Kerstpakket

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kerstpakket

Bericht door Dodo »

Dan ben ik toch wel benieuwd of het een west-Nederland-dingetje is om al die dingen niet meer te eten. Loopt de rest van Nederland misschien een beetje achter bij ons? :D
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kerstpakket

Bericht door refo »

Dodo schreef:Ik heb daar echt het gevoel bij: dat is van vroeger, zo eten we niet meer. Net als gevulde eieren, asperges in een plakje boterhamworst gerold, een kwart gekookt ei in rookvlees, een blokje kaas met een uitje of een stukje ananas er op geprikt. Ouderwetsch!
Dat krijg ik nog regelmatig voorgeschoteld. Kreeg moet ik zeggen, want dit jaar natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3983
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kerstpakket

Bericht door Terri »

Dodo schreef:In een pakket dat ik kreeg zaten pasteibakjes en een blik kippenragout. Ik wist niet dat het nog bestond! Het verraadde wel de leeftijd van degene die het pakket samen heeft gesteld, die is vast minstens zestig jaar oud.

Een pakket van anderhalve meter lang vind ik erg leuk gevonden! Als er tenminste leuke dingen in zitten. In ieder geval geen chocoladefontein, broodbakmachine, of wat voor apparaat dan ook dat je toch niet gaat gebruiken.
Nostalgie, pasteitje met kippenragout en frietjes bij de V&D tijdens een dagje shoppen met 3 generaties: oma, moeder en dochter :love
26 jaar geleden.....
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kerstpakket

Bericht door Orchidee »

Ik woon in de randstad onder de rook van Rotterdam maar ik kom deze gewoonten nog regelmatig tegen hoor @dodo
Wat is in jouw woonomgeving anders?
Heb heel wat familie wonen rond Gouda, Alphen aan de Rijn, Boskoop, Nieuwkoop en daar ben ik ook nooit wat anders dan de ouderwetse eetgewoonten tegengekomen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Kerstpakket

Bericht door Ukkie »

Dodo schreef:Ik heb daar echt het gevoel bij: dat is van vroeger, zo eten we niet meer. Net als gevulde eieren, asperges in een plakje boterhamworst gerold, een kwart gekookt ei in rookvlees, een blokje kaas met een uitje of een stukje ananas er op geprikt. Ouderwetsch!
Wel ouderwetsch lekker!
Maar hoop volgende week ook 60 te worden. :)
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kerstpakket

Bericht door merel »

Dodo schreef:Dan ben ik toch wel benieuwd of het een west-Nederland-dingetje is om al die dingen niet meer te eten. Loopt de rest van Nederland misschien een beetje achter bij ons? :D
Ik zie deze hapjes alleen bij 60+. Ik vind gevulde eieren nog steeds zo lekker, maar maak het nooit.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kerstpakket

Bericht door Dodo »

Orchidee schreef:Ik woon in de randstad onder de rook van Rotterdam maar ik kom deze gewoonten nog regelmatig tegen hoor @dodoAfbeelding
Wat is in jouw woonomgeving anders?
Heb heel wat familie wonen rond Gouda, Alphen aan de Rijn, Boskoop, Nieuwkoop en daar ben ik ook nooit wat anders dan de ouderwetse eetgewoonten tegengekomenAfbeelding
Ik heb in mijn adresboek nog één stel die dit zo doet, en daar lachen we altijd een beetje om. Wij ervaren dat echt een beetje als ouderwets. Het is prima te eten hoor, maar niet erg hip. Frituurhapjes ook eigenlijk nooit meer. Wat nootjes, rauwkost, wraps met zalm of kipfilet, dat is het wel. Het is ook soberder geworden in de loop van de jaren. Sommige mensen serveren vis, haring op roggebrood of zo, dat is erg lekker. En wij hebben altijd wat rare soorten kaas op tafel.
@Ukkie, mijn man en ik zijn samen 120 jaar, dus we schelen niet veel.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Kerstpakket

Bericht door Ukkie »

Dodo schreef:
Orchidee schreef:Ik woon in de randstad onder de rook van Rotterdam maar ik kom deze gewoonten nog regelmatig tegen hoor @dodoAfbeelding
Wat is in jouw woonomgeving anders?
Heb heel wat familie wonen rond Gouda, Alphen aan de Rijn, Boskoop, Nieuwkoop en daar ben ik ook nooit wat anders dan de ouderwetse eetgewoonten tegengekomenAfbeelding
Ik heb in mijn adresboek nog één stel die dit zo doet, en daar lachen we altijd een beetje om. Wij ervaren dat echt een beetje als ouderwets. Het is prima te eten hoor, maar niet erg hip. Frituurhapjes ook eigenlijk nooit meer. Wat nootjes, rauwkost, wraps met zalm of kipfilet, dat is het wel. Het is ook soberder geworden in de loop van de jaren. Sommige mensen serveren vis, haring op roggebrood of zo, dat is erg lekker. En wij hebben altijd wat rare soorten kaas op tafel.
@Ukkie, mijn man en ik zijn samen 120 jaar, dus we schelen niet veel.
Ik heb een ouderwetse smaak denk ik :hum
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kerstpakket

Bericht door DDD »

Ik herken dat wel. In mijn vriendenkring komt het ook geregeld voor dat je gewoon de hele avond aan tafel zit, en daarna een stukje taart als dessert krijgt, en dat is het dan. Dat vind ik trouwens een heel leuke manier om een verjaardag te vieren.

Gevulde eieren en ei met rookworst vind ik zelf niet heel ouderwets hoor. Dat kun je nog gewoon als borrelhapjes kopen bij Lidl en AH. Maar er zijn steeds meer mensen waar je alleen rauwkost krijgt. Dat is wel gezond, maar niet helemaal mijn eigen stijl.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kerstpakket

Bericht door Mara »

Ik vind op visite gaan sowieso ouderwets.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kerstpakket

Bericht door Orchidee »

Kuch...
Is ook zo 2019
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kerstpakket

Bericht door DDD »

Mara schreef:Ik vind op visite gaan sowieso ouderwets.
Misschien het woord. Maar het is echt niet ouderwets om bij goede vrienden en familie thuis te komen. Het is wel zo dat mensen tegenwoordig eerder met elkaar uit eten gaan als ze elkaar niet goed kennen. Dus kennissen thuis ontvangen is misschien wat minder gebruikelijk, althans onder yuppen. Studenten doen dat juist weer wel en ouderen volgens mij ook wel.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kerstpakket

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:Kuch...
Is ook zo 2019Afbeelding
Roken jullie nog wel gewoon sigaren op die verjaardagen? Of is dat ook al achterhaald?
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kerstpakket

Bericht door Bertiel »

Gewoon glaasjes met sigaretten op tafel. Ieder z’n merk.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerstpakket

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
Orchidee schreef:Kuch...
Is ook zo 2019Afbeelding
Roken jullie nog wel gewoon sigaren op die verjaardagen? Of is dat ook al achterhaald?
Ik heb nog nooit gerookt... en nog nooit gedronken (wat betreft alcoholische dranken) met uitzondering van mijn onnozele kindse dagen, toen mijn bezorgde moeder me soms wat Pleegzuster Bloedwijn toereikte. Ja, wist ik veel dat daar alcohol in zat? Ik ben er uiteindelijk nooit dronken of onpasselijk van geweest. Mijn vader rookte, en veel ook. Totdat hij bronchitis kreeg... De dokter zei toen: Je kunt er veel plezier van hebben als je stopt met roken. Het zal jaren 70 zijn geweest... En het is hem na veel strijd gelukt. Tabaksvrij, nicotinevrij. Ook een opluchting voor ons als opgroeiende jongens... Eindelijk verlost van die nare rook! En.... mijn vader heeft daarna nooit meer terugverlangd naar de sigaret, of het pakje shag van de erven de Weduwe..., met de 3x betere Mascotte vloei!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie