K van der Zwaag

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Mister schreef:
Erasmiaan schreef:
Leonius schreef:
Mister schreef:@ Leonius, en dat te bedenken dat Erasmiaan met de opmerking kwam.... :roll:
;) :)
Tja, mijn opmerking was meer cynisch van ondertoon,voor degenen die dat niet begrepen.

Maar nu we toch bezig zijn; ik heb nog wel een raadseltje;
ds. Moerkerken staat in onze plaats, maar ik heb hem welgeteld één keer horen preken, en ja, ik zit wel in de GerGem. Rara hoe kan dat?
Mogelijke oplossing raadsel:
Ds. Moerkerken is vaak ziek, en heeft geen eigen gemeente -> want rector theologische school...

Goed??
Hij is wel rector, maar heeft nochtans een eigen gemeente. Ook gaat hij nog bijna elke zondag voor...

Nieuwe poging...?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11432
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Erasmiaan schreef:
Mister schreef:
Erasmiaan schreef:
Leonius schreef: ;) :)
Tja, mijn opmerking was meer cynisch van ondertoon,voor degenen die dat niet begrepen.

Maar nu we toch bezig zijn; ik heb nog wel een raadseltje;
ds. Moerkerken staat in onze plaats, maar ik heb hem welgeteld één keer horen preken, en ja, ik zit wel in de GerGem. Rara hoe kan dat?
Mogelijke oplossing raadsel:
Ds. Moerkerken is vaak ziek, en heeft geen eigen gemeente -> want rector theologische school...

Goed??
Hij is wel rector, maar heeft nochtans een eigen gemeente. Ook gaat hij nog bijna elke zondag voor...

Nieuwe poging...?
Je zit niet in zijn deelgemeente (Middelwa(e?)tering) maar in een andere (West?) Of je gaat naar Barendrecht, R'dam Zuidwijk, R'dam Centrum
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Mister schreef:
Erasmiaan schreef:
Mister schreef:
Erasmiaan schreef: Tja, mijn opmerking was meer cynisch van ondertoon,voor degenen die dat niet begrepen.

Maar nu we toch bezig zijn; ik heb nog wel een raadseltje;
ds. Moerkerken staat in onze plaats, maar ik heb hem welgeteld één keer horen preken, en ja, ik zit wel in de GerGem. Rara hoe kan dat?
Mogelijke oplossing raadsel:
Ds. Moerkerken is vaak ziek, en heeft geen eigen gemeente -> want rector theologische school...

Goed??
Hij is wel rector, maar heeft nochtans een eigen gemeente. Ook gaat hij nog bijna elke zondag voor...

Nieuwe poging...?
Je zit niet in zijn deelgemeente (Middelwa(e?)tering) maar in een andere (West?) Of je gaat naar Barendrecht, R'dam Zuidwijk, R'dam Centrum
Haha, we zijn er uit! Alleen dan precies andersom.

't Is jammer, ik ga niet graag op zondag naar een andere gemeente, daardoor heb ik hem nog bijna nooit gehoord, terwijl hij zo dicht bij staat...
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11432
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Erasmiaan schreef:
Mister schreef:
Erasmiaan schreef:
Mister schreef: Mogelijke oplossing raadsel:
Ds. Moerkerken is vaak ziek, en heeft geen eigen gemeente -> want rector theologische school...

Goed??
Hij is wel rector, maar heeft nochtans een eigen gemeente. Ook gaat hij nog bijna elke zondag voor...

Nieuwe poging...?
Je zit niet in zijn deelgemeente (Middelwa(e?)tering) maar in een andere (West?) Of je gaat naar Barendrecht, R'dam Zuidwijk, R'dam Centrum
Haha, we zijn er uit! Alleen dan precies andersom.

't Is jammer, ik ga niet graag op zondag naar een andere gemeente, daardoor heb ik hem nog bijna nooit gehoord, terwijl hij zo dicht bij staat...
Knap he? Zomaar uitgevogeld als HHK'er, zonder jullie boekje!
Kunnen we weer on-topic nu :mrgreen:
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Goed idee.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Erasmiaan schreef: Hij is wel rector, maar heeft nochtans een eigen gemeente. Ook gaat hij nog bijna elke zondag voor...
't Is volgens mij anders. Ds Moerkerken is emeritus en heeft geen eigen gemeente. Wel woont hij in de pastorie van een gemeente en preekt hij daar 's zondags. Prettig in de buurt van de boezemsingel en toch niet in Rotjeknor-C.

Vraag jongere voor de preciese details.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:
Erasmiaan schreef: Hij is wel rector, maar heeft nochtans een eigen gemeente. Ook gaat hij nog bijna elke zondag voor...
't Is volgens mij anders. Ds Moerkerken is emeritus en heeft geen eigen gemeente. Wel woont hij in de pastorie van een gemeente en preekt hij daar 's zondags. Prettig in de buurt van de boezemsingel en toch niet in Rotjeknor-C.

Vraag jongere voor de preciese details.
Zo is het. Alleen een eigen gemeente in de zin dat hij daar in de pastorie woont (en door hun wordt betaalt?), en er elke zondag voor gaat.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Niet uit de emerituskas maar uit de theologische schoolkas?
Gefopt
Berichten: 143
Lid geworden op: 07 jan 2006, 10:25

Bericht door Gefopt »

Erasmiaan schreef:Goed idee.
Wat ik me afvraag, zijn de argumenten van de PS-Oost om de GS niet versneld bij elkaar te doen komen. Volgend jaar bestaat het kerkverband 100 jaar, destemeer een reden om dit 'feest' niet te laten verpesten door een zaak die veel publiciteit geniet. Het is bovendien in het belang van 'het slachtoffer' om de GS snel een uitspraak te laten doen, zodat Van der Zwaag zijn meningen getoetst ziet worden door vertegenwoordigers van het hele kerkverband ipv een gedeelte. Maar over de beweegredenen van de PS zullen ze zich toch weer niet uitlaten...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Kort geding?
Leonius

Bericht door Leonius »

refo schreef:Kort geding?
Ik geloof dat de kwestie al een aantal jaren speelt. Dit lijkt meer op een bodemprocedure....
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Deze al gelezen?
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Hendrikus schreef:Deze al gelezen?
ja.
niks nieuws onder de zon.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11432
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Uitsterfconstructie, wat een term. Helaas maar al te waar.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Eppie schreef:Twee voorbeelden: ik heb iemand gekend die prive niet altijd eens was met de leiding der GG maar in het belang van de eenheid deze mening voor zich hield. Deze man heeft altijd een hoge positie gehad in GS. Een andere is 43 jaar diaken geweest, nooit tot ouderling gesteld en dus nooit gekozen, waarom niet? Deze man had regelmatig kritiek en deze man goed kennende heeft deze dat heel integer aan de orde gesteld maar toch, hij had een dissidente positie en kwam dus niet verder dan het plaatselijke diakenschap.
Eppie,

Misschien een niet erg inhoudelijke reactie maar ik stoor me een beetje aan de manier waarop je dit beschrijft. De termen 'hoge positie' en de zin 'kwam dus niet verder dan het diakenschap' komt niet overeen met mijn beeld van mijn kerk. Ik zie het diakenschap niet als een soort drempel om 'door te vloeien' naar het ouderlingschap o.i.d. Ik snap wel dat dit niet het punt is wat je maakt maar ik vind dat je in deze beschrijving een veel te hiërarchisch beeld van de GG schetst en m.i. ook een beeld dat niet terecht is. Ik zie de gemeenten niet als een bedrijf waar het mogelijk is om promotie te maken en vind het in deze situatie dus ook geen groot probleem dat de man geen kandidaat gesteld is voor ouderling.

grt,
Jongere
Gesloten