iemand die zich niet laat inenten nooit een Christen kan zijn.


Uitkijken Trein

Het is niet goed om iemand zo maar te oordelen. Het oordelen is niet aan ons, maar aan God!
Als ik mij in laat enten en ik geef God de eer,als een ande zich niet in laat enten en ook hij/zij geeft God de eer, wat is dan het verschil

Deze discussie lijkt wel een beetje op die discussie in de Bijbel over het eten van bepaalde soorten vlees. Daar wordt heel wijs gezegd (niet lettelrijk aangehaald, vergeef me) Die daar eet oordele hem niet die niet eet. En die niet eet oordele hem niet die eet.





[Veranderd op 23/5/02 door bloob]

[Veranderd op 23/5/02 door bloob]
anne

Bericht door anne »

Trein,
Oke, ik ben dus stompzinnig in je ogen.
Jammer dat je me veroordeelt.
Ik zal jou niet veroordelen, dat is mijn verantwoording niet.
Eens zal je wel geoordeeld worden door die God die jou en mij zal oordelen.
En die God weet wat recht is in zijn ogen.
Het lijkt me beter deze "stompzinnige" discussie te eindigen.

Het ga je goed...
Trein

Bericht door Trein »

En recht in Gods ogen, is je talenten niet weggooien, maar gebruiken. Dat is dus ook de reden geweest van de gelijkenis die Jezus ons in de Bijbel verteld heeft. Dat je verplicht bent je talenten te gebruiken, en ze niet te verspillen.

Maar als jij tegen wat Jezus ons leert in wilt gaan, en je talenten wilt verspillen, is dat idd jouw zaak. Alleen wel ellendig dat je anderen in je ellende meesleept.
Maar laten we hopen dat inenten zeer snel wettelijk verplicht (en indien nodig onder dwang toegepast) zal worden.
Plaats reactie